Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mam ASR czy ASR+ESP?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

Od 2-3 tyg. jestem właścicielem Megane II phI 2004r. 1.9dCi (120KM).

Poje pytanie dotyczy systemów ASR i ESP. Mianowicie które z tych systemów auto posiada?

Pod kierownicą z lewej strony jest przycisk z symbolem trójkąta, w środku ikona auta z dwoma falami (żadnych napisów). Po naciśnięciu zapala się kontrolka z takim symbolem i napis "ASR AUS" (wersja niemiecka). Po kolejnym wciśnięciu przycisku wszystko wraca do normy. Oczywiście przy uruchamianiu kontrolka zapala się na kilka sekund i gaśnie.

Czy bez testowania w praktyce (niestety środek lata nie daje najlepszych warunków), można stwierdzić czy auto ma samo ASR czy też ASR+ESP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Nie możesz mieć ASR nie mając ESP. Może być natomiast odwrotnie.

 

Chyba w renault tylko , rodzice mają BMW e46 i mają tylko ASR bez ESP to samo znajomi w pasacie B5 , chyba że tylko renault ma taka politykę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ja nie słyszałem o takich przypadkach, ale nie mówię, że nie masz racji. Wydaje mi się, że w Renaultach jest jedno i drugie.

Jakby ktoś chciał więcej poczytać o systemach

http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji

http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_%28motoryzacja%29

A tak na prawdę ważne by mieć olej pod kopułką i jeździć tak, by nie musieć z tych systemów korzystać ^^ czego sobie i Wam życzę ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też gdzieś czytałem że niby w tym modelu były montowane albo oba systemy (ASR+ESP) albo wcale, ale dobrze by było jak by ktoś to potwierdził, np. osoba która kupowała takie auto w salonie. A może by się dało jakoś po nr VIN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafał.985 - dlatego własnie wydawało mi się że nie może być ASR bez ESP. Bo własnie tak jest w "407" moich rodziców - przy starcie nic, a ESP jest. W Megi na bank są oba systemy, bo przypomniałem sobie kiedyś jak miałem ostrzejszą sytuację na drodze i ESP zaczęło działać ( moim zdaniem jest trochę zbyt "wyczulone" - ingeruje jak dla mnie za wcześnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy tylko i wyłącznie od polityki firmy , ASR daje tylko tyle że zapobiega poślizgowi kół ( reguluje prędkość obrotową kół żeby unikać poślizgu kół ) natomiast ESP kontroluje trakcje czyli poślizgi kiedy próbuje nam samochód obrócić . Z tego co mi wiadomo to M2 S2 itp. miały już chyba obs systemy jednocześnie natomiast nie wiem jak to wyglądało w m1 itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gdzieś znalazłem wykazy wyposażenia dla poszczególnych wersji dla tego auta i tam oba systemy widnieją w jednej rubryce więc można po tym wnioskować, iż w tych Megankach (MII PHI) montowano albo oba systemy (ASR + ESP) albo wcale. Zawsze to lepiej mieć więcej w wyposażeniu niż mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault nie rozgranicza tych systemów. Albo masz oba razem alebo nie masz żadnego.

W nnych markach występują one osobno: np VW bardzo często ma sam ASR. Co do mechanizmów to jakby łatwiej jest dołączyć ASR do ESP bo to właśnie ESP jest o dużo bardziej zaawansowanym technologicznie systemem (wykorzystuje doużo więcej czujników i ma bardziej skomplikowane algorytmy). ASR jedynie wykorzystuje czujniki ABS do zbadania prędkości obrotowej kół napędzanych i jak występuje różnica to przyhamowuje koła. W ESP są czujniki przyspieszeń, kąta skręcenia kierownicy, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Renault ESP (zastrzeżony znak Mercedesa) nazywa się oficjalnie bodajże ESC. W megane II, podobnie jak w Megane III w skład ESP (ESC) wchodziło i wchodzi także ASR. Nie ma co się tu rozpisywać o tych systemach, bo każdy może poczytać. W każdym razie ESP (ogólnie, bo każdy producent nazywa to inaczej) ma kontrolować tor jazdy, więc wykorzystuje w tym celu inne systemy i ich czujniki. A ASR jest jednym z podstawowych takich systemów, więc trudno, aby go nie było w aucie z ESP. W końcu przecież zadaniem ASR jest nie tylko zapobieganie "buksowaniu" kół przy ruszaniu, ale jak sama nazwa wskazuje ślizganiu się kół. Sprawdzenie działania ASR na suchym asfalcie wcale nie jest takie oczywiste, bo przy naprawdę gwałtownym ruszaniu mogą zapiszczeć opony, ponieważ ASR może być za wolny w działaniu. Tak jak i przy gwałtownym hamowaniu na suchym asfalcie w aucie z ABS też zapiszczą opony, a nawet zostawią niewielkie ślady, jak krótkie blokowanie kół wyprzedzi działanie ABS. ASR najlepiej sprawdzić na śliskiej nawierzchni i jak zadziała to zapali się kontrolka. Wg mnie to z zasady nie ma samochodów z systemem kontroli toru jazdy (jakby go nazywać), w skład którego nie wchodziłby system ASR.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!