Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meg sport wypadanie zaplonow


megisport

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam podobny problem jak założyciel tematu.

 

Pacjent ten sam -

Megane II 2.0t 16V 165KM 2004 cabrio

<><><><><><><><><><>><><><><>

Objawy :

- silnik drży i czuć nierówną pracę silnika, szczególnie na nagrzanym silniku

- mrugał kilka sekund check engine na rozgrzanym silniku, po długiej trasie, tylko na wolnych obrotach.

- na CLIPie wywalało błąd "MISFIRE" oraz "MISFIRE CYLINDER 1"

- słychać raz po raz jak pyrka w wydech na wolnych obrotach

- brak większego zużycia paliwa na trasie - udaje mi się zejść nawet do 6,5litra na V-power racing, gdy nie przekraczam 100km/h

- brak innych błędów na clipie, które mając związek z tą usterką

<><><><><><><><><><>><><><><>

zrobione :

- wymienione świece (irydowe), olej, filtr oleju, filtr powietrza

- podmieniona cewka (mam jedna zapasową podmieniałem z każdą w silniku bez rezultatu)

- wymieniona wtyczka na cewce idącej do cylindra 4 (była uszkodzona)

- zamieniane miejscami świece - bez rezultatu

- ciśnienia na garach jest zbliżone do siebie, zmierzone.

- wyczyszczony czujnik położenia wału

- wyczyszczona przepustnica (elektroniczna)

- sprawdzone czujniki ciśnienia na dolocie (podgląd na clipie)

- sprawdzony czujnik temperatury na dolocie (j.w.)

- reset ECU i adaptacje - bez rezultatu

- czyszczone wtryskiwacze i zamieniane miejscami celem sprawdzenia czy zacznie gubić zapłon na innym cylindrze, ale jak na złość kontrolka nie chce mrugnąć, pewnie z powodu pokonywania małych tras. Zawsze pojawiała się i mrugała po długiej trasie, zazwyczaj po autostradzie.

- sprawdzenie szczelności całego układu dolotowego - brak usterek

- brak problemu w kwestii odpalania auta

- wczoraj wymieniony rozrząd - na założonych blokadach także nie ma możliwości złego ustawienia rozrządu przedtem czy teraz

- żadnych anomalii przy jeździe

- odłączałem również zawór-gruchę od recyrkulacji par paliwa, bo miałem z tym układem sporo problemów w Lagunie II 2002 z silnikiem 1.6 16V (zapchany filtr par paliwa oraz nieszczelność na łączeniach) - bez rezulatów

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pytania:

- Posiadam własnego clipa i trochę już przy tym siedzę. Mam również CLIO II 2000rok 1.6 16V (przepustnica na linke) bez CANa i tam gdy wchodzę w ECU to znajduję zakładkę w której mam wypisane kolejno cylindry od 1 do 4 oraz czy występuje na nich wypadanie zapłonu oraz ogólne stwierdzenie czy wstępuje wypadanie zapłonu, czyli łącznie 5 linii. W Meggi mam w jednej zakładce jedynie informację czy występuje wypadanie zapłonu na cylindrze nr 1 a w innej ogólne stwierdzenie czy występuje wypadanie zapłonu. W tym momencie nie wiem czy mam się skupić na 1 cylindrze czy przyjąć ogólny problem wypadania zapłonu spowodowany błędnym doborem paliwa do powietrza, które może być kwestią błędnego działania któregoś czujnika.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Muszę jeszcze wymienić filtr paliwa, nie wiem kiedy był ostatnio wymieniany, może problem leży w niskim ciśnieniu paliwa na wolnych obrotach? Na pewno nie zaszkodzi, aczkolwiek hipoteza jest mało prawdopodobna.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jakieś sugestie ? Wysłałem ponad tydzień temu wiadomość PW do założyciela tematu który rozwiązał problem w swoim aucie, aczkolwiek nie uzyskałem odpowiedzi, raczej nie bywa na forum zbyt często. Mam jedynie nadzieje, że usterka nie leży w zaworach czy pierścieniach.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. Aston76

5.9 - Enter

 

Dorzucam loga z pracy silnika na wolnych i krótką przygazówką

[cięcie]

 

Temperatura płynu trochę wysoka, ale to wina uszkodzonego termostatu, już wymieniony. Bez wpływu na usterkę

 

P.S.

Do pana moderatora - regulaminu nie złamałem, zależało mi na przejrzystości posta, a nie jego wydłużaniu, więc proszę o wkład merytoryczny a nie upierdliwości w ten niedzielny wieczór.

 

Kolego, w ten czy inny sposób, cały czas naruszasz regulaminu. Tym razem źle wstawione zdjęcie. To kasuję i radzę się poprawić. - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra paliwa w Meganach Sport brak :mrgreen:

 

Wypadanie zapłonu może być spowodowane złą jakością paliwa :) Miałem tak jak jeździłem na 95 - od czasu do czasu potrafiło wywalić CHECKa i wejść na chwile w tryb awaryjny. Odkąd zacząłem lać 98 z dobrych stacji takie objawy minęły. Jeśli jednak Ty tankujesz tylko VPowera to raczej to nie powinno być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzięki za odzew.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Filtra brak, ale jak zapytasz w InterCarsie to Ci go wcisną co powoduje konsternację - aż pojechałem do kumpla na podnośnik, bo po oględzinach na lewarku stwierdziłem, że będzie podobnie jak w Lagunie II 1.6 16V (K4M) filtr w pompie paliwa w baku. No i się nie rozczarowałem... Przy okazji wymieniona dolna poduszka silnika.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Próbowałem już różne paliwa. Auto to anglik i na trasie z polski brałem polskie, niemieckie, belgijskie i angielskie paliwo - na wszystkim ten sam objaw.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Spróbuje użyć specyfiku do udrażniania wtrysków. Może są jednak przypchane a czyszczenie "na sucho" nie dało wielkich rezultatów. Wymienię również O-ringi na wtryskach. Może ciągnie lewe powietrze (listwa była dokręcona na jednej śrubie, może wytarciu uległ któryś z o-ringów w skutek drgań. W Clio 1.6 (K4M) miałem problem z wariującymi obrotami i reakcją na gaz z powodu wywalonego o-ringu na przepustnicy)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam

Panowie przerabiałem kiedyś taki problem już. Wszystko wymienione a nadal usterka występuje. Proszę zerknijcie na parametry pracy pierwszej i drugiej sondy w układzie wydechowym. Jeśli parametry drugiej sondy są na granicy to czeka was wymiana katalizatora. Walczyłem z takim silnikiem jak wy Panowie, stary mechanik zerknął i od razu powiedział co lecz ja szukałem aż w końcu się zdecydowałem. Katalizator padł po ok 100 tyś km. Auto raczej z udokumentowanym przebiegiem, kupione i serwisowane w Polsce. PS. Piękne paliwko lejemy do naszych aut !!

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!