Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meg sport wypadanie zaplonow


megisport

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam podobny problem jak założyciel tematu.

 

Pacjent ten sam -

Megane II 2.0t 16V 165KM 2004 cabrio

<><><><><><><><><><>><><><><>

Objawy :

- silnik drży i czuć nierówną pracę silnika, szczególnie na nagrzanym silniku

- mrugał kilka sekund check engine na rozgrzanym silniku, po długiej trasie, tylko na wolnych obrotach.

- na CLIPie wywalało błąd "MISFIRE" oraz "MISFIRE CYLINDER 1"

- słychać raz po raz jak pyrka w wydech na wolnych obrotach

- brak większego zużycia paliwa na trasie - udaje mi się zejść nawet do 6,5litra na V-power racing, gdy nie przekraczam 100km/h

- brak innych błędów na clipie, które mając związek z tą usterką

<><><><><><><><><><>><><><><>

zrobione :

- wymienione świece (irydowe), olej, filtr oleju, filtr powietrza

- podmieniona cewka (mam jedna zapasową podmieniałem z każdą w silniku bez rezultatu)

- wymieniona wtyczka na cewce idącej do cylindra 4 (była uszkodzona)

- zamieniane miejscami świece - bez rezultatu

- ciśnienia na garach jest zbliżone do siebie, zmierzone.

- wyczyszczony czujnik położenia wału

- wyczyszczona przepustnica (elektroniczna)

- sprawdzone czujniki ciśnienia na dolocie (podgląd na clipie)

- sprawdzony czujnik temperatury na dolocie (j.w.)

- reset ECU i adaptacje - bez rezultatu

- czyszczone wtryskiwacze i zamieniane miejscami celem sprawdzenia czy zacznie gubić zapłon na innym cylindrze, ale jak na złość kontrolka nie chce mrugnąć, pewnie z powodu pokonywania małych tras. Zawsze pojawiała się i mrugała po długiej trasie, zazwyczaj po autostradzie.

- sprawdzenie szczelności całego układu dolotowego - brak usterek

- brak problemu w kwestii odpalania auta

- wczoraj wymieniony rozrząd - na założonych blokadach także nie ma możliwości złego ustawienia rozrządu przedtem czy teraz

- żadnych anomalii przy jeździe

- odłączałem również zawór-gruchę od recyrkulacji par paliwa, bo miałem z tym układem sporo problemów w Lagunie II 2002 z silnikiem 1.6 16V (zapchany filtr par paliwa oraz nieszczelność na łączeniach) - bez rezulatów

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pytania:

- Posiadam własnego clipa i trochę już przy tym siedzę. Mam również CLIO II 2000rok 1.6 16V (przepustnica na linke) bez CANa i tam gdy wchodzę w ECU to znajduję zakładkę w której mam wypisane kolejno cylindry od 1 do 4 oraz czy występuje na nich wypadanie zapłonu oraz ogólne stwierdzenie czy wstępuje wypadanie zapłonu, czyli łącznie 5 linii. W Meggi mam w jednej zakładce jedynie informację czy występuje wypadanie zapłonu na cylindrze nr 1 a w innej ogólne stwierdzenie czy występuje wypadanie zapłonu. W tym momencie nie wiem czy mam się skupić na 1 cylindrze czy przyjąć ogólny problem wypadania zapłonu spowodowany błędnym doborem paliwa do powietrza, które może być kwestią błędnego działania któregoś czujnika.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Muszę jeszcze wymienić filtr paliwa, nie wiem kiedy był ostatnio wymieniany, może problem leży w niskim ciśnieniu paliwa na wolnych obrotach? Na pewno nie zaszkodzi, aczkolwiek hipoteza jest mało prawdopodobna.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jakieś sugestie ? Wysłałem ponad tydzień temu wiadomość PW do założyciela tematu który rozwiązał problem w swoim aucie, aczkolwiek nie uzyskałem odpowiedzi, raczej nie bywa na forum zbyt często. Mam jedynie nadzieje, że usterka nie leży w zaworach czy pierścieniach.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. Aston76

5.9 - Enter

 

Dorzucam loga z pracy silnika na wolnych i krótką przygazówką

[cięcie]

 

Temperatura płynu trochę wysoka, ale to wina uszkodzonego termostatu, już wymieniony. Bez wpływu na usterkę

 

P.S.

Do pana moderatora - regulaminu nie złamałem, zależało mi na przejrzystości posta, a nie jego wydłużaniu, więc proszę o wkład merytoryczny a nie upierdliwości w ten niedzielny wieczór.

 

Kolego, w ten czy inny sposób, cały czas naruszasz regulaminu. Tym razem źle wstawione zdjęcie. To kasuję i radzę się poprawić. - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra paliwa w Meganach Sport brak :mrgreen:

 

Wypadanie zapłonu może być spowodowane złą jakością paliwa :) Miałem tak jak jeździłem na 95 - od czasu do czasu potrafiło wywalić CHECKa i wejść na chwile w tryb awaryjny. Odkąd zacząłem lać 98 z dobrych stacji takie objawy minęły. Jeśli jednak Ty tankujesz tylko VPowera to raczej to nie powinno być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzięki za odzew.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Filtra brak, ale jak zapytasz w InterCarsie to Ci go wcisną co powoduje konsternację - aż pojechałem do kumpla na podnośnik, bo po oględzinach na lewarku stwierdziłem, że będzie podobnie jak w Lagunie II 1.6 16V (K4M) filtr w pompie paliwa w baku. No i się nie rozczarowałem... Przy okazji wymieniona dolna poduszka silnika.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Próbowałem już różne paliwa. Auto to anglik i na trasie z polski brałem polskie, niemieckie, belgijskie i angielskie paliwo - na wszystkim ten sam objaw.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Spróbuje użyć specyfiku do udrażniania wtrysków. Może są jednak przypchane a czyszczenie "na sucho" nie dało wielkich rezultatów. Wymienię również O-ringi na wtryskach. Może ciągnie lewe powietrze (listwa była dokręcona na jednej śrubie, może wytarciu uległ któryś z o-ringów w skutek drgań. W Clio 1.6 (K4M) miałem problem z wariującymi obrotami i reakcją na gaz z powodu wywalonego o-ringu na przepustnicy)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam

Panowie przerabiałem kiedyś taki problem już. Wszystko wymienione a nadal usterka występuje. Proszę zerknijcie na parametry pracy pierwszej i drugiej sondy w układzie wydechowym. Jeśli parametry drugiej sondy są na granicy to czeka was wymiana katalizatora. Walczyłem z takim silnikiem jak wy Panowie, stary mechanik zerknął i od razu powiedział co lecz ja szukałem aż w końcu się zdecydowałem. Katalizator padł po ok 100 tyś km. Auto raczej z udokumentowanym przebiegiem, kupione i serwisowane w Polsce. PS. Piękne paliwko lejemy do naszych aut !!

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!