Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meg sport wypadanie zaplonow


megisport

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam podobny problem jak założyciel tematu.

 

Pacjent ten sam -

Megane II 2.0t 16V 165KM 2004 cabrio

<><><><><><><><><><>><><><><>

Objawy :

- silnik drży i czuć nierówną pracę silnika, szczególnie na nagrzanym silniku

- mrugał kilka sekund check engine na rozgrzanym silniku, po długiej trasie, tylko na wolnych obrotach.

- na CLIPie wywalało błąd "MISFIRE" oraz "MISFIRE CYLINDER 1"

- słychać raz po raz jak pyrka w wydech na wolnych obrotach

- brak większego zużycia paliwa na trasie - udaje mi się zejść nawet do 6,5litra na V-power racing, gdy nie przekraczam 100km/h

- brak innych błędów na clipie, które mając związek z tą usterką

<><><><><><><><><><>><><><><>

zrobione :

- wymienione świece (irydowe), olej, filtr oleju, filtr powietrza

- podmieniona cewka (mam jedna zapasową podmieniałem z każdą w silniku bez rezultatu)

- wymieniona wtyczka na cewce idącej do cylindra 4 (była uszkodzona)

- zamieniane miejscami świece - bez rezultatu

- ciśnienia na garach jest zbliżone do siebie, zmierzone.

- wyczyszczony czujnik położenia wału

- wyczyszczona przepustnica (elektroniczna)

- sprawdzone czujniki ciśnienia na dolocie (podgląd na clipie)

- sprawdzony czujnik temperatury na dolocie (j.w.)

- reset ECU i adaptacje - bez rezultatu

- czyszczone wtryskiwacze i zamieniane miejscami celem sprawdzenia czy zacznie gubić zapłon na innym cylindrze, ale jak na złość kontrolka nie chce mrugnąć, pewnie z powodu pokonywania małych tras. Zawsze pojawiała się i mrugała po długiej trasie, zazwyczaj po autostradzie.

- sprawdzenie szczelności całego układu dolotowego - brak usterek

- brak problemu w kwestii odpalania auta

- wczoraj wymieniony rozrząd - na założonych blokadach także nie ma możliwości złego ustawienia rozrządu przedtem czy teraz

- żadnych anomalii przy jeździe

- odłączałem również zawór-gruchę od recyrkulacji par paliwa, bo miałem z tym układem sporo problemów w Lagunie II 2002 z silnikiem 1.6 16V (zapchany filtr par paliwa oraz nieszczelność na łączeniach) - bez rezulatów

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pytania:

- Posiadam własnego clipa i trochę już przy tym siedzę. Mam również CLIO II 2000rok 1.6 16V (przepustnica na linke) bez CANa i tam gdy wchodzę w ECU to znajduję zakładkę w której mam wypisane kolejno cylindry od 1 do 4 oraz czy występuje na nich wypadanie zapłonu oraz ogólne stwierdzenie czy wstępuje wypadanie zapłonu, czyli łącznie 5 linii. W Meggi mam w jednej zakładce jedynie informację czy występuje wypadanie zapłonu na cylindrze nr 1 a w innej ogólne stwierdzenie czy występuje wypadanie zapłonu. W tym momencie nie wiem czy mam się skupić na 1 cylindrze czy przyjąć ogólny problem wypadania zapłonu spowodowany błędnym doborem paliwa do powietrza, które może być kwestią błędnego działania któregoś czujnika.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Muszę jeszcze wymienić filtr paliwa, nie wiem kiedy był ostatnio wymieniany, może problem leży w niskim ciśnieniu paliwa na wolnych obrotach? Na pewno nie zaszkodzi, aczkolwiek hipoteza jest mało prawdopodobna.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jakieś sugestie ? Wysłałem ponad tydzień temu wiadomość PW do założyciela tematu który rozwiązał problem w swoim aucie, aczkolwiek nie uzyskałem odpowiedzi, raczej nie bywa na forum zbyt często. Mam jedynie nadzieje, że usterka nie leży w zaworach czy pierścieniach.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. Aston76

5.9 - Enter

 

Dorzucam loga z pracy silnika na wolnych i krótką przygazówką

[cięcie]

 

Temperatura płynu trochę wysoka, ale to wina uszkodzonego termostatu, już wymieniony. Bez wpływu na usterkę

 

P.S.

Do pana moderatora - regulaminu nie złamałem, zależało mi na przejrzystości posta, a nie jego wydłużaniu, więc proszę o wkład merytoryczny a nie upierdliwości w ten niedzielny wieczór.

 

Kolego, w ten czy inny sposób, cały czas naruszasz regulaminu. Tym razem źle wstawione zdjęcie. To kasuję i radzę się poprawić. - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra paliwa w Meganach Sport brak :mrgreen:

 

Wypadanie zapłonu może być spowodowane złą jakością paliwa :) Miałem tak jak jeździłem na 95 - od czasu do czasu potrafiło wywalić CHECKa i wejść na chwile w tryb awaryjny. Odkąd zacząłem lać 98 z dobrych stacji takie objawy minęły. Jeśli jednak Ty tankujesz tylko VPowera to raczej to nie powinno być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzięki za odzew.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Filtra brak, ale jak zapytasz w InterCarsie to Ci go wcisną co powoduje konsternację - aż pojechałem do kumpla na podnośnik, bo po oględzinach na lewarku stwierdziłem, że będzie podobnie jak w Lagunie II 1.6 16V (K4M) filtr w pompie paliwa w baku. No i się nie rozczarowałem... Przy okazji wymieniona dolna poduszka silnika.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Próbowałem już różne paliwa. Auto to anglik i na trasie z polski brałem polskie, niemieckie, belgijskie i angielskie paliwo - na wszystkim ten sam objaw.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Spróbuje użyć specyfiku do udrażniania wtrysków. Może są jednak przypchane a czyszczenie "na sucho" nie dało wielkich rezultatów. Wymienię również O-ringi na wtryskach. Może ciągnie lewe powietrze (listwa była dokręcona na jednej śrubie, może wytarciu uległ któryś z o-ringów w skutek drgań. W Clio 1.6 (K4M) miałem problem z wariującymi obrotami i reakcją na gaz z powodu wywalonego o-ringu na przepustnicy)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam

Panowie przerabiałem kiedyś taki problem już. Wszystko wymienione a nadal usterka występuje. Proszę zerknijcie na parametry pracy pierwszej i drugiej sondy w układzie wydechowym. Jeśli parametry drugiej sondy są na granicy to czeka was wymiana katalizatora. Walczyłem z takim silnikiem jak wy Panowie, stary mechanik zerknął i od razu powiedział co lecz ja szukałem aż w końcu się zdecydowałem. Katalizator padł po ok 100 tyś km. Auto raczej z udokumentowanym przebiegiem, kupione i serwisowane w Polsce. PS. Piękne paliwko lejemy do naszych aut !!

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!