Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kopci cały czas na czarno i nie ma mocy.


Maciek90

Rekomendowane odpowiedzi

Od tygodnia zmagam sie z dosc dziwnym problemem w moim megane. Tydzien temu normalnie jechalem do domu i podczas wyprzedzania nagle stracil moc i od tamtej chwili kopci ciagle na czarno. Pierwsza diagnoza to byla turbina, bo slychac bylo jak tarla o obudowe, wyczyscilem tez egr bo bylo w nim pelno nagaru. Nastepnego dnia chcialem ja zapalic, ale nie dalo rady, nie chciala zalapac i tyle. Przedwczoraj wymienilem turbine, a wczoraj wybralem sie na jazde probna, efekt bez zmian, kopci jak glupi na czarno i zadnego przyspieszenia. Ruszyc sie nie da choc bym nie wiem ile by gazowac gasnie, za ktoryms razem uda sie ruszyc. Przyspieszenie jest poprostu zabojcze 5km rozpedzalem sie do 60km/h. Na dodatek strasznie odzywaja sie zawory, podejrzewam ze silnik nie dostaje wogole powietrza. Na postoju jak dodaje lekko gazu to jest ok nie kopci, ale jak dam pelny gaz to przy ok. 3 tys obr cos zarzezi i puszcza czarna chmure. JA Juz rece rozkladam, co to moze byc, przeplywka ok, egr tez. Stara turbina miala luzy na osce w ta i we w ta, na boki prawie nic. Renault megane 1.9dti 2001r.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kopci na czarno, to do sprawdzenia wtryskiwacze i pompa wtryskowa.

Obstawiam, że takie rzeczy jak filtr powietrza i paliwa już sprawdziłeś.

Pad turbiny objawia się raczej kopceniem na biało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo - podpiąć dziada pod clipa i sprawdzić co pokaże.

Secundo - a biało to raczej jak wywala uszczelka pod głowicą i woda dostaje sie do cylindrów. Na czarno jak pali olej albo dostaje za mało powietrza w stosunku do paliwa. Sprawdź czy węże z turbo albo IC nie wyskoczyły, czy nie ma nieszczelności, czy egr się nie blokuje w pozycji otwartej, czy działa przepływomierz i czy może nie wywaliło czujnika doładowania lub elektrozaworu regulacji turbo jeśli w tym silniku coś takiego jest. Możliwe że wtryski zaczęły lać (stosowałeś ostatnio jakiś dodatek mocno czyszczący wtryski lub tankowałeś paliwo - lewe). opcji jest wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak to wina egr-a. Brakuje tego talerzyka na dole i zamiast zamykac, to on caly czas jedzie na spalinach. Jak go zaslepic? Slyszalem o odlaczaniu kostki, ale tu to nic nie pomoze bo on jest caly czas otwarty. Narazie obrocilem go o 180 stopni i kompletnie jest teraz zamkniety, tylko nie da sie go prawidlowo umocowac. Moze zaklepac ta rurke laczaca kolektory?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obróć egr o 180 stopni wokół własnej osi (tak jak to zrobiłeś) - musisz dorobić jakąś obejmę bo jak nie to przykręcony tylko na 1 śrubie. Kabelek z egr wypiąć.

Talerzyk pewnie poleciał gdzieś do kolektora dolotowego. Ktoś na forum miał już podobny problem.

Rurki nie musisz zaślepiać bo będzie taki sam efekt jak przy obróceniu egr'a. Zresztą zaślepić tę rurkę to nie taka łatwa sprawa.

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

post-39027-0-24412100-1338479025_thumb.jpg

Podjechałem do mechanika i stwierdził,że można zaślepić EGRa ale są jego dwa rodzaje i może się nie dać.Uszkodzony może być też układ podłączony do EGRa.Więc aby się ewentualnie upewnić co do usterki podjechałem do innego mechanika.Inna diagnoza-uszkodzony zawór w pompie odpowiedzialny za sterowaniem fazami wtrysku.Rozkładam ręce.

post-39027-0-44270400-1338478889_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

no to jestem kolejny w tym temacie. Starsza Megane I 1,9 dTi 2003 r. dziś odmówieła współpracy. Identyczne objawy: brak mocy i czarny kopeć z rury wydechowej. Wczoraj wymieniałem olej i filtr i przy okazji zauważyłem odpiętą wtyczkę od jakiegoś interesu w okolicach sprężarki. Coś mnie podkusiło i zapiąłem ją. Dziś rano pojechałem w trasę i po przejechaniu ok 50km nie było mowy o dalszej jeździe. Wszystko zgadza się co do joty z wcześniejszymi opisami Kolegów.

Zanim znajomy mechanik weźmie się do roboty bardzo proszę o sugestie. Od ostatnich wpisów minęło już trochę czasu. Czy udało się usunąć usterkę ?

Proszę o pomoc i pozdrawiam,

Jacek Zieliński

Już wiem co to za interes, od którego była odpięta wtyczka:

http://megane.com.pl/topic/34517-19-dti-98-km-problem-egr/

sławny zawór recyrkulacji spalin i to taka wersja, jak w poście powyżej. Napiszcie proszę, czy możliwe, że po nieświadomym podłaczeniu go spowodowałem cały ten galimatias ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim wykręcić EGR,przeczyścić i zobaczyć czy tależyk nie odpadł od zaworu.

U mnie tak było to go zamontowałem ponownie,zaklepałem i poprawiłem migomatem .

Po tej operacji mam spoko od 4 lat .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie Kolegę z moich stron. Pozwól, że zapytam. Czy Twoje poczyniania z EGR-em miały podobną przyczynę, tzn. brak mocy i kopcenie ?

Mieszkam w Niedrzwicy. Rano dojechałem za obwodnice Kocka i tam dopadł mnie problem. Udalo mi się cofnąć do Niemiec i z tamtąd, na sznurku kolega dociągnął mnie do mechanika w okolicach Elizówki. Aktualnie tam mam teraz samochód i nie mam możliwości zrobienia tego samodzielnie.

Dziękuję za odzew i proszę o odpowiedź na moje pytanie.

 

Pozdrawiam,

Jacek Zieliński

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Take miałem objawy jak i TY -mocy prawie wcale ,za autem czarno jak za starym autobusem marki IKARUS .

W starszych dTi ze EGR-em sterowanym podciśnieniowo można go było zaślepić i było extra ,w naszych niestety jest sterowany elektronicznie

i niestety taki bajer nie przejdzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!