Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kopci cały czas na czarno i nie ma mocy.


Maciek90

Rekomendowane odpowiedzi

Od tygodnia zmagam sie z dosc dziwnym problemem w moim megane. Tydzien temu normalnie jechalem do domu i podczas wyprzedzania nagle stracil moc i od tamtej chwili kopci ciagle na czarno. Pierwsza diagnoza to byla turbina, bo slychac bylo jak tarla o obudowe, wyczyscilem tez egr bo bylo w nim pelno nagaru. Nastepnego dnia chcialem ja zapalic, ale nie dalo rady, nie chciala zalapac i tyle. Przedwczoraj wymienilem turbine, a wczoraj wybralem sie na jazde probna, efekt bez zmian, kopci jak glupi na czarno i zadnego przyspieszenia. Ruszyc sie nie da choc bym nie wiem ile by gazowac gasnie, za ktoryms razem uda sie ruszyc. Przyspieszenie jest poprostu zabojcze 5km rozpedzalem sie do 60km/h. Na dodatek strasznie odzywaja sie zawory, podejrzewam ze silnik nie dostaje wogole powietrza. Na postoju jak dodaje lekko gazu to jest ok nie kopci, ale jak dam pelny gaz to przy ok. 3 tys obr cos zarzezi i puszcza czarna chmure. JA Juz rece rozkladam, co to moze byc, przeplywka ok, egr tez. Stara turbina miala luzy na osce w ta i we w ta, na boki prawie nic. Renault megane 1.9dti 2001r.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kopci na czarno, to do sprawdzenia wtryskiwacze i pompa wtryskowa.

Obstawiam, że takie rzeczy jak filtr powietrza i paliwa już sprawdziłeś.

Pad turbiny objawia się raczej kopceniem na biało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo - podpiąć dziada pod clipa i sprawdzić co pokaże.

Secundo - a biało to raczej jak wywala uszczelka pod głowicą i woda dostaje sie do cylindrów. Na czarno jak pali olej albo dostaje za mało powietrza w stosunku do paliwa. Sprawdź czy węże z turbo albo IC nie wyskoczyły, czy nie ma nieszczelności, czy egr się nie blokuje w pozycji otwartej, czy działa przepływomierz i czy może nie wywaliło czujnika doładowania lub elektrozaworu regulacji turbo jeśli w tym silniku coś takiego jest. Możliwe że wtryski zaczęły lać (stosowałeś ostatnio jakiś dodatek mocno czyszczący wtryski lub tankowałeś paliwo - lewe). opcji jest wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak to wina egr-a. Brakuje tego talerzyka na dole i zamiast zamykac, to on caly czas jedzie na spalinach. Jak go zaslepic? Slyszalem o odlaczaniu kostki, ale tu to nic nie pomoze bo on jest caly czas otwarty. Narazie obrocilem go o 180 stopni i kompletnie jest teraz zamkniety, tylko nie da sie go prawidlowo umocowac. Moze zaklepac ta rurke laczaca kolektory?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obróć egr o 180 stopni wokół własnej osi (tak jak to zrobiłeś) - musisz dorobić jakąś obejmę bo jak nie to przykręcony tylko na 1 śrubie. Kabelek z egr wypiąć.

Talerzyk pewnie poleciał gdzieś do kolektora dolotowego. Ktoś na forum miał już podobny problem.

Rurki nie musisz zaślepiać bo będzie taki sam efekt jak przy obróceniu egr'a. Zresztą zaślepić tę rurkę to nie taka łatwa sprawa.

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

post-39027-0-24412100-1338479025_thumb.jpg

Podjechałem do mechanika i stwierdził,że można zaślepić EGRa ale są jego dwa rodzaje i może się nie dać.Uszkodzony może być też układ podłączony do EGRa.Więc aby się ewentualnie upewnić co do usterki podjechałem do innego mechanika.Inna diagnoza-uszkodzony zawór w pompie odpowiedzialny za sterowaniem fazami wtrysku.Rozkładam ręce.

post-39027-0-44270400-1338478889_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

no to jestem kolejny w tym temacie. Starsza Megane I 1,9 dTi 2003 r. dziś odmówieła współpracy. Identyczne objawy: brak mocy i czarny kopeć z rury wydechowej. Wczoraj wymieniałem olej i filtr i przy okazji zauważyłem odpiętą wtyczkę od jakiegoś interesu w okolicach sprężarki. Coś mnie podkusiło i zapiąłem ją. Dziś rano pojechałem w trasę i po przejechaniu ok 50km nie było mowy o dalszej jeździe. Wszystko zgadza się co do joty z wcześniejszymi opisami Kolegów.

Zanim znajomy mechanik weźmie się do roboty bardzo proszę o sugestie. Od ostatnich wpisów minęło już trochę czasu. Czy udało się usunąć usterkę ?

Proszę o pomoc i pozdrawiam,

Jacek Zieliński

Już wiem co to za interes, od którego była odpięta wtyczka:

http://megane.com.pl/topic/34517-19-dti-98-km-problem-egr/

sławny zawór recyrkulacji spalin i to taka wersja, jak w poście powyżej. Napiszcie proszę, czy możliwe, że po nieświadomym podłaczeniu go spowodowałem cały ten galimatias ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim wykręcić EGR,przeczyścić i zobaczyć czy tależyk nie odpadł od zaworu.

U mnie tak było to go zamontowałem ponownie,zaklepałem i poprawiłem migomatem .

Po tej operacji mam spoko od 4 lat .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie Kolegę z moich stron. Pozwól, że zapytam. Czy Twoje poczyniania z EGR-em miały podobną przyczynę, tzn. brak mocy i kopcenie ?

Mieszkam w Niedrzwicy. Rano dojechałem za obwodnice Kocka i tam dopadł mnie problem. Udalo mi się cofnąć do Niemiec i z tamtąd, na sznurku kolega dociągnął mnie do mechanika w okolicach Elizówki. Aktualnie tam mam teraz samochód i nie mam możliwości zrobienia tego samodzielnie.

Dziękuję za odzew i proszę o odpowiedź na moje pytanie.

 

Pozdrawiam,

Jacek Zieliński

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Take miałem objawy jak i TY -mocy prawie wcale ,za autem czarno jak za starym autobusem marki IKARUS .

W starszych dTi ze EGR-em sterowanym podciśnieniowo można go było zaślepić i było extra ,w naszych niestety jest sterowany elektronicznie

i niestety taki bajer nie przejdzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!