Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria- alternator?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

A tak odgrzebie kotleta, poprzedniej zimy piszczenie alternatora zakończyło sie jego wymianą. łozyska rozpadly się a rolka zaczeła wżynac się w obudowę. Wymieniłem na taki z całym kółkiem. Rok działa teraz temat wraca, znów popiskuje ale tylko podczas odpalenia zimnego silnika. Rolka na alternatorze jest ok Czylio rolka napinacza i pasek do wymiany.

 

U mnie we wrześniu 2012 padły łożyska na alternatorze, przypalając pasek akcesorii. Po demontażu i wymianie j.w. wszystko jest ok. Nie zauważyłem aby cokolwiek popiskiwało, skrzypiało czy było w inny sposób niepokojące. Jedyne co mi się rzuciło w oczy to to, że ładowanie akumulatora następuje po osiągnięciu przez silnik ok 2,5k obr/min. Wcześniej tego nie sprawdzałem więc nie wiem czy akurat w tym silniku to normalne :)

Przepraszam, za odgrzewanie ale może komuś się przyda informacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi się rzuciło w oczy to to, że ładowanie akumulatora następuje po osiągnięciu przez silnik ok 2,5k obr/min.

Czyli masz problem, bo przy sprawnym alternatorze ładowanie już zaczyna się podczas pracy silnika na obrotach jałowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozmawiałem z jednym mechanikiem i tu ciekawostka. Otóż nie zawsze tak jest, że alternator zaczyna ładować odrazu po odpaleniu silnika. U mnie alternator ładuje od momentu lekkiego przegazowania silnika. Nie mam ładowania tylko tuż po odpaleniu. Po przegazowaniu wszystko jest w jak najlepszym porządku zaówno podczas jazdy jak i na biegu jałowym ( mało precyzyjnie napisałem poprzedniego posta ) Ot ten typ widocznie tak ma ^^ dlatego nie mam zamiaru nic z tym robić <piwko> - nie ma się co martwić ^^

Edytowane przez SeloD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik bredzi i tyle, chyba, że chciał Cię zbyć i wymyślił teorię na poczekaniu, tyle, że jest ona nieprawdziwa.

ECU po stwierdzeniu niskiego napięcia w instalacji, zaraz po uruchomieniu, dodatkowo podnosi obroty silnika o 100-200 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż nie zawsze tak jest, że alternator zaczyna ładować odrazu po odpaleniu silnika

Po to wymyślono alternatory aby ładowanie było od razu po odpaleniu silnika. Inaczej cały czas byśmy mieli prądnice zamiast alternatorów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Objawy: rozładowany roczny akumulator przy awarii regulatora prędkości nawiewu. Po 2 dniach jeżdżenia z maksymalną prędkością nawiewu rozładował się całkowicie akumulator. Padło wspomaganie, wyłączyła się deska rozdzielcza, przestał reagować na stop/start, zaciągnął ręczny. Pomogło zgaszenie silnika klapą gaszącą i odłączenie akumulatora. Odpala teraz normalnie i bez świateł mogłem jechać. Bez obciążenia napięcie było 14.3.

Teraz się zastanawiam czy przyczyną rozładowania aku był rzeczywiście pracujący na wysokich obrotach silnik nawiewu + światła,radio,wspomaganie czy też alternator słabo ładuje.

Pomierzyłem altka po wymianie tranzystora w regulatorze.

Na klemach:

13,94 bez obciążenia 13,9 z obciążeniem (światła klima radio, różne obroty dawały minimalną różnicę)

Na alternatorze

14,06 bez obciążenia 13,99 z obciążeniem

Spadek na kablach 0,1 V.

Pytanko czy w 1.9 dCi mamy ograniczenie ładowania do 14V ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gwint jest w prawy, tzn zakręca się w prawo. Jak masz zniszczoną rolkę to po prostu łapiesz ją w imadle, mocno ściskasz. W środek dajesz długiego TORX50 (>50mm długości) i odkręcasz.

Do zakręcenia przyda się coś takiego

 

PS

Jak masz taki kluczyk to alternatora nie musisz demontować, powinno być na tyle miejsca żeby podejść że standardowej wielkości kluczem do wykręcania rolek.

I jeszcze jedna uwaga.

Rolka nie pada bez powodu, zwykle problem leży w alternatorze.

klucz.pdf

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU po stwierdzeniu niskiego napięcia w instalacji, zaraz po uruchomieniu, dodatkowo podnosi obroty silnika o 100-200 rpm.

z tym sie zgodze w 100%.. u mnie chwile po odpaleniu obroty podnosily sie na ok. 900. po wymianie alternatora od razu po odpaleniu 14.2 V

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Mechanik bredzi i tyle, chyba, że chciał Cię zbyć i wymyślił teorię na poczekaniu, tyle, że jest ona nieprawdziwa.

ECU po stwierdzeniu niskiego napięcia w instalacji, zaraz po uruchomieniu, dodatkowo podnosi obroty silnika o 100-200 rpm.

Witam. Wiesz- generalnie to jest dosyć dobry mechanik i mocno polecany w Krakowie. Ale mniejsza z tym.

W kwestii obrotów to moja Meganka po chwili faktycznie wchodzi na wyższe. Nie mniej odnośnie ładowania jest tak jak napisałem w postach wczesniejszych. Czemu tak? nie mam pojęcia ( wszystko działa - odpukać ):(

Przejeździłem kolejną zimę i akumulator przy -17stC ( było kilka takich dni ) odpalał silnik na dodtyk, także alternator jest ok.

Po to wymyślono alternatory aby ładowanie było od razu po odpaleniu silnika. Inaczej cały czas byśmy mieli prądnice zamiast alternatorów.

hmm pleonazm ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!