Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozładowanie akumulatora podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Mała uwaga (może nie ważna) sprawdzając miernikiem zamknięcie obwodu, przykładając miernik między kabel idący do minusa na aku a karoserią - obwód zamknięty. Przykładając do "+" i karoserii obwód czasem jest zamknięty czasem nie.

Sprawdź przewód PLUS lecący do rozrusznika, on leci po prostu, bez żadnego zabezpieczenia i może przetarł się i zwiera z czymś (silnik, karoseria). Jak nie zwiera to trzeba by zainteresować się rozrusznikiem, czy on sam zwarcia nie robi.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy na forum. Wczoraj udało mi się odpalić auto na pych. Po przejechaniu 5km padłu wszystko w takim stopniu że nawet na pych już nie chciał załapać... Zadzwoniłem do znajomego po pomoc. Po pięciu minutach wsiadłem i spróbowałem jeszcze raz zapalić zjeżdżając z górki i odpalił. Dojechałem do kolegi i zabraliśmy się do naprawy. Plan był taki by wziąć się za rozrusznik a potem ewentualnie za alternator. Mieliśmy już przygotowane klocki by podłożyć, lewarek, klucze itp. ale postanowiliśmy sprawdzić akumulator. Sprawdzając go wymieniliśmy kleme do "-" i podłączyliśmy do prostownika (nie miałem u siebie więc nie wiedziałem co z tego wyjdzie). Jako że u siebie sprawdzając miernikiem wartości wychodziły takie jakie pisałem wcześniej nie liczyłem na jakikolwiek efekt. I... skazówka amperomierza wyszła prawie poza skale w prawo... AKUMULATOR TOTALNIE ROZŁADOWANY!

 

Po 30 minutach - kluczyk w stacyjkę, przekręcenie, zapłon i odpalił od razu. Pozostawiłem akumulator podłączony na całą noc i dziś rano odpalił bez kłopotu. Dziwne jest jednak to że wcześniej wszystko działało (elektryka w aucie) a rozrusznik nie. Jak tylko poprawi się pogoda sprawdzę wartości na włączonym biegu jałowym i napisze na forum. Ciekawi mnie również czy czasem nie jest uszkodzony alternator który nie podładowywał akumulatora. Z drugiej strony jeśli to wszystko będzie ok to oznacza że akumulator może być do niczego. Z racji że jest na gwarancji po prostu go zaniosę i zobaczę co i jak z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I... skazówka amperomierza wyszła prawie poza skale w prawo...

Rany jaki AMPEROMIERZ ? Zapisz gdzieś, że masz mierzyć napięcie (V), bo zakoduje Ci się ten amperomierz, będziesz chciał zmierzyć napięcie ale ustawisz przez pomyłkę na pomiar amper i uszkodzisz akumulator.

Niby powinien być bezpiecznik w mierniku, ale zawsze trzeba brać poprawkę na ewentualne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez miałem taki problem z akumulatorem, raz na kilkaset odpaleń po prostu nie dawał oznak życia, wymieniłem na nowy i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat gdyż sytuacja z akumulatorem znów się zmieniła. Do dziś jeździłem po ostatnim nocnym ładowaniu akumulatora przez prostownik bez większych problemów. Zamykanie na alarm, trasy 12km dziennie itp. Dziś jechałem do dziewczyny tak jak zawsze. Miałem włączone radio i przebyłem 6km. Po 15 minutach powrót i w drodze powrotnej po kolejnych 6 km sytuacja się powtórzyła. Radio się zresetowało, kontrolki zapaliły. Udało mi się zaparkować u siebie więc jest dobrze. Wyłączyłem silnik i już go nie odpaliłem.

 

Po upływie 2h powrót do autka i zakręcenie kluczykiem...z trudem ale odpalił. Jak sobie tak chodził to po podłączeniu miernika wyskoczyło 11,6 V.

Silnik pochodził ze 3 minuty i po wyłączeniu znów już nie odpalił. Obecnie podłączyłem go pod prostownik i po naładowaniu sprawce jaka będzie wartość V.

 

Dodam że wracając miałem dość głośno włączone radio... kto wie czy to mi nie pożera prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11,6 V

Oznacza rozładowany akumulator i potwierdzenie, że alternator go nie ładuje. Zrób porządek z alternatorem i/lub kablami do niego i problem zniknie. Póki tego nie zrobisz, dalsze dywagacje na ten temat nie mają sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też było pisane wcześniej aby sprawdzić napięcie ładowania.

Naładuj aku, odpal auto, sprawdź napięcie na klemach, a potem na alternatorze (- do silnika, a + do styku z grubym kablem w altku).

Jak napięcia, szczególnie to badane na alternatorze będzie niższe od 13,8V to alternator do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie.

 

Dziś udało się rozwiązać problem. Ale od początku. Umówiłem się na wizytę u elektryka. Po tym jak mu opowiedziałem co i jak stwierdził od razu, że to alternator. Prace naprawcze zaczęliśmy o 9, a alternator w ręku trzymaliśmy o 1030. Koszmar to mało powiedziane jeśli chodzi o rozwiązania techniczne w tym samochodzie. Silniki powyżej 1,4 mają już lepiej umiejscowiony alternator. Do jego wyjęcia nie wystarczył kanał. Rozkręciliśmy: koło, drążek skrętny, wahacz, plastiki nadkola. Po wyjęciu okazało się że alternator jest spalony. Uzwojenie zamiast się świecić miedzianym kolorem czarne, a sama oś nie ruszała się płynnie tylko skakała co 1/4 obrotu. Naprawa okazała się nie opłacalna dlatego na szrocie używany, wymontowany kosztował mnie 170pln (niestety albo i stety ( wiem na All.. można dostać taniej ale czasu na to nie było)).

 

Zamontowanie to odwrotność demontowania. Czytałem na tym Forum, iż ktoś spróbował wyjąć górą i było mu łatwiej. Ja się tylko delikatnie zajmuje majsterkowaniem przy aucie i uważam po tym co dziś zrobiłem wraz ze znajomym elektrykiem że demontaż kolektora i próba znalezienia śrub mocujących od góry była by bardziej skomplikowana.

 

Po przejechaniu 5km akumulator się ładował i wszystko wróciło do normy. Tak więc jeśli rozładuje Ci się użytkowniku akumulator a po naładowaniu prostownikiem i sprawdzeniu bezpieczników i paska od alternatora po tygodniu lub dniu intensywnego używania elektryki w samochodzie znów rozładuje ci się akumulator to z pewnością jest to wina ALTERNATORA (ładowania).

 

Na koniec dziękuję za szybko i trafną reakcję użytkowników na moim pierwszym i mam nadzieje nie jedynym wątku na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!