Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spadek mocy i migający check engine na tarczy prędkościomieza


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki dziwny świeży problem. Jechałem dzisiaj po południu i nagle auto straciło moc, zaczęło pracować głośniej i trochę jak traktor. Przy normalnej jeździe miga na tarczy kontrolka (symbol silnika - check?). Na wolnych obrotach nie miga i gaśnie aż nie przygazuję auta na np. 2 tys. lub więcej obrotów.

Pomyślałem, że to może cewka padła bo auto chodzi trochę jak traktor i to co sprawdziłem na szybko na parkingu:

- odpinałem zasilanie od cewek podczas pracy i:

cewka 1 - auto gaśnie

cewka 2 - zauważalny spadek obrotów

cewka 3 - zauważalny spadek obrotów

cewka 4 - auto gaśnie

 

zamieniłem ze sobą miejscami cewki 1 z 2 oraz 3 z 4 i efekt się nic a nic nie zmienił. Wić chyba to nie cewki bo by się inaczej silnik zachowywał przy ponownym odpinaniu kolejnych cewek po tej przekładce.

 

Świece zmieniałem dosłownie 5 dni temu na nowe Equyem-y (profilaktycznie bo nie wiem kiedy poprzedni właściciel to robił) i auto działało ok. więc raczej to nie będą świece. Sprawdzę je jeszcze jutro jak bedzie silnik zimny (po prostu założe stare NGK jakie wymontowałem) i zobaczę co się na nich dzieje.

Na LPG jak i benzynie jest identycznie. LPG jest LPi czyli komp LPG pobiera dane z ECU auta.

 

Ale troche smierdzi mi to czyms innym, bo tak nagle i naraz padły by świece 1 i 4???

czy miał ktoś z Was podobną sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred, wszystko spoko to co piszesz, tylko jeśli jakakolwiek cewka była by walnięta to by mi po tej przekładce odwrotnie zachowywały się te part 1z4 i 2z3 a tutaj wszystko bez najmniejszych zmian po zamianie parami razem współpracującymi. W ten sposób co opisałeś można zdiagnozować chyba tylko która konkretnie cewka w wstępnie na szybko określonej parze (poprzez odłączanie pary) jest walnięta, bez wykręcania ich wszystkich i ograniczniu się tylko do wykręcenia 2. Jesli się myle w swoim rozumowaniu to prosze o wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten sposób co opisałeś można zdiagnozować chyba tylko która konkretnie cewka w wstępnie na szybko określonej parze (poprzez odłączanie pary) jest walnięta

Ale przecież właśnie o to chodzi aby określić z którą konkretną cewką jest problem :)

Poza tym to może nie być problem z cewką jako taką (po Twoim sprawdzeniu wychodziło by, że są ok), ale np. z układem zasilania (ECU bezpośrednio steruje cewkami) czy z wtryskiwaczem.

Sprawdź je pojedynczo to może wyjdą jakieś konkrety.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc wymieniłem wszystkie świece z powrotem na stare NGK - bez rezultatu. To sprawdziłem cewki - wszystkie dają iskrę na świecę z wyjątkiem jednej - wyjąłem po kolei każdorazowo samą cewkę, podłączyłem pod dobrą świecę z tego zapasu jaki miałem i dociskając cewkę ze świecą do bloku silnika sprawdzałem czy daje iskrę. No i 3 dają, czwarta nie daje (jedna z tej zamienianej na 1-2 cylindrze) mimo, że dociskałem mocno żeby nie było, że coś nie łapie. Wszystkie praktycznie z kilku centymetrów dają iskrę nawet jak świeca nie jest dobrze ułożona, na tej jednej zupełny brak czegokolwiek. Ta cewka z jest szarym łebkiem, prawdpodobnie sagem (taką samą mam jeszcze jedną zieloną z wytłoczonym napisem Valeo, ale łebek i reszta kształtów identyk jak tej szarej).

Jutro jadę po nową cewkę. Zamówiłem sobie Beru za 103zł w niedalekiej hurtowni w KRK więc wymienię i napiszę jak sprawa się rozwiązała.

 

Fred, z tym ECU mnie nieco zmartwiłeś że to może być tam coś nie teges - jest to jakiś zauważalny, o większym odsetku przypadków problem w tych autach? Z wtryskiwaczem to chyba nie bo mam też LPG LPi i na obu paliwach to samo.

Na razie zobaczymy jak się sprawa wyjaśni z tą cewką. Oby poszło dobrze bo już wsadziłem w to auto (niby miało być tak super) więcej kasy niż przez ostatnie 5 lat w pełnoletnią hondę i końca nie widać z kolejnymi kosztownymi duperelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred, z tym ECU mnie nieco zmartwiłeś że to może być tam coś nie teges

Problem z ECU to raczej margines i musiał byś mieć naprawdę sporo "szczęścia", ale to tak właśnie można sobie pogdybać gdy nie wiemy za wiele.

Teraz już zdiagnozowałeś, że jest problem z 1 cewką, więc wiadomo na czym się stoi.

Trzymam kciuki aby na tej cewce się skończyło i już autko śmigało :)

 

Swoją droga nie pomyślałem o sprawdzaniu cewki ze świecą. Jak to mówią najciemniej pod latarnią :P

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją droga nie pomyślałem o sprawdzaniu cewki ze świecą. Jak to mówią najciemniej pod latarnią :)

Kiedyś tak sprawdzałem standardowo świece jak miałem MZ ETZ 250 i regulator napięcia przepalał mi świece co chwila (sprawdzenie czy świeca jest dobra i można na niej dalej jechać)

 

Dodano: 01 wrz 2011 - 20:36

No więc wymieniłem tą cewkę dzisiaj oczywiście na BERU, strzał w 10!!! koniec problemów z tym traktorkiem, także ustały mi problemy z przerywaniem silnika i przygasaniem po dłuższej jeździe po dojechaniu do świateł, silnik chodzi gładko i bez problemów, nic nie szarpnie podczas jednostajnej jazdy jak to miało miejsce wcześniej (także przy redukcji biegów dawało się to często odczuć). Zrobiłem dziś po tej wymianie w cyklu po mieście i po okolicznych wioskach łącznie jakieś 130km i... normalnie spokój.

 

Poniżej zdjęcia winowajcy:

post-34382-0-94137200-1314902093_thumb.jpgpost-34382-0-47467700-1314902100_thumb.jpgpost-34382-0-95577600-1314902105_thumb.jpg

Edytowane przez afroman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!