Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spadek mocy i migający check engine na tarczy prędkościomieza


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki dziwny świeży problem. Jechałem dzisiaj po południu i nagle auto straciło moc, zaczęło pracować głośniej i trochę jak traktor. Przy normalnej jeździe miga na tarczy kontrolka (symbol silnika - check?). Na wolnych obrotach nie miga i gaśnie aż nie przygazuję auta na np. 2 tys. lub więcej obrotów.

Pomyślałem, że to może cewka padła bo auto chodzi trochę jak traktor i to co sprawdziłem na szybko na parkingu:

- odpinałem zasilanie od cewek podczas pracy i:

cewka 1 - auto gaśnie

cewka 2 - zauważalny spadek obrotów

cewka 3 - zauważalny spadek obrotów

cewka 4 - auto gaśnie

 

zamieniłem ze sobą miejscami cewki 1 z 2 oraz 3 z 4 i efekt się nic a nic nie zmienił. Wić chyba to nie cewki bo by się inaczej silnik zachowywał przy ponownym odpinaniu kolejnych cewek po tej przekładce.

 

Świece zmieniałem dosłownie 5 dni temu na nowe Equyem-y (profilaktycznie bo nie wiem kiedy poprzedni właściciel to robił) i auto działało ok. więc raczej to nie będą świece. Sprawdzę je jeszcze jutro jak bedzie silnik zimny (po prostu założe stare NGK jakie wymontowałem) i zobaczę co się na nich dzieje.

Na LPG jak i benzynie jest identycznie. LPG jest LPi czyli komp LPG pobiera dane z ECU auta.

 

Ale troche smierdzi mi to czyms innym, bo tak nagle i naraz padły by świece 1 i 4???

czy miał ktoś z Was podobną sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred, wszystko spoko to co piszesz, tylko jeśli jakakolwiek cewka była by walnięta to by mi po tej przekładce odwrotnie zachowywały się te part 1z4 i 2z3 a tutaj wszystko bez najmniejszych zmian po zamianie parami razem współpracującymi. W ten sposób co opisałeś można zdiagnozować chyba tylko która konkretnie cewka w wstępnie na szybko określonej parze (poprzez odłączanie pary) jest walnięta, bez wykręcania ich wszystkich i ograniczniu się tylko do wykręcenia 2. Jesli się myle w swoim rozumowaniu to prosze o wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten sposób co opisałeś można zdiagnozować chyba tylko która konkretnie cewka w wstępnie na szybko określonej parze (poprzez odłączanie pary) jest walnięta

Ale przecież właśnie o to chodzi aby określić z którą konkretną cewką jest problem :)

Poza tym to może nie być problem z cewką jako taką (po Twoim sprawdzeniu wychodziło by, że są ok), ale np. z układem zasilania (ECU bezpośrednio steruje cewkami) czy z wtryskiwaczem.

Sprawdź je pojedynczo to może wyjdą jakieś konkrety.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc wymieniłem wszystkie świece z powrotem na stare NGK - bez rezultatu. To sprawdziłem cewki - wszystkie dają iskrę na świecę z wyjątkiem jednej - wyjąłem po kolei każdorazowo samą cewkę, podłączyłem pod dobrą świecę z tego zapasu jaki miałem i dociskając cewkę ze świecą do bloku silnika sprawdzałem czy daje iskrę. No i 3 dają, czwarta nie daje (jedna z tej zamienianej na 1-2 cylindrze) mimo, że dociskałem mocno żeby nie było, że coś nie łapie. Wszystkie praktycznie z kilku centymetrów dają iskrę nawet jak świeca nie jest dobrze ułożona, na tej jednej zupełny brak czegokolwiek. Ta cewka z jest szarym łebkiem, prawdpodobnie sagem (taką samą mam jeszcze jedną zieloną z wytłoczonym napisem Valeo, ale łebek i reszta kształtów identyk jak tej szarej).

Jutro jadę po nową cewkę. Zamówiłem sobie Beru za 103zł w niedalekiej hurtowni w KRK więc wymienię i napiszę jak sprawa się rozwiązała.

 

Fred, z tym ECU mnie nieco zmartwiłeś że to może być tam coś nie teges - jest to jakiś zauważalny, o większym odsetku przypadków problem w tych autach? Z wtryskiwaczem to chyba nie bo mam też LPG LPi i na obu paliwach to samo.

Na razie zobaczymy jak się sprawa wyjaśni z tą cewką. Oby poszło dobrze bo już wsadziłem w to auto (niby miało być tak super) więcej kasy niż przez ostatnie 5 lat w pełnoletnią hondę i końca nie widać z kolejnymi kosztownymi duperelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred, z tym ECU mnie nieco zmartwiłeś że to może być tam coś nie teges

Problem z ECU to raczej margines i musiał byś mieć naprawdę sporo "szczęścia", ale to tak właśnie można sobie pogdybać gdy nie wiemy za wiele.

Teraz już zdiagnozowałeś, że jest problem z 1 cewką, więc wiadomo na czym się stoi.

Trzymam kciuki aby na tej cewce się skończyło i już autko śmigało :)

 

Swoją droga nie pomyślałem o sprawdzaniu cewki ze świecą. Jak to mówią najciemniej pod latarnią :P

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją droga nie pomyślałem o sprawdzaniu cewki ze świecą. Jak to mówią najciemniej pod latarnią :)

Kiedyś tak sprawdzałem standardowo świece jak miałem MZ ETZ 250 i regulator napięcia przepalał mi świece co chwila (sprawdzenie czy świeca jest dobra i można na niej dalej jechać)

 

Dodano: 01 wrz 2011 - 20:36

No więc wymieniłem tą cewkę dzisiaj oczywiście na BERU, strzał w 10!!! koniec problemów z tym traktorkiem, także ustały mi problemy z przerywaniem silnika i przygasaniem po dłuższej jeździe po dojechaniu do świateł, silnik chodzi gładko i bez problemów, nic nie szarpnie podczas jednostajnej jazdy jak to miało miejsce wcześniej (także przy redukcji biegów dawało się to często odczuć). Zrobiłem dziś po tej wymianie w cyklu po mieście i po okolicznych wioskach łącznie jakieś 130km i... normalnie spokój.

 

Poniżej zdjęcia winowajcy:

post-34382-0-94137200-1314902093_thumb.jpgpost-34382-0-47467700-1314902100_thumb.jpgpost-34382-0-95577600-1314902105_thumb.jpg

Edytowane przez afroman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!