Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdzenie mocy rzeczywistej.


Profit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po wielu postach na różnych forach oraz w oparciu o wykresy z hamowni bodajże V- techu gdzie ponoć silnik 1,4 Tce posiada mały bonus od producenta , postanowiłem sprawdzić osobiście jak to jest z tymi silnikami. Częst bowiem się zdarza , że silniki turbodoładowane są trochę mocniejsze niż podaje producent. Ponoć w 1,4 Tce dochodzi do 140 km ?

Tak więc pełen ciekawości i oczywiście optymizmu umówiłem się na sprawdzenie mocy na hamowni w firmie Jetronik we Wrocławiu. Firma jak wiadomo daje radę w kwestjach chip tuningu itp. Jednakże ja decyduję się tylko na samo sprawdzenie mocy. Tak dla własnej ciekawości. Oczywiście zapytałem też o możliwość modyfikacji. Usłyszałem , że owszem jest to możliwe ale w przypadku tego modelu bardzo utrudnione. Jakieś zbezpieczenia najnowszej generacji z jakimś tzw. pająkiem ? Koleś nawijał takim językiem , że ledwo nadążałem. Zrobił na mnie naprawdę profesjonalne wrażenie.Poza tym jeśli chodzi o koszt takiej operacji (nowe mapy) to ze względu na utrudnienia byłoby to około 2200 Pln. Moc mogłaby wtedy powędrować na jakieś 160 KM. No cóż fajnie by było. Ale narazie sobie odpuszczam. Ponoć wart zaczekać z rok to może w życie światło dzienne ujrzą kody fabryczne zabezpieczeń komputera i wtedy będzie można przez złącze diagnostyczne modzić. Zobaczymy. Na razie trzeba sprawdzić moc seryjną i zobaczymy ile w tym wszystkim prawdy jest. Czy faktycznie jakiś bonus będzie czy nie?

W środę jadę.

Oczywiście wrzucę jakiś wykresik na forum dla ciekawskich. A tak dla orientacji to koszt zhamowania to 300 zł. W sumie chyba warto , bo emocji na pewno nie zabraknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakim celu ten post został napisany

w takim samym jak każdy inny post ogólny.

Co do następnego pytania to niech zostanie po Twojemu , że i chwalę się i reklamuję (polecam). Bo jeśli koleś jest ok to może i ktoś skorzysta.

A na tej hamowni mierzą moc na kołach czy silniku?

Mierzą moc wyjściową oraz podają także moc na kołach ( czyli po stratach). Tak naprawdę moc samego silnika mierzy się na hamowni silnikowej a nie podwoziowej. (trzeba by było zdemontować silnik z auta). Natomiast hamownia podwoziowa przelicza to sobie jakoś ale w szczegóły już nie będę się zagłębiał bo zaraz pewnie EL Prezesso skrytykuje.

Co do pytania

Nie wiem w jakim celu ten post został napisany

to sądzę , że wielu z nas jest po prostu ciekawa jak auto przejdzie przez hamownię. A jeśli do tego jest luźny grosz na takie atrakcje , to czemy nie.

 

Jeśli Prezes ma ochotę niech umieści ten temat w innej szufladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę moc samego silnika mierzy się na hamowni silnikowej a nie podwoziowej. (trzeba by było zdemontować silnik z auta)

No to i tak nie miałoby jakiegokolwiek sensu bo jeżdźimy zestawem a nie samym silnikiem. Moce, które znamy z katalogów są mocami zestawów (czyli auta) a nie samych silników bez obciążeń (strat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma sens , ale właściwie w laboratorium badawczym dla konstruktorów. Wtedy mogą dokładnie zbadać jaką sprawność ma dany silnik bez strat typu przeniesienie napędu. Ile dało się wycisnąć z danej jednostki napędowej. Wiadomo ,że ten sam silnik w aucie z napędem 4x4 będzie już miał więcej strat i na kołach będzie mniej mocy rzeczywistej licząc w kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!