Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie działają przekaźniki


pamela

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam nieciekawy problem. Otóż dziś rano odpaliłem scenica i jak by nigdy nic pojechałem do pracy. Wszystko było ok. Po pracy jednak okazało się, że auto nie chce zapalić. Rozrusznik kręci, objawy są takie, że nie zapala się kontrolka świec, nie świeci kontrolka pompy, i świeci asr. Wszystko wskazuje na to, że przekaźniki pod maską samochodu nie działają, ale pytanie dlaczego?

Macie jakieś pomysły?

Może ktoś miał podobny problem.

 

Kumpel ma scenica i u niego po wyjęciu wszystkich przekaźników z pod maski dzieje się to samo, tylko u niego wraca do normy po ponownym ich włożeniu, a u mnie niestety nie.

 

Brak zasilania przekaźników?. Co wy na to?

Jak to sprawdzić.

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak zasilania przekaźników?. Co wy na to?

Jak to sprawdzić.

Można też poprzekładać wszystkie przekaźniki z auta kolegi i spróbować czy odpali. Jeśli tak, to wyjmować po jednym i zamieniać na Twoje, by znowu nie odpalił i prawdopodobnie ten, z tego miejsca, będzie do wymiany na nowy w Twoim komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźniki w samochodzie są zwykle sterowane napięciem 12V więc zbliżoną wartość powinieneś otrzymać na woltomierzu. Możesz też wyjąć przekaźniki i kolejno sprawdzać ich działanie podając 12v pomiędzy te styki i testerem przejścia sprawdzać czy przełączają. Nie rób na słuch, pomimo tego, że klikają to i tak mogą nie przewodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z tym, że napięcie jest takie jak trzeba, a nie klikają, podejrzewam, że to coś ze sterowaniem. Rozebrałem te przekaźniki i jeśli ręcznie je przełączam to auto odpala (trzeba je cały czas trzymać ściśnięte). Podmieniałem też na nowe, i niestety też się nie przełączają.

Ostatecznie oddałem auto do specjalisty, niech się głowi, ja mam dość.

Jak odbiorę auto to poinformuję Was co mu dolegało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może poluzował się któryś z przewodów w gnieździe, coś mi świta, że już ktoś o tym pisał, a dokładniej chyba o tym, że zaśniedział styk w gnieździe.

Edytowane przez Zygmunt Małek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U kolegi w meganie przerabiałem dość podobną sprawę nie załączał się wiatrak to na start, że kable gdzieś poprzecieranie (miałem to u siebie) ale nie padło na przekaźniki i tu zaczną rodzić się problem bo po przełożeniu do mojego auta chodziła a jak ja założyłem mojego u niego to nie chodziło coś podobnego jak tu zasilanie było ok wszędzie dochodziło przejścia nie zaśniedziałe więc pomyślałem, żeby zmierzyć nie napięcie ale pobieraną moc i bingo wiatrak robił sobie zwarcie (po rozebraniu jedna z szczotek się skończyła) nowy wiatrak w megana i chodzi jak ta lala.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!