Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Drgania silnika przekładają się na smaochód ...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Problem wygląda następująco. Silnik podczas pracy trzęsie się, drga. Powoduje to że podczas jazdy na karoserii odczuwam drgania, najbardziej wyczuwalne gdy jadę po równej drodze. Wtedy auto cały czas drga i podskakuje jakbym jechał po niedużych koleinach poprzecznych. Po podpięciu pod Clipa wykazało ze dawka paliwa dostarczanego do silnika jest większa niż ta wychodząca którą podaje chyba sonda. Wyglądało to tak że jak wchodziło 146 j to wychodziło 123 j :)

Po komputerowej analizie obstawione zostały cewki.

Jakieś inne pomysły ?

 

Teraz tak.

Świeczki nowe beru kupione po numerze vin.

Poduchy w porządku, łapa od spodu nowa. / na pewno /

Silnik dobrze odpala, nie kopci.

Brak niepokojących objawów dźwiękowych.

Na moje oko trochę bardziej mułowaty się zrobił aczkolwiek to 16v więc ciągnie raczej w górnym zakresie obrotów ...

Czasem podczas jazdy mam wrażenie ze w ułamkach sekundy dosłownie przestaje ciągnąc po czym znów zaczyna ... takie subiektywne odczucie.

 

Czekam na porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w stanie spoczynku, silnikiem też rzuca? Co do cewek, to jednak ja zacząłbym od przewodów, potem cewki i dalej.

Co do poduszek, to już niejednokrotnie widziałem/czytałem, że dopiero po wymianie okazywało się że były uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki standard w tym silniku jak masz sagemy to na pewno któraś padła ja w ciągu 8 miesięcy wymieniłem sąsiadowi wszystkie. Jak jest zimny to odpal na chwile wykręć świece i tam gdzie będzie wilgotna świec cewka do wymiany. Można również podłączyć pod komputer i sprawdzić wypadanie zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma chyba z tyłu poduszki w tym samochodzie jest za to chyba łącznik ale i z tym uszkodzeniem nie powinien rzucać

 

Oj, chyba się kolega myli, są trzy poduchy i radze wszystkie wymienić. Po wymianie a przed dokręceniem poduszek dobrze jest odpalić autko ruszyć trochę do przodu, do tyłu i znów do przodu by silnik się dobrze ułożył i dopiero przykręcić właściwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyżby napewno z tyłu są trzy proszę o konkrety trzech tylnich poduszek ?

 

Nawet mam zdjęcie z wywalonym łacznikiem silnik nie szarpie i nie drga tylko podczas zmiany biegów i przyspieszania wali

20110825040.jpg

Edytowane przez pawelsonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza u góry po lewej, druga u góry po prawej a ta na fotce to trzecia i nie pisz proszę ,że jeśli walnięta to nie trzęsie bo u mnie akurat wymienią ją w poniedziałek a objawami są właśnie drgania nadwozia i luźny lewarek skrzyni biegów.

A kolega już wymienił więc w dyskusje i OT nie ma co się wdawać.

Czasem podczas jazdy mam wrażenie ze w ułamkach sekundy dosłownie przestaje ciągnąc po czym znów zaczyna

A sonda Lambda była sprawdzona ?

Edytowane przez Tomik 1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam podobny problem, tylko ze mam menage I 96r - 1.6e silnik. Dzisiaj auto dobrze sie sprawowalo, wszystko bylo wporzadku, a gdy sie zatrzymalem na swiatlach, auto zaczelo slabnac i tracic moc(nastapilo to momentalnie w ciagu +- 5sec), w dodatku, auto ma obroty nie przekraczajace 300, oraz co za tym idzie, auto zaczelo sie trząść(spowodowane niskimi obrotami). Gdy dojechalem autem na parking, auto moglo miec okolo 20-30 koni mocy wiec ciezko bylo nim ujechac, w dodatku poczulem intensywny zapach benzyny. Pod autem nie ma zadnych wyciekow. Czy to mozliwe ze pompa paliwowa pada? Auto rownierz ma inny dzwiek silnika. Czy ktos by mi mogl rowniez pomoc?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ty masz diesla dlatego trzęsie`zwłaszcza jak dwumas kończy żywot

U mnie nie ma dwumasy :)

 

edo, bardzo niepokojące jest to ,że tak osłabł a kopci albo jakoś nierówno pracuje ?

Edytowane przez Tomik 1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!