Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

NIe chce palić po deszczu i dławi sie...


liteonit1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

1) Problem (nie pierwszy w tym aucie) polega na tym, że po zimnej nocy lub deszczowej jak dziś u mnie silnik nie chce zapalać. Prąd, wszystko z aku. jest jak najlepiej dochodzi do niego lecz po prostu tylko kręci go ale nie odpala. Dopiero po 15 razach silnik zaczyna się zadławiać (jakby zaczynał dostawać paliwo) i później jeszcze kilka razy kręcę i dopiero wielkie Huurraa zaskakuje i to nie zawsze do końca bo jak dziś zgasł aż biały dym poszedł z rury wydechowej... @_@ Poza tym próbowałem go podgazowywać to kręcił normalnie, ale jak szybko puszczam gaz to dławi go i niemal gaśnie. Dopiero jak złapie troszkę temperatury to chodzi w miarę jako tako, a po krótszej jeździe dopiero chodzi bardzo dobrze.

2) Drugi problem to Dławiący się silnik na każdej temperaturze. Nie zawsze ale np. jak przyspieszam od 0 do jakiś 50 km/h czyli biegi 1,2 i 3 po prostu silnik zadławia się jakby miał zaraz zgasnąć. Potem jest wszystko normalnie silnik kręci jak należy nie brakuje mu mocy w żadnym wypadku.

 

Myślę że to coś z filtrem paliwa, ale jednak wolałem wypisać problemy w oddzielnym temacie. Często jest tak, że śpieszę się i muszę natychmiast dotrzeć w dany punkt dość niedaleko bo jakieś max 10 km, a jest tak, że rano wsiadam i nie pali, muszę spędzić jakieś 30 min. maksymalnie na odpalenie auta i to nie zawsze ze skutkiem pozytywnym ;/ Ciągnie się to już jakiś czas i ja sam podejrzewam m.in. :

- moduł wspomagania zapłonu

- filtr paliwa

- świece

- być może coś z elektryką jakieś kostki, coś tam, coś tam...

 

Prosiłbym o jakieś wskazówki, pomoc, rady, bo autko jest zadbane przeze mnie samego przez wiele lat i nie chciałbym go sprzedawać za jakiś czas jak tak dalej by było ;///

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz obejrzeć świece i czy końcówki w przewodach nie są pourywane ale jeżeli wyciągniesz kable a na świecy zostanie element z przewodu

to nie ma co tylko wymieniać przewody

choć przewody nie powodują takiego czegoś ale to groszowa sprawa a pomoże

Miałem podobny problem z przyśpieszaniem.

Muł jak cholera i spalanie ogromne - rozwiązaniem było wyregulowanie zaworów (też grosze , kolega mechanik i uszczelka za parę złoty).

Nie pytaj co po co i jak na co tylko zrób te rzeczy bo nie kosztują tyle ile by cie skasowali w serwisie a na pewno rozwiązałoby to problem albo wykluczyło jedną z najczęstszych problemów w Reniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xardas919 - ja miałem już regulowane zawory i uszczelkę pod głowicami wymienianą. Chodzi super tylko właśnie jakby dławi się, jakby nie dostawał nagle paliwa... to jest bardzo krótka chwila niepowodująca zgaszenia motoru. Jeżeli chodzi Ci o te kapturki na świecach to jest w środku jakiś biały osad, a same świece (gdzie styka się kapturek ze świecą) jest niemal kryształ jak nowy metal. Nic nie ma zaśniedziałego. Ale jednak nie wykluczam że to to nie to. Możliwe... Ale niech ktoś jednak powie gdzie jest ten "palec", "kopułka"... jak to napisał Pawel. i jakie filtry.

 

Ps. Niedługo zmieniam olej, filtr oleju i powietrza. Zmienić też przy okazji filtr paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece sprawdza się od drugiej strony. Interesuje nas w jakiej kondycji jest elektroda wewnętrzna i zewnętrzna, czyli to co jest wkręcone w głowicę. To od nich zależy czy i jak auto będzie jeździło. Poszukaj w necie jaki kolor powinna mieć świeca zapłonowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ciężkiego zapalania, to przyczyną może być też padający czujnik położenia wału, jest na łączeniu silnika i skrzyni biegów.

Jest mniej więcej pod kopułką, więc myślę, że go znajdziesz.

Powinien mieć oporność w granicach 200-250Ω.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poruszałem tą kopułką gdzie dochodzą przewody od świec i na razie pali jak za dawnych lat... pewnie do czasu, ale na pewno powymieniam te elementy co proponujecie, bo od 96 roku nie były w życiu wymieniane, ni ruszane ;/ Najpierw muszę się uporać z wyciekiem płynu hamulcowego z prawego tylnego bębna ;///

Apropo, może ktoś zna tego przyczynę i co zrobić? Pytam, bo nie chcę zakładać w każdym dziale naprawczym swoich wątków... Takie to poniżające :|

 

Pzdr. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiające jest to, że w suchy poranek odpala normalnie, a w mokry/wilgotny ma takie problemy... W czym tutaj tkwi problem? Skrapla się woda w kopułce? Czy kable zamakają?

Dołączam się, bo mam to samo w "zapasowym" Citroenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!