Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SCENIC II PHI Pedał gazu + Chceck Injection + Check Emission + Nie wchodzi na wysokie obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż mam problem od jakis 3tygodni jeżdze z zapalonymi kontrolkami check emission + ikona silnika, check injection, oprucz tego zaóważyłem ze na luzie gdy stoje w miejscu samochód nie wchodzi na wysokie obroty tj 4tys max. podczas jazdy to samo nie wchodzi na wysokie obroty, pedał gazu tez cos szwankuje bo jak chcem ruszyc wciskam go do dechy i zero reakcji dopero po chwili reaguje i moge jakos jechac. Mechanik wymienił swece czyscił EGR i nic dalej to samo. Niekiedy nawet jak gwałtownie chcem przyszpieszyc to tak jak by mi koła blkowało i PISZE cos ASR czy ESP error i po chwili znika i jade dalej. Mechanik mówił ze jescze na kompie (clip) ma jakis błąd pedału gazu ale nie wie co to moze byc z tad moje pytanie czy oddac do ASO czy cos z nim robic (wiecie niekiedy strach jak stoje na swiatłach jest zielone a ja daje mu gaz a on stoi i nic )

 

SCENIC II 1.9 DCI 2003

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może potencjometr pedału gazu jest uszkodzony?

Tak wygląda.

Ale jaki konkretnie komunikat wyświetla clip?

 

 

Kontrolka: check emission nie koniecznie musi oznaczać EGR.

Zapraszam do lektury.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

post-14298-0-77961700-1316006394_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy potencjometr powoduje to ze samochód nie wchodzi na wysokie obroty ? co do błędów to musze mechanika zapytac dokładnie

 

p.s. czy jak bym zamawiał potencjometr to może byc ze scenica II ale z 1.5 DCI albo z silnika benzynowego czy musi byc ten od 1.9 DCI 2003r

Edytowane przez Gungosa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no to muszę poczytać o tej sądzie bo w ogóle nie mam pojęcia co to jest ale dziwne ze naraz mam check emission + injection

 

 

- no chyba ze nie ma tam takiego czegoś

 

help

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/megane-ii-1-9-1-5-pedal-gazu-potencjometr-europa-i1789575972.html

 

Tu masz link do stronki.

Zadzwoń i zapytaj.

 

 

Tak z innej beczki, to możesz mi opisać jak był czyszczony EGR?

Chodzi mi o to, co konkretnie wyczyścił mechanik.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkretnie to nie wiem ale na koniec jak wróciłem po fure to pokazał mi górke sadzy tyle wiem ze sprawdzał niby Clipem czy się EGR ruszał

 

 

 

czyli mówicie ze te 2 błędy i utarta mocy może być spowodowana potencjometrem ?? jak tak to zamówię go :) to jest cos takiego ze jak nie przycisnę mu gazu przy ruszaniu to mi zgaśnie nie mogę normalnie ruszać jak każdy muszę go zalewać gazem a ze gaz działa z opóźnieniem albo w ogóle nie reaguje to już wiecie

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak.

Miałem podobny problem.

Po czyszczeniu strony od elektromagnesu, ale bez wyciągania reszty efekt był żaden.

Druga część się niestety zapiekła i za chiny nieszło jej choćby obruszyć.

Pomysł, niestety tylko jeden wyciągnięcie całego egr z obódową i dokładne wyczyszczenie.

A przy okazji czyszczenia warto wyczyścić kolektor, u mnie było sporo syfu.

Dopiero po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego, problem się rozwiązał.

Lampka sama zgasła.

Zaraz, zaraz to ty nic nie pisałeś że ci gaśne.

Może być błąd czujnika położenia wału.

Do sprawdzenia.

Tu masz temat: http://megane.com.pl/topic/2305-czujnik-polozenia-walu-korbowego/

http://megane.com.pl/topic/18299-czujnik-polozenia-walka-rozrzadu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś z tym pedałem (potencjometerm) być na rzeczy. Czy masz obroty biegu jałowego na poziomie 1300 na sek?

Cytat z dialogsysa dla silnika diesla:

KOREKTA OBROTÓW BIEGU JAŁOWEGO W

PRZYPADKU USTERKI POTENCJOMETRU

PEDAŁU PRZYSPIESZENIA

- W przypadku uszkodzenia jednej lub dwóch ścieżek

potencjometru pedału przyspieszenia, komputer

wtrysku narzuca prędkość obrotów biegu jałowego

wynoszącą 1300 obr/min. Ten awaryjny tryb pracy

powoduje ograniczenie osiągów. Wyświetla się komunikat

« Konieczna kontrola wtrysku », a następnie zapala

się lampka kontrolna « Service ».

- Jeżeli potencjometr pedału przyspieszenia zostaje

zablokowany, nie jest zasilany lub nie przekazuje

sygnału wyjściowego, komputer wtrysku narzuca

prędkość obrotów biegu jałowego wynoszącą 1300

obr/min. Ten awaryjny tryb pracy powoduje ograniczenie

osiągów. Wyświetla się komunikat « Konieczna

kontrola wtrysku », a następnie zapala się lampka

kontrolna « Service ».

- W przypadku wystąpienia niezgodności między

informacją z potencjometru pedału przyspieszenia a

informacją z czujnika położenia pedału hamulca,

komputer wtrysku ustawia obroty biegu jałowego na

poziomie 1300 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no możliwe ze to ten potencjometr bo mechanik mówił ze jest błąd pedała gazu ale po wymianie potencjometru check emission+kontrolka silnika w takim razie i tak by został?

ok podpowiem mu ze wymieniamy potencjometr i czujnik położenia wału może coś pomoże

 

obroty na luzie jak stoje to mam na 1 :)

Edytowane przez Gungosa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie należy wymieniać czujnik położenia wału, wpierw należy go sprawdzić i wszystkie wtyczki, ewentualnie wyczyścić.

Dopiero na końcu wymieniać.

Wszystko jest opisane na forum.

 

 

Połączenie wtyczek EGR też sprawdzić.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!