Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

biały dym czarna maź


czych

Rekomendowane odpowiedzi

[code]

[/code]Witam

Zakupiłem scenica 1.9 dci z wyjętym turbem , wymyłem kolektory rury intercooler , zakupiłem regenerowane turbo z serwisu renault po czym założyłem go na swoje miejsce.

Auto nie chciało odpalić więc potraktowałem go samostartem i odpalił , z tłumika wydobył się ciężki dym biały był on tak gęsty że zaraz w garażu nic nie było widać po 10 sekundach usłyszałem stukanie wyłączyłem silnik .Po którejś z kolei próbie silnik po zgaszeniu go kluczykiem nie zgasł lecz żył własnym życiem myslałem że to koniec ponieważ auto stało z jednym ściągniętym kołem bez szans na zdławienie lecz udało się i zgasł.

Po ponownym odpaleniu było o wiele lepiej, lepsza kultura pracy bez stukania super reakcja na dodawanie gazu oczywiście z mniejszym dymem z rury wydechowej ,po 30 sekundach wróciły stare objawy . Po wyciągnięciu egr był cały w czarnej mazi .

Może ktoś jest w satanie pomóc

z góry dzięki

 

----------------------------------------------

dwa wtryski do wyrzucenia to diagnoza na tą chwilę , common rail = $$$$$$ = silnik benzynowy v8

 

------------------------------------------

Ciekawe jak wygląda Turbo po ciepłej stronie po takich próbach.

Tej strony nie rozbierałem można sobie jedynie wyobrazic , druga strona sucha bez luzów nadal czekam na wtryski.

Gościu od wtrysków twierdził że regeneracja będzie kosztować równowartość nowych także jest to bezcelowe.

Wydaje mi się że przybyło oleju ale ponąć to normalne przy lejących wtryskach także nowy olej do wymiany to tak nawiasem mówiąc, dowiedziałem się też o tym że nie trzeba wpisywać numerów wtrysków do komputera samochodu ponąć jest to zbędne jeśli produkował je bosch .

 

---------------------------------------------------------------

no i udało się wtryski zrobiły robotę silnik odpalony auto przejechało ok 1 km troszke kopcąc a nawet bardzo ,spowodowane jest to ponąć syfem w wydechu.

Teraz zostało poskręcać wszystko w jedną całość (pół przodu) i gotowe ,jakby ktoś próbował wyciągnąć turbo to jest przy tym troche roboty a jeśli ktoś kupi jak ja z wyciągniętym turbem to jest to dodatkowe utrudnienie ponieważ wiele śrub dwa oringi nie znajdą już swojego miejsca ,żeby włożyć turbinke potrzeba mieć system (co pierwsze)duuuuuuużo cierpliwości .

Bardzo ważną rzeczą jest aby wymyć kolektory intercooler oraz ryry z syfu u mnie doszło jeszcze paliwo do wymiany auto stało 3 lata. Dodam jeszcze że najlepiej jest odkręcić zderzak lampę nadkole i uwaga na wygłuszenie na ścianie grodziowej wydaje mi się że jest z waty szklanej.

Życzę powodzenia i pozdrawiam

Edytowane przez czych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na pierwszą część postu to wychodzi na to, że olej dostaje się do EGR po przez dolot bezpośrednio z turbo. Być może turbo przepuszcza oleum, albo turbo zasilane jest olejem przez odmę, podaje ona oleum bezpośrednio z silnika. Trzeba byłby to sprawdzić.

 

Jeżeli silnik po zgaszeniu kluczykiem trzymał obroty dalej klekocząc, lub zmieniając jedynie ,rytm klekotu to faktycznie może to być wina wtryskiwacza, który przepuszcza. Jak przepuszczają dwa, to silnik może właśnie samoczynnie chodzić - ale to muszą przepuszczać już grubo, skoro robią to bez impulsu elektrycznego. Nie wiem jakbym wtedy tylko wytłumaczył czarną maź w dolocie(EGR'erze). Za bogata mieszanka powoduje pojawienie się mnóstwa syfu EGR bezpośrednio z wydechu? Ciekawe jak wygląda Turbo po ciepłej stronie po takich próbach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!