Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

biały dym czarna maź


czych

Rekomendowane odpowiedzi

[code]

[/code]Witam

Zakupiłem scenica 1.9 dci z wyjętym turbem , wymyłem kolektory rury intercooler , zakupiłem regenerowane turbo z serwisu renault po czym założyłem go na swoje miejsce.

Auto nie chciało odpalić więc potraktowałem go samostartem i odpalił , z tłumika wydobył się ciężki dym biały był on tak gęsty że zaraz w garażu nic nie było widać po 10 sekundach usłyszałem stukanie wyłączyłem silnik .Po którejś z kolei próbie silnik po zgaszeniu go kluczykiem nie zgasł lecz żył własnym życiem myslałem że to koniec ponieważ auto stało z jednym ściągniętym kołem bez szans na zdławienie lecz udało się i zgasł.

Po ponownym odpaleniu było o wiele lepiej, lepsza kultura pracy bez stukania super reakcja na dodawanie gazu oczywiście z mniejszym dymem z rury wydechowej ,po 30 sekundach wróciły stare objawy . Po wyciągnięciu egr był cały w czarnej mazi .

Może ktoś jest w satanie pomóc

z góry dzięki

 

----------------------------------------------

dwa wtryski do wyrzucenia to diagnoza na tą chwilę , common rail = $$$$$$ = silnik benzynowy v8

 

------------------------------------------

Ciekawe jak wygląda Turbo po ciepłej stronie po takich próbach.

Tej strony nie rozbierałem można sobie jedynie wyobrazic , druga strona sucha bez luzów nadal czekam na wtryski.

Gościu od wtrysków twierdził że regeneracja będzie kosztować równowartość nowych także jest to bezcelowe.

Wydaje mi się że przybyło oleju ale ponąć to normalne przy lejących wtryskach także nowy olej do wymiany to tak nawiasem mówiąc, dowiedziałem się też o tym że nie trzeba wpisywać numerów wtrysków do komputera samochodu ponąć jest to zbędne jeśli produkował je bosch .

 

---------------------------------------------------------------

no i udało się wtryski zrobiły robotę silnik odpalony auto przejechało ok 1 km troszke kopcąc a nawet bardzo ,spowodowane jest to ponąć syfem w wydechu.

Teraz zostało poskręcać wszystko w jedną całość (pół przodu) i gotowe ,jakby ktoś próbował wyciągnąć turbo to jest przy tym troche roboty a jeśli ktoś kupi jak ja z wyciągniętym turbem to jest to dodatkowe utrudnienie ponieważ wiele śrub dwa oringi nie znajdą już swojego miejsca ,żeby włożyć turbinke potrzeba mieć system (co pierwsze)duuuuuuużo cierpliwości .

Bardzo ważną rzeczą jest aby wymyć kolektory intercooler oraz ryry z syfu u mnie doszło jeszcze paliwo do wymiany auto stało 3 lata. Dodam jeszcze że najlepiej jest odkręcić zderzak lampę nadkole i uwaga na wygłuszenie na ścianie grodziowej wydaje mi się że jest z waty szklanej.

Życzę powodzenia i pozdrawiam

Edytowane przez czych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na pierwszą część postu to wychodzi na to, że olej dostaje się do EGR po przez dolot bezpośrednio z turbo. Być może turbo przepuszcza oleum, albo turbo zasilane jest olejem przez odmę, podaje ona oleum bezpośrednio z silnika. Trzeba byłby to sprawdzić.

 

Jeżeli silnik po zgaszeniu kluczykiem trzymał obroty dalej klekocząc, lub zmieniając jedynie ,rytm klekotu to faktycznie może to być wina wtryskiwacza, który przepuszcza. Jak przepuszczają dwa, to silnik może właśnie samoczynnie chodzić - ale to muszą przepuszczać już grubo, skoro robią to bez impulsu elektrycznego. Nie wiem jakbym wtedy tylko wytłumaczył czarną maź w dolocie(EGR'erze). Za bogata mieszanka powoduje pojawienie się mnóstwa syfu EGR bezpośrednio z wydechu? Ciekawe jak wygląda Turbo po ciepłej stronie po takich próbach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!