Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie się pod oświetlenie


Rekomendowane odpowiedzi

chciałem osiągnąć taki efekt, że swiatla do jazdy dziennej będą się zapalały i gasły razem z oświetleniem wnętrza w każdym przypadku oraz będą działały w czasie jazdy. wszystko udało mi się podłączyć już tylko że problemem okazało się przygasające po woli oświetlenie środka, bo wtedy przekažnik wariuje... przekaźnik zastosowałem ponieważ oświetleniem wnętrza " steruje" minus a dzienne mam podłączone pod + sterowania alternatorem.

 

mam nadzieję że rozjaśniłem moją idee :)

Edytowane przez kamilkostana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, tylko co ma na celu to świecenie dziennych w czasie świecenia oświetlenia wewnętrznego???

Tego nie kumam i na razie nie widzę takiego miejsca by to podłączenie i działanie miało sens.

Jeśli tak jak przypuszczam ma to być jako doświetlenie drogi do auta zastosowane, po zasterowaniu z pilota radiowego zamków, to dodatkowo wspomniany, czasowy z poloneza zastosuj ale zasilany z zamków. Tam jest impuls, a to wystarczy by czasowy zaskoczył i odliczał ustalone 15 sekund.

I nieistotne czy zasterujesz go minusem czy plusem. druga stronę zasilisz odpowiednio albo plusem albo minusem, zależnie co będzie jako ostatnie na styki sterowania podane.

Czasowy dla tego, że nie zawsze jest zasilanie przez cały czas jaki jest potrzebny, by przykładowo do auta dojść.

Musi być jako dodatkowy przekaźnik, równolegle podający przez styki robocze zasilanie plusem do lamp, tak jak ten z alternatora ale plus bierzesz z aku..

Jeśli mają świecić "tak sobie" wtedy jak drzwi otwierasz, (też wewnątrz światło się zapala) to zamiast czasowego wstawiaj zwykły przekaźnik i bierz do jego zasilania minus z lampki otwartych drzwi z konsoli środkowej, na roboczych nadal tak samo. Jak długo będą drzwi otwarte i będzie się świeciło w środku z tego powodu, tak długo będą te dzienne świeciły.

Jest jeszcze opcja świecenia w czasie ręcznego zapalenia światła w środku, (nie wiem co by to dało) wtedy minus bierzesz z lampki nad lusterkiem ale ten minus, co tam jest na wyłączniku.

Tu tez wystarczy jako dodatkowy, zwykły przekaźnik.

Może też w tych dwu przypadkach być zastosowany przekaźnik czasowy, co przedłuży czas świecenia dziennych o te ustalone 15 sekund po zamknięciu drzwi, czy też ręcznym wyłączeniu lampki w środku.

Jako ciekawostka, to jeśli wszystkie warianty sa takie że zasilane są minusem, to można je na sterowanie tynm czasowym podłączyć równolegle. Wtedy masz full wypas, bo i z pilota, przez zamki i z otwartych drzwi, przez lampkę w konsoli, a także przez ręczne zapalanie światła podasz zasilanie na sterowanie czasowym.

Jedynie trzeba wszystkie te trzy przewody odpowiednio wlutowanymi diodami zabezpieczyć przed przekaźnikiem, by się nie mostkowały.

Przykładowo, by w czasie ręcznego zapalenia oświetlenia w środku, nie zapalała się kontrolka otwartych drzwi na konsoli i nie zadziałały zamki. (choć tu, po wcześniejszym otwarciu zamykanie jest raczej przez odwrócenie polaryzacji realizowane)

 

Tak więc opcji jest wiele i wszystkie są zgodne z wymogiem "wtedy jak świeci oświetlenie wnętrza" co jest bardzo ogólnie opisanym kryterium.

Niestety więcej zastosowań na już nie potrafię wymyślić, by jeszcze inne opcje podłączeń przedstawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku, ty chyba nie potrafisz czytać ze zrozumieniem...

Tam jest impuls, a to wystarczy by czasowy zaskoczył i odliczał ustalone 15 sekund.

Pytałem już o to w jednym z poprzednich postów... czy nie będzie przekaźnik dostawał impulsu też jeżeli nacisnę przycisk otwierania/zamykania na konsoli środkowej?

 

Jeśli mają świecić "tak sobie" wtedy jak drzwi otwierasz, (też wewnątrz światło się zapala) to zamiast czasowego wstawiaj zwykły przekaźnik

To już zrobiłem.

wszystko udało mi się podłączyć już tylko że problemem okazało się przygasające po woli oświetlenie środka, bo wtedy przekažnik wariuje

 

Przeczytaj cały temat na razie.

Edytowane przez kamilkostana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No popatrz, a 2 godziny temu Twój post miał inną treść na moją odpowiedź. Czyżby Ci go ktoś ponownie przeczytał, że teraz masz inne zdanie??? Trudno precyzyjnie odpowiadać skoro wymyślasz takie fanaberie. Podałem Ci jak się to fabrycznie zachowuje, a teraz dopasuj to do swoich pomysłów i zapotrzebowania.

Przekaźnik Ci wariuje, bo masz zasilanie nie z tego miejsca co opisałem. No ale skoro różnicy nie dostrzegasz to poproś jeszcze raz kogoś, o przeczytanie mojej wcześniejszej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!