Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka poduszek powietrznych


bielo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w megance 1.6 1999r miałem stłuczke jakiś czas temu przy, której wystrzeliła mi poducha z siedzenia pasażera(której nie wsadziłem na nowo z powodu braku wystraczających środków finansowych bo naprawa wyniosła mnie kilka tyś) z tego powodu nie przeszło mi auto przeglądu technicznego m.in. bo świeciła kontrolka poduszek i serwis. Oddałem auto do elektryka by załatwic tą sprawę raz na zawsze no i elektryk stwierdził, że przyczyną będzie moduł poduszek powietrznych owy zamówił jak sie okazało nie pasował, więc mówie gościowi żeby zrobił cokolwiek żeby auto przeszło przegląd a on zamówi inny moduł. Bez dłuższego namysłu zakleił mi kontrolki pod deska i pojechałem ale gościu dalej sie czepił ze kontrolka sie nie świeci przy włączaniu silnika,a następnie gaśnie, ale mniejsza o to.Po kilku dniach ponownie zajechałem do elektryka bo znalazł inny moduł i także nie pasuje. Co jest przyczyną, że gość zamawia nie to co powinien na co trzeba zwracać uwagę bo faktycznie to mógłbym sam go zamówić i następnie wymienić tylko czy to napewno rowziaże problem nieszczęsnej kontrolki?

Czytałem, że można wsadzić oporniki i to samo mówił mi mechanik który robil auto po kolizji, ale z tego co wiem może to doprowadzić do wystrzelenia innych poduszek, a elektryk mówi że samo wsadzenie opornika nie rozwiąże problemu kontrolki.

Może jest ktoś kto może zasugerować jakąś formę działania albo inny pomysł jak rozwiązać problem ?

chyba że najrozsądniejszym działaniem będzie opcja zmiany elektryka albo wsadzenia tej poduszki brakującej czy też wymiany fotela?

 

pozdrawiam Piotrek

Edytowane przez bielo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto prawdopodobnie dostało kiedyś z tyłu. Jak go kupowałem to świeciła się kontrolka poduszki. Poduchy całe z datą produkcji tak jak samochód więc raczej nie wystrzeliły. Winny był sensor pod lewarkiem zmiany biegów. Trzeba było skasować błąd albo kupić inny. Kupiłem inny o tych samych numerach za 30zł i kontrolka zgasła. W tym wypadku nic nie da wsadzenie opornika. Co do przeglądu to w przepisach raczej nic nie pisze o poduszkach powietrznych więc proponował bym pojechać na inną stację. Ewentualnie wyjąć zegary i zmostkować kontrolki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najrozsądniejszym działaniem będzie opcja zmiany elektryka

na takiego co ma pojęcie jak zabrać się za system airbag i on powie co zrobić.

W tej chwili masz wystrzeloną poduchę czyli przy okazji mogły tez wystrzelić napinacze oraz sterownik poduch ma zapisany błąd.

 

Musisz więc wymienić poduchy (lub ten patent z opornikiem co uważam za głupotę przy cenach niewystrzelonych poduch z demontażu) i wymienić lub zresetować sterownik, możesz też wyłączyć określone poduchy/napinacze przez CLIP'a.

 

Ale zacznij od zmiany fachowca, bo póki o to wkopujesz się bezsensu w koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz apropo ceny za uslugi narazie nie wzial ode mnie ani grosza i dopoki nie zrobi tego jak nalezy to mu nie zaplace ani zl :) .. ale jak wymieni mi ten modul( za skrzynia biegów) na wlasciwy za ktory jak twierdzi "krzycza" 100zl ;]

Kupiłem inny o tych samych numerach za 30zł i kontrolka zgasła.

widzisz ten "as" mi zdemontował moduł i zamawia/szuka, jak narazie to 2 zamówił które nie pasują;]

możesz też wyłączyć określone poduchy/napinacze przez CLIP'a.

ewentualnie podsune mu ten pomysl jak w poniedziałek to nie zastartuje :)

dzieki za podpowiedzi:)

Edytowane przez bielo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie podsune mu ten pomysl jak w poniedziałek to nie zastartuje :)

Tylko bez zrobienia porządku ze sterownikiem (reset/wymiana) to Ci nic nie da, bo błąd jest w sterowniku i świecić będzie.

 

Pojedź do kogoś kto się zna na systemach airbag, bo tak to coś czuję będzie wymieniał moduły w nieskończoność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa:

oddajesz swój oryginalny sensor do resetu (znajdziesz specjalistów w necie, allegro)

wsadzasz sprawną poduszkę (często bardziej opłaca się kupić drugi fotel, fotele są tanie)

sprawdzasz oporność napinaczy - powinny mieć ok 2 ohmów - jeżeli nie mają to też są do wymiany.

 

Po podłączeniu wszystkiego kontrolka będzie zachowywać się jak fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

no więc sprawa wygląda tak. Naprawa wyniosla mnie 260zl z czeog 180 zapłaciłem za nowy moduł od poduszek, nastepnie Pan "x" wsadził opornik na kostke i kontrolka zachowuje się jak fabryczna, ale w niedalekiej przyszłości albo kupie fotel albo włoże poduszke :). Tak ps: Jeśli mam nowy sterownik i wsadzony opornik zamiast tamtej poduszki to pozostałe poduchy działają? Jak to jest z tymi poduchami i opornikiem czy faktycznie jest możliwość taka, że któraś wystrzeli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niezłe zdzierstwo, za reset dał byś połowę tego.

Co do wystrzelenia to jeśli dobrze zabezpieczył ten opornik (nie ma możliwości jakiegoś zwarcia) to będzie ok.

 

Co do cen foteli to był bym ostrożny. Jak mi wywaliło napinacze to szukałem kompletnych foteli i albo ceny były z kosmosu albo sprzedający kręcili jak pytałem czy są kompletne i sprawne (poduchy i napinacze niewystrzelone). Także jak będziesz kupował to sprawdź kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporo wział jak za sterownik i opornik za 20gr i 5 cm izolacji no ale co zrobić.

Kup fotel z poduszką, przełóż napinacz i będziesz miał sprawny system. Teraz poduszki strzelą w razie "w", pod warunkiem, że nie będzie to strzał w bok, gdzie jest wsadzony opornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!