Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne zachowanie silnika F3R


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megane Coupe I phI z 1996, silnik 2.0 8V F3R. Od 2 tygodni taki objaw: jak zapalam zimny silnik, to musze go trzymać nogą na pedale gazu, bo mi gaśnie - obroty falują w granicach 0..1000, ale często (prawie zawsze mi) mi gaśnie w tym momencie jak zbyt mocno spadną. Jeżeli zaraz pojadę, to przy najbliższym skrzyżowaniu mi zgaśnie. Receptą jest najpierw go rozgrzanie 3..4 minuty i potem jazda - wtedy mi nie zgaśnie. Nie gaśnie mi jak jest już ciepły i gorący silnik - wszystko jest OK. Sprawdzałem czujnik temp i jest OK. Zmienia opór. Czyściłem silnik krokowy - nie ma różnicy - czy odłączając od niego przewód powinna nastąpić jakaś zmiana w pracy silnika ? U mnie nic sie nie zmienia. Gdzie dalej szukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wartości jednego czujnika temperatury i jest OK (mam tą tabelę). To jest czujnik, którego kabelki są poprowadzone nad przykrywką głowicy. Sam czujnik jest po obudową termostatu. Gdzie jest drugi czujnik ? Cewek, kabli oraz swiec nie sprawdzałem i nie wymieniałem.

 

Dodano: 05 paź 2011 - 20:25

Wymieniłem silniczek krokowy na nowy. Dalej to samo. Gdzie jest 2 czujnik temperatury i ile ma przewodów ? (2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważny tylko jest ten z białą wtyczką na 2 piny. Drugi też jest na obudowie termostatu z zielona wtyczka na 3 piny. On jest na zegary nim sobie głowy nie zawracaj.

To że pokazuje ci ze rezystancja pływa to nie znaczy ze musi być ok bo moze się wieszać a objawy masz tak jak ja miałem rok temu.

 

1. Sprawdż czujnik temperatury, po jego wypieciu powinno ci wskoczyć na 900 - 11oo obrotow, jeśli się nie zmienia nic tzn ze on padl lub problem na kablu do ECU.

2. Zmierz cewki, wartości na wejściu i wyjściu.

3. Ostatnio auto na zimnym nie paliło mi bo CPWK padł. Na ciepłym ok a na zimnym lipa.

 

Zmierz te 3 tematy porównaj z "Sam naprawiam".

Co do czujnika temp, to ja swojego testowo oszukiwałem potencjometrem też żeby sprawdzić czy kable ok i ECU dział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdzałem ten z białą wtyczką ponownie. Jak go wyjmę, to silnik pracuje tak jak wspominasz coś koło 1000 obr/min. We wtyczkę kabla włożyłem opornik 330 ohm (oznacza to temp 80'C) i nie dało się wcale zapalić zimnego silnika. Oznacza to, że połączenie do kompa jest ok i komputer działa prawidłowo. Faktycznie wyjęcie zielonej wtyczki nic nie zmienia w działaniu silnika. Co ciekawe znalazłem urwany kabel od kondensatora 220uF. Przylutowałem go. W głowicy między świecami jest kolejny czujnik z brązową wtyczką na 2 kable. Podłączenie omomierza nic nie rejestruje. Za co odpowiada ten czujnik ? Dziś rano sprawdzałem - dalej to samo. Jak zmierzyć cewki ? Co to jest CPWK ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten czujnik CPWK może mieć wpływ na pracę tylko zimnego silnika?

 

/0cool: jeśli chcesz coś zaakcentować to radzę użyć podkreślenia !

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CPWK poprostu mniej pisania.

Przemo? w temacie drugiego wszystko już ok?

 

A w temacie to:

CPWK może bo ECU wie kiedy ma być zapłon/wtrysk (chyba) :)

W każdym bądź razie zmierz rezystancję nie pamiętam ale coś w okolicach 400 ohm musi być. Ja na zimnym musiałem kręcić min 5 minut a czasem 30 minut. Jak był ciepły to palił od razu. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Najpierw zmierz, jeśli będzie ok to przeczyść. To ten czujnik nad kołem zamachowym na 2 śruby. Ja brałem z Megane 1.6 o tych samych parametrach ale inne podejście do wtyczki było.

 

Co mogę ci jeszcze podpowiedzieć to zaopatrz się w opalarkę względnie w suszarkę do włosów od matki, żony czy tam kochanki. Jak będziesz miał problem z odpaleniem a będziesz miał czas i mozliwość to poprostu zagrzej cewki. W tamtym roku tak sprawdziłem i miałem padniętą jedną swoją. Potem już było gorzej i auto włączało tryb malucha na 2 garki.

Edytowane przez centurion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym podziękować wszystkim za pomoc. Sprawa została wyjaśniona - dziś doszedłem, że zamienione były przewody: przewód silnika krokowego podłączony był do czujnika powietrza i odwrotnie. Auto było u mechanika w celu wymiany uszczelki od kolektorów i... widzicie co się stało. Jeszcze raz dziękuję. Auto dalej jak nowe :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

 

Dobre. Taki sam błąd ja zrobiłem właśnie wczoraj jak poskładałem swój silnik po zrobieniu głowicy z tym że nie pisałem bo głupio się przyznawać do tego błędu bo jak można było zamienić czarną wtyczkę z białą. Jak nawet kolorami musiało to pasować czarne do czarnego białe do białego. Tyle że kapłem się po 3 nieudanych próbach i 5 minutach.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

No i po co cytujesz skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim :)

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!