Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

hands free - nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Bateria nowa. Dzisiaj po wyjeździe z myjni czekając na wyschnięcie samochodu, włożyłem kartę w slot i zacząłem wciskać przyciski przy klamkach. Nic się nie działo do momentu wciśnięcia przycisku w znaczku "Renault" w klapie, mianowicie próbowało zamknąć auto. Podejrzenie uszkodzenie karty. Jutro zacznę jeździć po specjalistach od kart.

Edytowane przez piiootreek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie przycisk w klapie masz sprawny..... Skoro karta była wewnątrz pojazdu a nawet w slocie jak w tym przypadku to przy każdej klamce powinieneś słyszeć zablokowanie i natychmiastowe odblokowanie zamków, jak to słyszałeś naciskając przycisk na klapie.

Zrób jeszcze jedną próbę ale teraz z kartą w pobliżu slotu, zatrzaśniętymi drzwiami

(dla bezpieczeństwa z opuszczoną szybą, by w razie problemów można było auto otworzyć klamka wewnętrzną) i ponownie naciśnij na przycisk w klapie bagażnika.

Dowiesz się z tego czy karta jest przez anteny wewnętrzne widziana i czy problem jest z samymi przyciskami w klamkach drzwi, co nie ulega wątpliwościom, czy także z kartą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie przy HF mamy dwa rodzaje anten zewnętrzne (w klamkach zewnętrznych) służące do rozpoznawania karty na potrzeby ,zamykania i otwierania samochodu 5szt w wersji pięciodrzwiowej,oraz wewnętrzne do rozpoznawania karty w celu uruchomienia silnika 3szt.Chcąc sprawdzić HF pod względem działania zamków robimy to mając kartę na zewnątrz.Sprawdzanie anten wewnętrznych (karty) należy wykonać z kartą umieszczoną w pojeździe.Jeżeli zostawisz kartę w pojeździe i naciśniesz na przycisk w klapie zamki nie powinny zadziałać (aby nie zamknąć sobie karty w pojeździe).

post-3001-0-33725200-1378740819_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Jeżeli zostawisz kartę w pojeździe i naciśniesz na przycisk w klapie zamki nie powinny zadziałać (aby nie zamknąć sobie karty w pojeździe).

Zadziałają.... poprzez podwójne klikniecie wszystkimi zamkami, i to zarówno z przycisków klamek jak i z klapy bagażnika. Dwa kliknięcia zamków nie trwają dłużej jak sekunda i są doskonale słyszalne.

Dokładnie tak jak to wyżej opisano z kartą w slocie i po naciśnięciu na przycisk w środku rombu na klapie.

U mnie działa to także z każdego przycisku w klamkach.

Dlatego właśnie zasugerowałem taki sposób sprawdzenia wykrywania karty przez anteny wewnętrzne.

Mając kartę poza autem, zadziała (albo nie jeśli coś zepsute) zamykanie ale to już za pomocą anten zewnętrznych w klamkach.

 

Dodano: 09 wrz 2013 - 18:27

W uwadze z serwisówki jest podane że ZEWNĘTRZNE nie maja wpływu na rozruch. WEWNĘTRZNE jednak maja znaczenie w czasie zamykania pojazdu (czego już tam nie napisano) i nie pozwalają go zamknąć jak karta jest w środku.

Dlatego dwuklik zamkami, pierwszy jest wymuszony przyciskiem, a drugi automatycznym odryglowaniem zamków, bo karta została wykryta w środku pojazdu przez anteny wewnętrzne.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyłem złego słowa "nie powinien zadziałać" chodziło mi o to samo.

 

P.S Byłem teraz z pieskiem i przy okazji sprawdziłem.U mnie jeżeli karta jest w środku, centralny nie działa z żadnego przycisku (mam wszystkie sprawne). Dwuklik zamków jest wtedy, gdy wciskam przycisk w klamce, a mam nie domknięte któreś z drzwi.

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przeniesiono i scalono z już istniejącym, podobnym tematem.

Witam,

Wiem, że na forum jest kilka tematów o karcie hand free, ale w moim przypadku (chyba) sprawa jest troszkę inna. W mojej drugiej małej megi (megane 2 ph1)nie działa karta. Tzn nie do końca nie działa. Karta przyciskami ładnie zamyka i otwiera samochód. System hand free ładnie otwiera zamki po zbliżeniu się

i pociągnięciu za klamkę. Problem zaczyna się przy próbie odpalenia samochodu. Komunikat carte non detectee i lipa. Nie ma możliwości odpalenia. Karte rozebrałem. Zauważyłem, że jeden lut od cewki sie wylutował. Zalutowałem go, ale problem pozostał. Przy drugiej karcie wszystko ładnie hula. Proszę o doradę. Czy karta jest do wymiany czy problem jest gdzie indziej np w czytniku karty. Problem zaczął się po wyładowaniu się baterii w karcie (najprawdopodobniej)

 

Pozdrawiam Seba :-)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!