Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po odpaleniu 2.0 16V


DARREK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od miesiąca posiadam RS 2.0 16V 140km

Mam pewien problem, mianowicie po uruchomieniu silnika - gaśnie. Nie jest to regułą. Czasami gaśnie od razu, a czasami po ponownym uruchomieniu, lub podczas zrzucenia na luz. Obroty spadają do 500, czasami niżej, aż kończy się zgaszeniem silnika.

Wymieniłem cały rozrząd, oleje, wszystkie filtry. Zostało KZFR. Głośno chodzi. Nigdzie na forum nie mogę wyczytać, czy KZFR może wywoływać takie objawy. Komputer nic nie wykazał, krokowiec i przepustnica przeczyszczona. Podczas odpalenia trzeba przytrzymać do na 2000 obr. aby zaskoczył, wtedy obroty trzyma.

Miał ktoś już taki objaw?

Wszelkie info mile widziane.

 

Pozdrawiam

Darek

Edytowane przez DARREK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czujnik położenia wału sprawdzony. Gniazda i cewki suchutkie.

czy KFZR może powodować takie objawy? Bo właśnie zastanawiam się nad jego wymianą...

 

Dodano: 17 lis 2011 - 17:47

KZFR wymienione, do tego wszystkie uszczelki (przepustnica + dolotowe od góry). Wszystkie objawy poszły w lamus.

Temat uważam za zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz podac koszty samego koła? Pytałem ostatnio w sklepie, ale był problem z jego znalezieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem przez internet za 470 zł.

W ASO po znajomości chcieli 680.

 

pod koło idzie uszczelniacz simmering z vitonu. rozmiaru nie pamiętam. Jak będziesz chciał to podam ci wymiar, o ile pudełka nie wyrzuciłem.

niektórzy przy zakupie KZFR oferują w/w uszczelniacz, wołając za niego 56pln ! czyste zdzierstwo.

 

Numer fabryczny: 8200782671 jeśli chodzi o 2.0 16V Pb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :D

Każda informacja jest ważna, bo to koło nie pada zbyt czesto i warto przy wymianie ubezpieczyć się w potrzebne uszczelki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączeniu zdjęcie pudełka oryginalnego pierścienia simmera.

Przy okazji wymiany KZFR dobrze jest zaopatrzyć się w uszczelki przepustnicy oraz uszczelnień pod plastikowy kolektor.

Nie pamiętam jakie wchodziły, ale na forum gdzieś się obiło o "uszy"

Pod kolektorem jest łącznie 5 uszczelek i 2 na przepustnicy.

Jedyne co wiem to w ASO kosztują wszystkie ok.150 pln

post-30684-0-09446900-1321643825_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

objawy mam podobne, po pierwszym odplaeniu gaśnie (własciwie gasł bo teraz już nie odpala) , jutro jestem do mechanika umówiony. Podejrzane jest KZFR ewentualnie czujnik położenia wału korbowego. Silnik f4r 770, jak naprawię dam znać co to było. A tak sobie myślę czy zblokowana rolka od paska akcesoriów moze tak unieruchomić silnik, przy odpalaniu na zimnym piszczała przez moment aż nie przejechało sie paruset metrów( silnik nie wszedł na wyższe obroty)?

 

edit:

u mnie był padnięty akumulator, wymieniony na nowy

Edytowane przez wasilewp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem znów się pojawił. Samochód nie zaskakuje na obroty po odpaleniu.

Jeszcze dziwniejsze jest to, że gdy po 3 razach po zapaleniu zgaśnie, 2 razy zamknę i otworzę auto (z guzika na konsoli, alarm aktyw. i dezakt.) to zaskoczy, wchodzi normalnie na obroty. Gdy postoi chwilę na jałowym, to obroty spadają poniżej 500 a na końcu gaśnie.

Już zgłupiałem, bo nie dość, że piloty przestały działać, to jeszcze problem z obrotami.

Trzymanie na gazie nie daje żadnego efektu. Podczas jazdy jak zgaśnie, szybkie odpalenie rozwiązuje problem.

O co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój Scenio jest zagazowany ? Podpinałeś się pod kompa?

 

Jak sprawdziłeś czujnik położenia wałka . Może masz możliwość go podmienić.

Edytowane przez Metys79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o gaz bo kolega miał podobny objaw w lagunie. Okazało się że po regulacji i ustawieniu mapy wtrysku gazu wszystko wróciło do normy. Podobno komputer od gazu ingerował w niewłaściwy sposób w SIRIUSA Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

DARREK, czy rozwiązałeś problem? Co to było? Bo mój Szczeniak też od kilku tygodni potrafi mnie zaskoczyć tym, że gaśnie zaraz po odpaleniu. Zdarza się to sporadycznie i nie zauważyłem, by było od czegokolwiek zależne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem występuje nadal. Od czasu do czasu po odpaleniu gaśnie, trzeba na dwa razy odpalić. Ostatnio zaczął Piszczeć pasek. Doszedłem do tego że to alternator stawia opór co może powodować jego gaśnięcie. Jak wymienię to dam znać. Trochę pomogło wymiana uszczelki na przepustnicy i pod kolektorem. Krokowy też wymieniony.

 

Dodano: 27 cze 2013 - 21:24

Wymieniłem dziś alternator na inny... sprawny

wszystkie piski paska, jak i gaśnięcie zaraz po odpaleniu zniknęły (póki co).

Zobaczę jak trochę pojeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!