Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzechocze przy odpalaniu! rozrusznik?


siwinski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie jestem częstym bywalcem forum, starałem się wyszukać podobny problem. Nie znalazłem - może źle szukałem.

Jeśli tak prosze o wskazówki.

Od wczoraj z moją meganką dzije się coś dziwnego, ale po kolei. Od pewnego czasu były problemy z odpalaniem (ten temat był, wiem!, ale po prostu zaczynam od początku). Kręcił, kręcił (na zimnym i na ciepłym silniku) i czasem za pierwszym razem odpalał, a czasem za 4. Ale nie o tym. Potem był na przeglądzie i mechanik powiedział, że przepustnica była obluzowana (?) i że ją docisnął (?). Nie znam się - ale uznałem, że to było to. Zresztą bywało, że na światłach jak stałem to obroty nagle falowo spadały, samoczynnie. Po dodaniu gazu powracały do normy.

Jednak problemy z odpalaniem za 3-cim razem pozostały (choć nie zawsze).

A od wczoraj (wcześniej nic podobnego się nie działo) słychać jakby grzechotanie podczas pracy rozrusznika (na 100% nie wiem czy to rozrusznik, no ale jak przy rozruchu to myślę, że to może być to!). Silnik zapala, ale grzechotanie (zwłąszcza na zimnym silniku) jest znaczące. O dziwo odpala na ogól za pierwszym razem. Ale jest dodatkowy objaw - w momencie jak przekręcam kluczyk w stacyjce przygasają bardzo mocno wszystkie światła. Bywa, że gasną całowicie. Jakby dostawał gigantyczny opór na akumulatorze. Po ponownym przekręceniu kluczuka ponownie przygasają, ale już odpala (cały czas przy grzechotaniu). Może to nie rozrusznik, może pompa (rozrząd zmieniałem około 4 miesiącetemu i przejechałem na nim jakieś 4 tys km. Poza tym, w czasie jazdy, silnik zachowuje się pięknie, ma przyspieszenie, moc nie spada, wszystko jest OK!

 

bardzo prosze o pomoc co to może być. Może ktoś z Was miał podobny przypadek.