Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające wolne obroty 2.0 16V (F4R)


dakard

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z wolnymi obrotami które występują tylko na ciepłym silniku.

Po odpaleniu obroty zgodnie z normą 4 kreski ( ok 800 obr ) po chwili spadają do 3 kresek ( ok 600 obr. ) i zaraz wracją do 4 kresek. Dodatkowo przy odpaleniu jest wyczuwalny zapach paliwa ( za bogata mieszanka ...? Nie dopala....? ).

 

Podobnie w czasie jazdy po wysprzęgleniu często ale nie zawsze obroty spadają do 3 kresek i po sekundzie wracją do 4 kresek.

 

Jak myślicie gdzie szukać przyczyny tego zjawiska ( trochę to upierdliwe, utrudnia manewry np. na parkingu bez używaniu gazu, w związku ze spadającymi obrotami ma za mało mocy, trzeba wspomagać go gazem )?

 

1. Brudna przepustnica?

2. Czujnik temp. płynu chłodzącego?

3. Coś innego ?

 

Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o Info.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem chwilę czasu i zrobiem rzecz następującą:

 

Odłączyłem czujnik temp. z prawej strony, wkręcony w blok silnika poniżej przepustnicy ( czy jest jeszcze jakiś inny ? ).

 

Skutki:

 

- brak wskazań temp. na wyświetlaczu.

- auto normalnie odpala bez spadku obrotów

- włącza się dość szybko wentylator co do tej pory było czymś wyjatkowym, załączał się bardzo rzadko i to tylko przy bardzo wysokich temp. zewnętrznych, a nigdy nie było tak żeby pracował po wyłączeniu silnika

 

Pytania:

 

- ile mam czujnków temp. płynu chłodzącego i za co one odpowiadają?

- dlaczego po odłączeniu czujnika włącza się szybciej i częciej wentylator? Kwestia duży obieg i mały obieg?

 

Dzięki bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ad - Skutki - tak ma być i są to normalne objawy.

Ad - Pytania

1) Jeden, ale złożony z dwóch czujników, jeden podaje sygnał na ECU, drugi na deskę.

2) Zabezpieczenie, w przypadku uszkodzenie czujnika ECU włącza wentylator chłodnicy, żeby zabezpieczyć silnik przed ewentualnym przegrzaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!