Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja Gazowa - ....


Arturek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poproszę o pomoc co założyć za gaz do MEGANE I, silnik 1.4, 16V z 2003r.

Autko: z salonu do teraz na benzynie (bez problemów), przebieg około 150 000km.

 

Czego szukam:

- dobrej instalacji - NAJWAŻNIEJSZE

- cena do 3500zł MAX (przy podanym koszcie i obecnych cenach zwróci mi się po roku).

- czy można to ustrojstwo spiąć z wskazaniem poziomu paliwa? Podobno tak.

 

Proszę ominąć dyskusje, że zaoszczędzone 300zł to ogromne oszczędności - odzyskam tę kwotę przy planowanym przebiegu w około 3 tygodnie.

Poproszę o podanie jaki komponent i dlaczego.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Myślałem o:

- Stag

- LandiRenzo Omegas, co znaczy wersja budżetowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LandiRenzo to najwyższa półka, ale nie wiem czy jest sens do tego silnika.

Tutaj spokojnie wystarczy Stag 300 Plus, reduktor Zavoli Zeta N i wtryskiwacze OMVL Reg Fast + dobry gazownik.

Jak chcesz dopłacić do lepszych komponentów, to w sumie można zastosować wtryskiwacze Hana H2000 czerwone lub czarne.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regami to sobie w Megance można conajwyżej dotryskiwać gazu, zavolaki buczą jak stare lodówki mińsk.

Do tego motoru stag 4, reduktor ac r01, wtryskiwacze hana 2000, zmieścisz sie w okolicach 3000pln. Zwróć uwagę przy wyborze gazownika na to, czy zdejmuje kolektor i jak montuje butle, powszechna jest praktyka montażu butli do jazdy tyłem. Poczytaj forum gazowe o polecanych i niepolecanych warsztatach w Twojej okolicy. Instalka landi jest na pewno wysoką półką, aczkolwiek ja bym nie przesadzał. Sam wrzucę do swojej Meganki taki zestaw jak tutaj opisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat przy tym silniku oraz przy 1,6 16V Reg Fasty spisują się bardzo dobrze i mam już to przetestowane.

Po co AC R01 do tego silnika, żeby przegrzewał gaz, jak to jest zwykły 1,4 16V, który nie ma nawet 100 KM :)

W Stagu 300 Plus są dodatkowe funkcje takie jak np. korekta po temperaturze i kilka innych, a na dodatek jest mniej wadliwych jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regami to sobie w Megance można conajwyżej dotryskiwać gazu

Bzdura nr 1. Mam REGI i radzą sobie świetnie.

 

powszechna jest praktyka montażu butli do jazdy tyłem.

Bzdura nr2. Mam zamontowaną "tyłem" i nie ma problemów.

 

Co do reduktora to w tym silniku styknie nawet Alaska, chociaż przy tym budżecie to można "zaszaleć" i dać coś trochę mocniejszego.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred, znajomy ma 1,6 na regach, szkoda tylko, że ma spalanie grubo przesadzone poza stechiometryczne 27% więcej, może to kwestia regulacji, ale po co wciskacie człowiekowi gorsze wtryski, ma założony budżet na instalkę, a hany na dzień dzisiejszy są najlepszym wyjściem ceny/jakość. Do seicento 1.1 mpi też założyłbym hany ;).

Ja wiem jedno, ma być zgodnie ze sztuką montażu, sądząc po źle zamontowanej butli, kolektor też wiercili na silniku. Kłócić się nie będziemy bo to nie o to chodzi. Chcemy dla meganek jak najlepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno kwestia regulacji.

Bardzo prawdopodobne, że ktoś przesadził z ciśnieniem na reduktorze i z wielkością dysz.

W tym przypadku nie pomogą nawet Keihiny jak ktoś tego nie ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred, znajomy ma 1,6 na regach, szkoda tylko, że ma spalanie grubo przesadzone poza stechiometryczne 27% więcej, może to kwestia regulacji,

To jest, jak napisał Pawel, kwestia regulacji.

 

ale po co wciskacie człowiekowi gorsze wtryski

Podajemy wariant tańszych i dobrych wtryskiwaczy, które poradzą sobie z tym silnikiem świetnie.

Jeśli autor zdecyduje się na Hany to przecież nikt mu krzywdy nie zrobi, my proponujemy po prostu coś innego.

 

Ja wiem jedno, ma być zgodnie ze sztuką montażu, sądząc po źle zamontowanej butli, kolektor też wiercili na silniku.

Też kiedyś myślałem, że faktycznie coś z tą butlą jest na rzeczy ale wystarczył dobry fachman i problemu nie ma :)

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy chcieć zamontować pojedyncze wtryski, nie wiem jak wygląda kolektor w 1.4 i jak jest ułożony względem całości, u mnie jest "cycek" koło benzyniaka na wkrętkę i pod listwą benzynową zrobię z pojedynczych wtrysków listwę, coś jak w tej cytrynce, hanka na trójnikach z Tychów. Jeszcze lepszej opcji nie widziałem niż takie zasilenie.imag0082jpg.jpg

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość konstrukcji jest sztywna i nic tam nie lata, wtryski są oparte o plastikową prowadnice przewodów + usztywnia je przewód z trójnikami, owszem zgadzam się przerost, ale dzięki temu zupy nigdy nie braknie. Ok nie widziałem kolektora w 1.4 także do końca nie będę się kłócił, ale jestem przeciwnikiem listw wtryskowych innych niż powyższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!