Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja Gazowa - ....


Arturek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poproszę o pomoc co założyć za gaz do MEGANE I, silnik 1.4, 16V z 2003r.

Autko: z salonu do teraz na benzynie (bez problemów), przebieg około 150 000km.

 

Czego szukam:

- dobrej instalacji - NAJWAŻNIEJSZE

- cena do 3500zł MAX (przy podanym koszcie i obecnych cenach zwróci mi się po roku).

- czy można to ustrojstwo spiąć z wskazaniem poziomu paliwa? Podobno tak.

 

Proszę ominąć dyskusje, że zaoszczędzone 300zł to ogromne oszczędności - odzyskam tę kwotę przy planowanym przebiegu w około 3 tygodnie.

Poproszę o podanie jaki komponent i dlaczego.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Myślałem o:

- Stag

- LandiRenzo Omegas, co znaczy wersja budżetowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LandiRenzo to najwyższa półka, ale nie wiem czy jest sens do tego silnika.

Tutaj spokojnie wystarczy Stag 300 Plus, reduktor Zavoli Zeta N i wtryskiwacze OMVL Reg Fast + dobry gazownik.

Jak chcesz dopłacić do lepszych komponentów, to w sumie można zastosować wtryskiwacze Hana H2000 czerwone lub czarne.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regami to sobie w Megance można conajwyżej dotryskiwać gazu, zavolaki buczą jak stare lodówki mińsk.

Do tego motoru stag 4, reduktor ac r01, wtryskiwacze hana 2000, zmieścisz sie w okolicach 3000pln. Zwróć uwagę przy wyborze gazownika na to, czy zdejmuje kolektor i jak montuje butle, powszechna jest praktyka montażu butli do jazdy tyłem. Poczytaj forum gazowe o polecanych i niepolecanych warsztatach w Twojej okolicy. Instalka landi jest na pewno wysoką półką, aczkolwiek ja bym nie przesadzał. Sam wrzucę do swojej Meganki taki zestaw jak tutaj opisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat przy tym silniku oraz przy 1,6 16V Reg Fasty spisują się bardzo dobrze i mam już to przetestowane.

Po co AC R01 do tego silnika, żeby przegrzewał gaz, jak to jest zwykły 1,4 16V, który nie ma nawet 100 KM :)

W Stagu 300 Plus są dodatkowe funkcje takie jak np. korekta po temperaturze i kilka innych, a na dodatek jest mniej wadliwych jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regami to sobie w Megance można conajwyżej dotryskiwać gazu

Bzdura nr 1. Mam REGI i radzą sobie świetnie.

 

powszechna jest praktyka montażu butli do jazdy tyłem.

Bzdura nr2. Mam zamontowaną "tyłem" i nie ma problemów.

 

Co do reduktora to w tym silniku styknie nawet Alaska, chociaż przy tym budżecie to można "zaszaleć" i dać coś trochę mocniejszego.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred, znajomy ma 1,6 na regach, szkoda tylko, że ma spalanie grubo przesadzone poza stechiometryczne 27% więcej, może to kwestia regulacji, ale po co wciskacie człowiekowi gorsze wtryski, ma założony budżet na instalkę, a hany na dzień dzisiejszy są najlepszym wyjściem ceny/jakość. Do seicento 1.1 mpi też założyłbym hany ;).

Ja wiem jedno, ma być zgodnie ze sztuką montażu, sądząc po źle zamontowanej butli, kolektor też wiercili na silniku. Kłócić się nie będziemy bo to nie o to chodzi. Chcemy dla meganek jak najlepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno kwestia regulacji.

Bardzo prawdopodobne, że ktoś przesadził z ciśnieniem na reduktorze i z wielkością dysz.

W tym przypadku nie pomogą nawet Keihiny jak ktoś tego nie ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred, znajomy ma 1,6 na regach, szkoda tylko, że ma spalanie grubo przesadzone poza stechiometryczne 27% więcej, może to kwestia regulacji,

To jest, jak napisał Pawel, kwestia regulacji.

 

ale po co wciskacie człowiekowi gorsze wtryski

Podajemy wariant tańszych i dobrych wtryskiwaczy, które poradzą sobie z tym silnikiem świetnie.

Jeśli autor zdecyduje się na Hany to przecież nikt mu krzywdy nie zrobi, my proponujemy po prostu coś innego.

 

Ja wiem jedno, ma być zgodnie ze sztuką montażu, sądząc po źle zamontowanej butli, kolektor też wiercili na silniku.

Też kiedyś myślałem, że faktycznie coś z tą butlą jest na rzeczy ale wystarczył dobry fachman i problemu nie ma :)

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy chcieć zamontować pojedyncze wtryski, nie wiem jak wygląda kolektor w 1.4 i jak jest ułożony względem całości, u mnie jest "cycek" koło benzyniaka na wkrętkę i pod listwą benzynową zrobię z pojedynczych wtrysków listwę, coś jak w tej cytrynce, hanka na trójnikach z Tychów. Jeszcze lepszej opcji nie widziałem niż takie zasilenie.imag0082jpg.jpg

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość konstrukcji jest sztywna i nic tam nie lata, wtryski są oparte o plastikową prowadnice przewodów + usztywnia je przewód z trójnikami, owszem zgadzam się przerost, ale dzięki temu zupy nigdy nie braknie. Ok nie widziałem kolektora w 1.4 także do końca nie będę się kłócił, ale jestem przeciwnikiem listw wtryskowych innych niż powyższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!