Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja Gazowa - ....


Arturek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poproszę o pomoc co założyć za gaz do MEGANE I, silnik 1.4, 16V z 2003r.

Autko: z salonu do teraz na benzynie (bez problemów), przebieg około 150 000km.

 

Czego szukam:

- dobrej instalacji - NAJWAŻNIEJSZE

- cena do 3500zł MAX (przy podanym koszcie i obecnych cenach zwróci mi się po roku).

- czy można to ustrojstwo spiąć z wskazaniem poziomu paliwa? Podobno tak.

 

Proszę ominąć dyskusje, że zaoszczędzone 300zł to ogromne oszczędności - odzyskam tę kwotę przy planowanym przebiegu w około 3 tygodnie.

Poproszę o podanie jaki komponent i dlaczego.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Myślałem o:

- Stag

- LandiRenzo Omegas, co znaczy wersja budżetowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LandiRenzo to najwyższa półka, ale nie wiem czy jest sens do tego silnika.

Tutaj spokojnie wystarczy Stag 300 Plus, reduktor Zavoli Zeta N i wtryskiwacze OMVL Reg Fast + dobry gazownik.

Jak chcesz dopłacić do lepszych komponentów, to w sumie można zastosować wtryskiwacze Hana H2000 czerwone lub czarne.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regami to sobie w Megance można conajwyżej dotryskiwać gazu, zavolaki buczą jak stare lodówki mińsk.

Do tego motoru stag 4, reduktor ac r01, wtryskiwacze hana 2000, zmieścisz sie w okolicach 3000pln. Zwróć uwagę przy wyborze gazownika na to, czy zdejmuje kolektor i jak montuje butle, powszechna jest praktyka montażu butli do jazdy tyłem. Poczytaj forum gazowe o polecanych i niepolecanych warsztatach w Twojej okolicy. Instalka landi jest na pewno wysoką półką, aczkolwiek ja bym nie przesadzał. Sam wrzucę do swojej Meganki taki zestaw jak tutaj opisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat przy tym silniku oraz przy 1,6 16V Reg Fasty spisują się bardzo dobrze i mam już to przetestowane.

Po co AC R01 do tego silnika, żeby przegrzewał gaz, jak to jest zwykły 1,4 16V, który nie ma nawet 100 KM :)

W Stagu 300 Plus są dodatkowe funkcje takie jak np. korekta po temperaturze i kilka innych, a na dodatek jest mniej wadliwych jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regami to sobie w Megance można conajwyżej dotryskiwać gazu

Bzdura nr 1. Mam REGI i radzą sobie świetnie.

 

powszechna jest praktyka montażu butli do jazdy tyłem.

Bzdura nr2. Mam zamontowaną "tyłem" i nie ma problemów.

 

Co do reduktora to w tym silniku styknie nawet Alaska, chociaż przy tym budżecie to można "zaszaleć" i dać coś trochę mocniejszego.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred, znajomy ma 1,6 na regach, szkoda tylko, że ma spalanie grubo przesadzone poza stechiometryczne 27% więcej, może to kwestia regulacji, ale po co wciskacie człowiekowi gorsze wtryski, ma założony budżet na instalkę, a hany na dzień dzisiejszy są najlepszym wyjściem ceny/jakość. Do seicento 1.1 mpi też założyłbym hany ;).

Ja wiem jedno, ma być zgodnie ze sztuką montażu, sądząc po źle zamontowanej butli, kolektor też wiercili na silniku. Kłócić się nie będziemy bo to nie o to chodzi. Chcemy dla meganek jak najlepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno kwestia regulacji.

Bardzo prawdopodobne, że ktoś przesadził z ciśnieniem na reduktorze i z wielkością dysz.

W tym przypadku nie pomogą nawet Keihiny jak ktoś tego nie ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred, znajomy ma 1,6 na regach, szkoda tylko, że ma spalanie grubo przesadzone poza stechiometryczne 27% więcej, może to kwestia regulacji,

To jest, jak napisał Pawel, kwestia regulacji.

 

ale po co wciskacie człowiekowi gorsze wtryski

Podajemy wariant tańszych i dobrych wtryskiwaczy, które poradzą sobie z tym silnikiem świetnie.

Jeśli autor zdecyduje się na Hany to przecież nikt mu krzywdy nie zrobi, my proponujemy po prostu coś innego.

 

Ja wiem jedno, ma być zgodnie ze sztuką montażu, sądząc po źle zamontowanej butli, kolektor też wiercili na silniku.

Też kiedyś myślałem, że faktycznie coś z tą butlą jest na rzeczy ale wystarczył dobry fachman i problemu nie ma :)

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy chcieć zamontować pojedyncze wtryski, nie wiem jak wygląda kolektor w 1.4 i jak jest ułożony względem całości, u mnie jest "cycek" koło benzyniaka na wkrętkę i pod listwą benzynową zrobię z pojedynczych wtrysków listwę, coś jak w tej cytrynce, hanka na trójnikach z Tychów. Jeszcze lepszej opcji nie widziałem niż takie zasilenie.imag0082jpg.jpg

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość konstrukcji jest sztywna i nic tam nie lata, wtryski są oparte o plastikową prowadnice przewodów + usztywnia je przewód z trójnikami, owszem zgadzam się przerost, ale dzięki temu zupy nigdy nie braknie. Ok nie widziałem kolektora w 1.4 także do końca nie będę się kłócił, ale jestem przeciwnikiem listw wtryskowych innych niż powyższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!