Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czas na lawetę?


quebec4

Rekomendowane odpowiedzi

No i mój Scenic chyba dochodzi swoich dni (2005). Własnie dostałem diagnozę i wycenę w ASO:

 

- pęknięta osłona termiczna nad tłumikiem (zmęczenie materiału)

- wymiana maglownicy

- jakaś uszczelka między sprzęgłem a skrzynią biegów.

- i mocny wyciek paliwa przy głowicy (czy jakoś tak)

 

Nie będę mówił ile ASO sobie za to zażyczyło (zwłaszcza że mieszkam za granicą) - na moje oko gdziś z 1/3 wartości samochodu. Trochę sporo jak w zasadzie za same pierdółki. Aż strach pomyśleć co będzie gdy wywali coś poważniejszego.

 

Chyba już nadszedł właściwy czas na lawetę... A wy jak długo planujecie trzymać swoje meganki i sceniki?

 

- dyskusja na temat racjonalnego czasu trzymania samochodu i czy koszty serwisu w PL są zasadniczo inne niż na zachodzie.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postawiłeś kilka retorycznych pytań, więc raczej traktuję je jako zaspokojenie ciekawości lub potwierdzenie, bądź też zaprzeczenie Twoim odczuciom i sposobowi rozumowania.

Wiadomo, że koszty poza Polską będą wyższe jak w naszych krajowych ASO, a te z kolei wyższe jak rozsądek nakazuje. Za to też, takie usterki usuwa się zazwyczaj poza aso, bardzo często na częściach pochodzących z odzysku, lub po regeneracji, czy też zamienników, co w wielkim stopniu obniża koszt napraw.

Co zaś tyczy samego rocznika, i do tego jeszcze z takim przebiegiem jak masz w profilu podany i zapewne jeszcze potwierdzony w bazie ASO, to niejednokrotnie takie auto jest łakomym kąskiem na polskim rynku i często bardzo poszukiwanym, jako auto do jeszcze wieloletniej eksploatacji.

Skoro jesteś nim już znudzony, to poszukaj nabywcy w naszym kraju, a zapewne długo nie będziesz musiał czekać, by się problemu pozbyć. (oczywiście jeśli Twój nick nie jest jednoznaczny z miejscem pobytu, bo wówczas sprowadzenie tego do Europy nie miało by sensu pod względem finansowym) Tylko cena jest sprawą do ewentualnego uzgodnienia. No ale skoro w Twoich oczach wartość już ma mizerną, to zapewne wszystkich pieniędzy i portfela za to nie zażądasz, a to dodatkowo napędzi potencjalnych kupujących.

By Twoją ciekawość zaspokoić, to przykładowo mój sceniol starszy z 1997 roku, właśnie przeszedł lifting podwozia, progów i nadkoli i jest nadal w użytku i jeszcze co najmniej kilka lat tak pozostanie. Przyjmując, że nie przytrafi się nic losowego, to na żyletki nie pójdzie za wcześnie. Oczywiście dawno już w ASO nie serwisowany, znam tańsze opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterki opisane w Twoim poście moim skromnym zdaniem nie kwalifikuja auta na złom.To są poprostu zwykłe "pierdółki" które niekoniecznie musisz naprawiać w ASO.Po paru latach,odpowiednim przebiegu zawsze i niezależnie od posiadanej marki może sie coś z autem dziać.ASO jak wszyscy wiemy posiadaja swój cennik który potrafi czasem skutecznie obrzydzić posiadany samochód.Znajdz jakiegoś dobrego magika który opisane usterki usunie za ułamek ceny którą byś za nie zapłacił w ASO.Pomyśl że sprzedajesz Scenica bo musisz coś w nim zrobić,kupujesz następne i juz na samym wejściu masz dodatkowe koszty z tytułu "przygotowanie do jazdy".Mam na mysli pierwsze inwestycje pozakupowe.No chyba że kupujesz następne nowe,salonowe to wtedy moja pisanina Ciebie nie dotyczy.

I jak powiada minister zdrowia; "Wybór należy do Ciebie"

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie - nie chodziło mi o złomowanie, tylko o sprzedanie w Polsce :)

 

O to chodzi, że tutaj nie mam dojścia to mechaników, którym mógłbym zaufać (Belgia). Często czytam to forum i robie sam to co jestem w stanie. Post był raczej wyrazem rozgoryczenia - gdyż auto cały czas się nie znudziło (wbrew pozorom), ale jak się podsumuje koszty, to naprawdę nie warto tutaj trzymać samochodu dłużej niż 4 lata. Stąd takie ceny używanych samochodów na zachodzie i sens importu do Polski... Dopuki wymiana rozrządu w Polsce to kwestia 600 zł, podczas gdy na zachodzie 600 euro... To o czym my mówimy...

 

W każdym razie dam znać, jak mi następnym razem taki rachunek wystawią ... ;) - tym razem jeszcze zapłacę...

Edytowane przez quebec4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuki wymiana rozrządu w Polsce to kwestia 300 zł, podczas gdy na zachodzie 600 euro... To o czym my mówimy...

Chyba nie chcesz przez to powiedzieć, że ta cena u nas powinna wzrosnąć do 600 euro, by Wam się to mniej nieopłacalnym wydawało????

Według stawu zazwyczaj groblę sypią, tak więc według dochodów Wam ceny skalkulowali.....

Osobiście znam kilka osób mieszkających na stałe w Niemczech czy Holandii, które dla obnizenia kosztów, serwisują swoje auta raz albo dwa razy w roku, właśnie przy okazji czasowego pobytu w Polsce. Oczywiście mowa tu nie o doraźnych naprawach ale przeglądach okresowych, (rozrząd, filtry, oleje, klima, opony, zawieszenie, elektryka, poprawki blacharsko lakiernicze.....) jednakże minimalizujących możliwość wystąpienia drobnych usterek pomiędzy tymi przeglądami, w czasie późniejszej eksploatacji na zachodzie. Zazwyczaj jest to wcześniej ugadane. Termin w czasie urlopu danej osoby, a na czas 2-3 dni pozostawienia auta w serwisie, wypożyczane jest auto zastępcze.

Pomimo wszystko jest to dla nich bardziej opłacalne, jak serwisowanie w miejscu zamieszkania.

Oczywiście mowa jest o przeglądach na życzenie właściciela, a nie wynikające z zaleceń producenta, określonych w książce serwisowej.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że tu nie chodzi i porównanie kosztów serwisowania do zarobków - ale do kosztów nowego samochodu - kosztu który dla PL i DE, czy BE jest taki sam. I to zmienia rachunek. W każym razie jest zdecydowanie droższe w porównaniu do ceny nowego samochodu.

 

Z innej beczki: dzięki za radę serwisowania w Polsce w wakacje - warunek jest jednak taki, że trzeba trafić na dobrego mechanika. Jakiś czas temu umwawiałem sie 'zaocznie' ale jak przyszło co do czego, to okazało się że wiedziałem więcej o tym jak dobrać się do mojego scenika niż szanowni Panowie mechanicy. Jak przyjdzie czas będę liczył na pomoc tutejszego forum.

Edytowane przez quebec4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!