Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nawiew, radio, zegarek, zapalniczka


misiur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj w czasie jazdy momentalnie wyłączyło się radio, nawiew, zegarek z temperaturą a do tego nie działa zapalniczka. Wszystkie podświetlenia i zapalniczki i pokręteł od nawiewów są, jak zdejmę panel radia, to miga czerwona dioda, więc jakiś prąd tam pewnie jest, zegarek też widać na wyłączonym zapłonie jak się lekko żarzy, poza tym działa kontrolka pokazująca otwarte drzwi, która znajduje się przecież przy zegarku. Bezpieczniki już sprawdziłem, wszystkie są w porządku. Dla pewności nawet zamieniałem na nowe i nic. Jakieś pomysły? Proszę o pomoc bo przy takich temperaturach jakie mamy ostatnio rano, bez nawiewu ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te plastiki zdejmują się w jakiś łatwy sposób? Bo sprawiają wrażenie jakby wcale nie dało się ich zdjąć. Dzisiaj po odłączeniu masy od akumulatora i ponownym podłączeniu, zegarek oczywiście się wyzerował i teraz miga przygaszony i nie da się go ustawić. A mogło być tak, że coś mi się po prostu odłączyło, czy przerwało? Bo przypomniało mi się, że zrobiło mi się to wtedy jak wcisnąłem pedał sprzęgła. Może zwykły zbieg okoliczności a może coś w tych kabelkach, które są nad pedałami, chociaż nie wydaje mi się, żebym o jakikolwiek zaczepiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te plastyki odchodzą bardzo łatwo kwestia ściągnięcia uszczelki z progu i delikatnego szarpnięcia nic więcej.

Co do tego pedału sprzęgła zaraz nad idą przewody do skrzynki bezpiecznikowej może jednak coś gdzieś się przetarło problem polega na tym że tych kabli jest tam trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zróbmy inaczej, weź probówkę podłącz ją pod masę, wyciągnij zapalniczkę (wyjmij jej kieszeń, wykręć 2x torx 20 o ile mnie pamięć nie myli) i sprawdź czy masz na niej napięcie. Wyjmij radio i sprawdź czy masz 2+ na kostce (1 musi być stały a 2 jest po odpaleniu auta [2 + jest zespolony z zasilaniem zapalniczki]) Napisz co się dzieje. Możesz też oglądnąć dokładnie oglądnąć całe okolice skrzynki bezpiecznikowej głównie od spodu.

 

P.S

Szkoda, że mam do ciebie taki szmat to byśmy coś zaradzili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano po sprawdzeniu mas w bagażniku i przy drzwiach trochę popatrzyłem w te kabelki od spodu. Trochę tego tam jest, ale moją uwagę zwrócił jeden, który sobie wisi z całej tej wiązki i wydaje się jakby był przerwany ale nie mogłem znaleźć drugiego jego końca lub miejsca gdzie byłby włożony. Jest koloru brązowego. Wiem, że kolory mają jakieś znaczenie i po nich można poznać który jest do czego, ale nie wiem czy takich brązowych kabelków jest więcej czy tylko ten. Może to będzie dla Ciebie jakaś podpowiedź jeśli się orientujesz w tych kolorach kabelków i który za co odpowiada :) . Poza tym jest tam też coś w rodzaju małej czarnej "skrzyneczki" z czerwoną diodą i ta "skrzyneczka" ma trzy wejścia na wtyczki: dwie cieńsze z dwoma kabelkami i jedna grubsza z trzema. Nie wiem czy jest to fabryczne czy sobie ktoś to wstawił i kompletnie nie mam pojęcia od czego to może być, ale ta grubsza wtyczka ma poobrywane kabelki. Nie wiem czy to ma jakiś związek ze sprawą, bo ta wtyczka jak się nie mylę była zepsuta już jak kupiłem auto i do tej pory żadnych problemów nie było a wracając do tego brązowego kabla, to raczej go wcześniej nie widziałem, żeby sobie tak wisiał. Trochę się rozpisałem, ale chciałem wszystko dokładnie przekazać co zwróciło moją uwagę. Więcej niepokojących faktów tam nie udało mi się dostrzec. Pozostałe rzeczy sprawdzę jutro rano jeśli starczy mi czasu, bo z uwagi na godziny mojej pracy mogę sobie grzebać w aucie tylko rano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak wygląda ta "skrzyneczka" z diodą, która nie wiem do czego jest:

 

sdc15474840638.jpg

 

a to cały majdan, może coś tutaj zobaczysz. Zdjęcie robiłem od spodu bo średnio stałem z czasem i tak trochę na szybko było.

 

sdc15476.jpg

 

Widać tutaj ten brązowy kabelek który jest urwany, a te cienkie (zielony, czarny i czerwony) pochodzą od wtyczki która wchodziła do tego czarnego ustrojstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyżej napisał od czego to może być w takich instalacjach nie ma jakoś specjalnej ingerencji w instalacje auta a ten brązowy kabel jest dokładany przez kogoś...

 

Zrób tak jak napisałem ci wcześniej i zobacz w tedy co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, na zapalniczce nie ma napięcia. Na podświetleniu jest po włączeniu świateł- normalne. Jeśli chodzi o radio- + stały jest, ale po włączeniu zapłonu nic się nie zmienia, na całej kostce jest tylko ten jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!