Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9dCi 130KM sporadycznie po dynamicznej jeździe 'zamula' i zaczyna palić duże wartości ON


Joobs

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie nigdy się tak nie dzieje zaraz po odpaleniu. Zawsze po pełnym rozgrzaniu silnika i pokonaniu dystansu co najmniej 10-15km. Po nowym roku auto idzie do magika od dziwnych przypadków, mam nadzieję, że on coś zdziała.

 

Dodano: 23 lut 2012 - 18:03

Kolejna przygoda związana z tematem:

 

auto świeżo zatankowane pod korek na mikołowskim BP 11 lutego 2012. Na drugi dzień wyjazd z podwórka (Temperatura -18), przejazd 200 metrów pisk z zegarów, STOP i "Usterka wtrysku", silnik zgasł. Po chwili normalnie odpalił, przejechałem kawałek, znów pisk, stop i usterka - silnik w trybie awaryjnym ledwie jedzie. wróciłem na plac i zostawiłem furę.

 

Na drugi dzień odpaliłem i normalnie jeździłem przez dwa dni (temperatury dochodzące do -20). Potem znów to samo (temperatura -16 przy odpalaniu), z tym, że objawiło się to po przejechaniu kilkuset metrów, a mając nadzieję, że zniknie przejechałem jeszcze kilka km, w związku z czym z powrotem do domu męczyłem się dość długo - auto ciągle gasło, lub jechało w trybie awaryjnym. Na drugi dzień problem oczywiście zniknął. Jedyne ślady po całym zamieszaniu to błąd 0089 - błąd ciśnienia paliwa w magistrali.

 

Auto pojechało do speców od wtrysków i pomp Boscha do Kobióra. Tam stwierdzono, że wszystko jest w stanie idealnym (wtryski, pompa i cały silnik). Wymieniono mi jedynie wężyki (przewody) do wtryskiwaczy i nadmiarowe, ponieważ któryś się pocił.

 

Zwróciłem uwagę na ten drugi problem, z którym męczę się już od dawna, czyli tytułowe "zamulanie", jednakże nie potrafili nic na to poradzić i nie znaleźli żadnych nieprawidłowości.

 

Jedno co może zostać na liście podejrzanych to stacja BP w Mikołowie i ich paliwo, które 'zamarzło' w temperaturze zdecydowanie za wysokiej niż sugeruje sprzedawca.

 

[EDIT 29-02-2012]

 

Dziś jadąc w korku zauważyłem, że gdy zaczyna się 'zamulanie' obroty biegu jałowego są wyższe niż zwykle na rozgrzanym silniku. Wskazówka utrzymuje się na poziomie podobnym do tego, gdy auto jest odpalone na zimnym silniku, czyli jakieś 900 obr/min, normalnie jest na kresce - czyli jakieś 750.

Edytowane przez Joobs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam panowie. Rozwiązaliście już problemy z brakiem mocy na wysokich obrotach ? Też z tym walczę od miesiąca i nic. Jeździłem z podpiętym clipem i mechanior(nie jeden) stwierdził że wskazania w normie a auto do 3tyś jedzie ok ale pooootem to jakieś nieporozumienie, a jak jest lekka górka to od 4 biegu w górę nie jedzie wcale powyżej 3 tyś obrotów. Wywaliłem kata, zaślepiłem egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy po zaślepieniu egr dalej wywala bład ?? ja zaślepiłem wczoraj ale kontrolki u mnie dalej sie pala

 

Dodano: 05 mar 2012 - 16:05

i czy zwykłe wykasowanie blędu pomorze czy trzeba szukać kogoś kto bardziej w kompa zaingeruje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

też miałem takie same przypadki utraty mocy i od paru dni mocy nie ma na stałe. Na postoju obroty dojdą do około 3000 ale w trakcie jazdy max 2000.

Wydaje mi się że jak by silnik nie dostawał wystarczającej ilości paliwa. Czy w zbiorniku jest pompka paliwa i kiedy powinna pompować? zdjąłem wężyk, włączyłem zapłon i paliwo nie leciało. czyli albo pompki nie ma (wtyczka jest), albo nie działa i silnik nie dostaje wystarczającej ilości paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zgadza się. Dzisiaj sprawdziłem, nie ma pompy ale kable do pompki są :-). Zamówiłem wtryski i zobaczę czy na innych będzie lepiej.

 

Dodano: 16 kwi 2012 - 07:17

zmiania wtrysków dała niewiele:( Podłączyłem skanerek i wszystko ok jedynie jednej wartości nie rozumiem. LOAD_PCT(%) mam 40 na wolnych obrotach. Ile powinno być? Co może za tym stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Mike Michal - z tego co mówisz, to wydaje mi się, że auto jeździ Ci w trybie awaryjnym - masz może wrażenie, że turbina nie działa?

 

Co do tego skanerka, co to za ustrojstwo?

 

[Edit 20.04.2012]

U mnie odpięcie EGR spowodowało wywalenie pomarańczowego klucza na tablicy i wejściem silnika w tryb awaryjny (zdławienie turbiny itp.), także sprawdzenie w ten sposób, czy działa czy nie - wykluczam i odradzam.

 

W tym tygodniu 4 razy objawiło się niedomaganie tego "czegoś". Także chyba nadejdzie niedługo czas całkowitego wykorkowania i może uda się to zdiagnozować. Bo nadal na clipie nie wyrzuca żadnego błędu.

Edytowane przez Joobs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Joobs, jakbym jeździł twoim autem. Przypadek o tyle ciekawy, że "specjaliści" z moich okolic też nic mi nie pomogli, gdybyś jednak znajazł rozwiązanie problemu to opisz, co i ja niezwłocznie uczynie gdy tylko do czegoś konkretnego dojdę.

 

Mała wskazówka, możliwe że to przypadek, po poprzeczyszczaniu i pozabezpieczaniu możliwych połączeń elektrycznych pod maską (m.in. na zaworze egr, przepływomierza itp.) przypadłość ustała na około 3-mce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podbijam temat, bo widzę że nie ma żadnych informacji dotyczących rozwiązania problemu. Niedawno zakupiłem Megane II Grandtour 1.9 DCI silnik brzmi bardzo dobrze, jednak czasem zamula i potrafi wyskoczyć błąd. Wydaje mi się, że czeka mnie wymiana filtrów.

Jutro jadę do kolegi który jest mechanikiem żeby podpiąć kompa i zobaczyć co i jak.

Edytowane przez astrogoth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolego astrogoth. Mogę się mylić, ale Twoje objawy śmierdzą mi wodą(tudzież innym syfem) w baku. Nie mam żadnej pewności ale podobne cuda z komputerem działy się w lagunie koleżanki, po spuszczeniu zbiornika okazało się, że było tak ok. 1,5l wody. Z kolei błąd Check Injection wywalało mi osobiście przed wymianą uszkodzonego presostatu(czujnika ciśnienia klimatyzacji). Po wymianie spokój.

 

Do całej listy potencjalnych winowajców zamulania dodałbym jeszcze koło dwumasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale,,zieloni'' mysląc tylko o ekologii a nie portfelu kolegów wymyślają coraz to nowsze obostrzenia.Skutkuje to mniejszą trwałością wszystkiego co przez nich wymyslone. Wtryski Delphi siadaja po 50-60 tys., Siemens po ok.100..nigdy już nowy diesel nie osiągnie przebiegu starego D lub nawet TD..Trzeba zapomnieć o 200.000km bez remontu. A co do paliwa...niedawno diesel spalał wszystko..dziś jest wybredny do przesady.

 

Co do wody w baku to mógłby tylko szarpać gdyby było jej za dużo w dawce wtryskowej...są instalacje wtryskujące parę wodną lub mgłę do dolotu diesla w celu zmniejszenia spalania. Wystarczy wpisac w google,,diesel na wodę''.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Problem został rozwiązany z innej strony - Megane zaatakowała kuna i przegryzła waż od turbo do intercoolera (za przepływką). Zanim mechanicy znaleźli tą właściwą przyczynę problemu, fap został kilkakrotnie przepalany serwisowo i dwukrotnie płukany - po usunięciu usterki niestety po miesiącu jeżdżenia totalnie się zapchał. Usunąłem dziada i po przeprogramowaniu sterownika wtrysku problem zamulania i podwyższonego spalania ustał - wniosek: ta przypadłość dotyczyła sporadycznego wypalania fapa po przekroczeniu Igo progu zawartości syfu w nim.

 

Problem rozwiązany, temat do zamknięcia dla potomnych niech zostanie <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!