Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ewenement w układzie ogrzewania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem poruszany tysiące razy, jednk wskazówki na forum nie pomogły mi w rozwiazaniu problemu ogrzewania w aucie

OPIS: Brak ciepłego powietrza przy nawiewie z uwzględnieniem faktu że jeśli dmuchawa nie chodzi przez pare minut i się ją właczy to leci ciepłe powietrze przez ok pół minuty i się wychładza (w warunkach ok 0 stopni na dworze)

 

DIAGNOSTYKA: odpowietrzony układ (odpowietrzniki na chłodnicy i na węży termostatu), wszystkie węże do termostatu ciepłe. Te idące do nagrzewnicy i z niej wychodzące również cieple, jak i de dochodzące z prawej strony chłodnicy patrząc od frontu. Płyn w okolicach max po odpowietzeniu

 

TEMPERATURA: szybko nagrzewa przy ok 90 stopniach załącza termostat delikatnie spada rośnie i trzyma się na poziomie. Przy dłuższej jeździe czasem właczy wentylator

 

Pytanie: Co może być przyczyną chłodu w aucie; juz brak mi pomysłów. Gdzieś czytalem, że wymiana filtra p.pylkowego pomaga. Czy opłaca się go wymieniać? Fakt jest czarny i troche zasyfiały. Po jego całkowitym wyjęciu, ciepło z nawiewu...hmm może ciut cieplejsze. Dodam, iż powietrze wylatujące z komory tego filtra jest bardzo zimne.

 

Czy wymiana filtra pomoże w ogrzewaniu? Jeśli nie to co dalej diagnozować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat się otwiera jeśli temperatura przekroczy 3 kreskę (powyżej poziomu). Czy w przypadku zawalonej chłodniczki nagrzewnicy przewód powrotny z nagrzewnicy nie powinien być chłodniejszy, co wskazywao by na zapchanie? I tak sądzę, ze gdyby była zapchana, to nie dawała by przez pare chwil gorącego powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień filtr p.pyłkowy, albo go całkowicie wyjmij. Pamiętaj jednak, żeby dokładnie zatkać otwór przez który wkłada się filtr, bo inaczej tamtędy będzie uciekać powietrze z dmuchawy.

Jeżeli nie będzie poprawy to nagrzewnica do wymiany lub co najmniej do przepłukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz wymieniać nagrzewnicę, sprawdź czy działa Ci się klapka od mieszalnika powietrza, pokrętło regulacji temperatury.

Pokręć max w prawo a potem w lewo, powinno być słychać czy klapka pracuje, rób to na wyłączonym silniku.

Jak skręcisz pokrętło w prawo na max powinno być słyszalne takie puknięcie. Istnieje prawdopodobieństwo, spadła linka sterująca klapką, albo coś się tam urwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka sterująca jest odpowiednio napięta i wszystko slychac. Baa w dodatku jak przekręce na zimne (kolor niebieski) to czuc róznice temp wtedy leci juz lodowate, jak na cieple (czerwone ) delikatnie cieplejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzej silnik do normalnej temperatury, po otwarciu maski powinieneś z prawej strony silnika, stojąc przed autem, dwie gumowe rurki odchodzące od termostatu w kierunku grodzi. Jedne jest zasilający drugi powrotny. Powinny mieć jednakową temperaturę, oba powinny być gorące. Jeżeli powrotny będzie wyraźnie chłodniejszy masz odpowiedź.

Na plikach jest manual wymiany nagrzewnicy, ze zdjęciami, będziesz wiedział o co chodzi. Poczytaj też inne tematy traktujące o nagrzewnicy.

Uważaj, żeby się nie poparzyć !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkręć ogrzewanie na max, dmuchawa na max i poczekaj, aż przestanie grzać. Wtedy sprawdź węże idące do nagrzewnicy. Jeżeli wówczas powrotny będzie zimniejszy od zasilającego, oznacza to, że nagrzewnica jest przytkana. Może być tylko minimalny przepływ przez nią, dlatego przez chwilę leci ciepłe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem sie na wymiane nagrzewnicy. Po dwóch dniach udręki z wyciagnieciem obudowy zadziałało. Leci gorące powietrze aż miło. Powstało jednak parę problemów. Mianowicie dym z wydmuchów (czytałem, że to norma, ale wole się dopytać) i najważniejsze. Po wlaniu nowego płynu słyszę, jakby się woda przelewala przez układ chłodzenia, nasilając sie po dodaniu gazu. Nadmienie iż odpowietrzałem układ w chlodnicy i poprzez zbiornik płynu. Czy to znaczy, że źle odpowietrzyłem? Wlazlo mi do megi 4 L płynu. Dodam, że stary płyn spuszczałem z węża co dochodchodzi do silnika- najłatwiejszy był dostęp. Czy nie zrobiło to róznicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle odpowietrzyłeś, rozgrzej silnik do normalnej temp. Chodzi o to, żeby otwarł się termostat.

Odkręcaj odpowietrznik, jednocześnie kontroluj poziom płynu w zbiorniczku, jak poleci płyn zakręć.

Zapal silnik potrzymaj go parę minut na ok 2000-2500 rpm i powtórz odpowietrzanie.

Coś mało Ci tego płynu weszło, o ile się nie mylę powinno wejść ok 6 litrów.

Uważaj płyn będzie miał temp. ponad 90°C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!