Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ewenement w układzie ogrzewania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem poruszany tysiące razy, jednk wskazówki na forum nie pomogły mi w rozwiazaniu problemu ogrzewania w aucie

OPIS: Brak ciepłego powietrza przy nawiewie z uwzględnieniem faktu że jeśli dmuchawa nie chodzi przez pare minut i się ją właczy to leci ciepłe powietrze przez ok pół minuty i się wychładza (w warunkach ok 0 stopni na dworze)

 

DIAGNOSTYKA: odpowietrzony układ (odpowietrzniki na chłodnicy i na węży termostatu), wszystkie węże do termostatu ciepłe. Te idące do nagrzewnicy i z niej wychodzące również cieple, jak i de dochodzące z prawej strony chłodnicy patrząc od frontu. Płyn w okolicach max po odpowietzeniu

 

TEMPERATURA: szybko nagrzewa przy ok 90 stopniach załącza termostat delikatnie spada rośnie i trzyma się na poziomie. Przy dłuższej jeździe czasem właczy wentylator

 

Pytanie: Co może być przyczyną chłodu w aucie; juz brak mi pomysłów. Gdzieś czytalem, że wymiana filtra p.pylkowego pomaga. Czy opłaca się go wymieniać? Fakt jest czarny i troche zasyfiały. Po jego całkowitym wyjęciu, ciepło z nawiewu...hmm może ciut cieplejsze. Dodam, iż powietrze wylatujące z komory tego filtra jest bardzo zimne.

 

Czy wymiana filtra pomoże w ogrzewaniu? Jeśli nie to co dalej diagnozować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat się otwiera jeśli temperatura przekroczy 3 kreskę (powyżej poziomu). Czy w przypadku zawalonej chłodniczki nagrzewnicy przewód powrotny z nagrzewnicy nie powinien być chłodniejszy, co wskazywao by na zapchanie? I tak sądzę, ze gdyby była zapchana, to nie dawała by przez pare chwil gorącego powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień filtr p.pyłkowy, albo go całkowicie wyjmij. Pamiętaj jednak, żeby dokładnie zatkać otwór przez który wkłada się filtr, bo inaczej tamtędy będzie uciekać powietrze z dmuchawy.

Jeżeli nie będzie poprawy to nagrzewnica do wymiany lub co najmniej do przepłukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz wymieniać nagrzewnicę, sprawdź czy działa Ci się klapka od mieszalnika powietrza, pokrętło regulacji temperatury.

Pokręć max w prawo a potem w lewo, powinno być słychać czy klapka pracuje, rób to na wyłączonym silniku.

Jak skręcisz pokrętło w prawo na max powinno być słyszalne takie puknięcie. Istnieje prawdopodobieństwo, spadła linka sterująca klapką, albo coś się tam urwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka sterująca jest odpowiednio napięta i wszystko slychac. Baa w dodatku jak przekręce na zimne (kolor niebieski) to czuc róznice temp wtedy leci juz lodowate, jak na cieple (czerwone ) delikatnie cieplejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzej silnik do normalnej temperatury, po otwarciu maski powinieneś z prawej strony silnika, stojąc przed autem, dwie gumowe rurki odchodzące od termostatu w kierunku grodzi. Jedne jest zasilający drugi powrotny. Powinny mieć jednakową temperaturę, oba powinny być gorące. Jeżeli powrotny będzie wyraźnie chłodniejszy masz odpowiedź.

Na plikach jest manual wymiany nagrzewnicy, ze zdjęciami, będziesz wiedział o co chodzi. Poczytaj też inne tematy traktujące o nagrzewnicy.

Uważaj, żeby się nie poparzyć !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkręć ogrzewanie na max, dmuchawa na max i poczekaj, aż przestanie grzać. Wtedy sprawdź węże idące do nagrzewnicy. Jeżeli wówczas powrotny będzie zimniejszy od zasilającego, oznacza to, że nagrzewnica jest przytkana. Może być tylko minimalny przepływ przez nią, dlatego przez chwilę leci ciepłe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem sie na wymiane nagrzewnicy. Po dwóch dniach udręki z wyciagnieciem obudowy zadziałało. Leci gorące powietrze aż miło. Powstało jednak parę problemów. Mianowicie dym z wydmuchów (czytałem, że to norma, ale wole się dopytać) i najważniejsze. Po wlaniu nowego płynu słyszę, jakby się woda przelewala przez układ chłodzenia, nasilając sie po dodaniu gazu. Nadmienie iż odpowietrzałem układ w chlodnicy i poprzez zbiornik płynu. Czy to znaczy, że źle odpowietrzyłem? Wlazlo mi do megi 4 L płynu. Dodam, że stary płyn spuszczałem z węża co dochodchodzi do silnika- najłatwiejszy był dostęp. Czy nie zrobiło to róznicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle odpowietrzyłeś, rozgrzej silnik do normalnej temp. Chodzi o to, żeby otwarł się termostat.

Odkręcaj odpowietrznik, jednocześnie kontroluj poziom płynu w zbiorniczku, jak poleci płyn zakręć.

Zapal silnik potrzymaj go parę minut na ok 2000-2500 rpm i powtórz odpowietrzanie.

Coś mało Ci tego płynu weszło, o ile się nie mylę powinno wejść ok 6 litrów.

Uważaj płyn będzie miał temp. ponad 90°C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!