Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

a ja bym sprawdził czy twój lotos do którego masz zaufanie spełnia poniżej wklejone wymagania bo z tego co się orientuję (sam się nad tym zastanawiałem) to nie spełnia

(ja jeżdzę na półsyntetyku marki GM dawny opel dobry i w rozsądnej cenie)

 

we wklejonym opisie zwróć uwagę na litery określające jakość danego oleju np SG CF itp im wyżej w alfabecie występuje druga literka po S i C tym lepszy jakościowo olej

post-263-1168372944_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tez nie wiem jaki olej wlać?

 

 

Jakość oleju poznaje sie po jego parametrach określonych w oznaczeniach cyfrowych i literowych. Rodzaj firmy nie ma tu znaczenia. Najlepsze oleje to te z oznaczeniem 5/40, a nawet 0/40. Do samochodów nowych, młodych stosuje sie oleje syntetyczne. Do starszych, po duzych przebiegach, kiedy w silniku spada kompresja, można wlać półsyntetyk, lub mineralny. Nigdy na odwrót ponieważ olej syntetyczny ma właściwości myjące. Renault stosuje Elf, bo akurat z tą firmą ma podpisaną umowe, i jest to bardzo dobry olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault stosuje Elf, bo akurat z tą firmą ma podpisaną umowe i właśnie ten olej poleca Renault. Ja dzisiaj wymieniłem olej, wlałem LOTOS 10W40 SJ/CF i jestem pewny że nic sie nie będzie działo :mrgreen: . Robak Ty myślisz że jak Polski produkt to gorszy, wiec jesteś w błędzie ponieważ teraz już są takie czasy i jest taka technologia, że te wszystkie oleje to jeden ch.... , tylko za firme płacisz, ja wlałem ten olej ponieważ nigdy sie na nim nie zawiodłem i to w różnych warunkach jeździłęm. A ponadto nie jest wcale drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[CIACH!!!]

 

dobrze dobrze

a co do polskich produktów to zawsze je promowałem proponując oleje np orlen tańsze od lotosa a przewyższają go jakością, a do swojej renatki leje olej półsyntetyk firmy GM (opel) po prostu mam tam najtaniej za bardzo dobry olej ok 45 zł za 5l wieć jest bardziej opłacalny niż lotos 10w40 za 60 PLN

pozdrawiam

 

P.S. z olejami jest jak z wódką ja lubię Bolsa a ty Parkową kwestia gustu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem samochód z 97

roku z przebiegiem 112 tyś .

NIe wiem czy olej i rozrzad był wymieniany???

ale tez nie wiem jaki olej wlać?

prosze o doradzenie?

 

Jeżeli jestes na 100% przekonany, że przebieg to faktycznie 112 tyś, to wlej syntetyk Elf. Jeżeli nie, a na dodatek auto pochodzi zza Odry, to pogadaj z mechanikiem. Dobry mechanik po sciągnieciu pokrywy zaworów i ogledzinach klawiatury powinnien powiedziec Ci na jakim oleju auto jeżdziło. /Przy syntetyku wszedzie bedzie czysciutko/. W innym przypadku zastosowałbym półsyntetyk. Chociaż można założyć, że auto na "zachodzie" nie jezdziło na byle jakim oleju, bo takich tam poprostu nie ma. Poszukaj też pod maską. Może jest gdzies karteczka z ktorej dowiesz sie kiedy i jaki olej był wlany.

Z rozrządem nie czekałbym ani dnia dłużej. Z pompą płynu chłodzącego też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault stosuje Elf, bo akurat z tą firmą ma podpisaną umowe i właśnie ten olej poleca Renault. Ja dzisiaj wymieniłem olej, wlałem LOTOS 10W40 SJ/CF i jestem pewny że nic sie nie będzie działo :mrgreen: . Robak Ty myślisz że jak Polski produkt to gorszy, wiec jesteś w błędzie ponieważ teraz już są takie czasy i jest taka technologia, że te wszystkie oleje to jeden ch.... , tylko za firme płacisz, ja wlałem ten olej ponieważ nigdy sie na nim nie zawiodłem i to w różnych warunkach jeździłęm. A ponadto nie jest wcale drogi.

 

dobrze dobrze

a co do polskich produktów to zawsze je promowałem proponując oleje np orlen tańsze od lotosa a przewyższają go jakością, a do swojej renatki leje olej półsyntetyk firmy GM (opel) po prostu mam tam najtaniej za bardzo dobry olej ok 45 zł za 5l wieć jest bardziej opłacalny niż lotos 10w40 za 60 PLN

pozdrawiam

 

P.S. z olejami jest jak z wódką ja lubię Bolsa a ty Parkową kwestia gustu

 

Witam

Nie sprzeczajmy sie bo ogólnie rzecz biorąc nie ma o co, Ty lejesz olej za 45 Pln a ja za 75 Pln i po prostu niech tak będzie i nie ma co gadac który lepsiejszy jest, a poza tym co użytkownik to inne zdanie na ten temat. A jeśąli chodzi o wódeczke to może sie kiedyś na jakimś spocie napijemy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault stosuje Elf, bo akurat z tą firmą ma podpisaną umowe i właśnie ten olej poleca Renault.

 

aby na pewno ??? => swego czasu tak, potem był Aral a po przejęciu Arala Renault leje Castrola.

Osobiście przy przebiegu 135 kkm zalewam Castrol GTX 7 Dynatec (5 w 40) kupowany za Odrą, po 15 kkm ubytek ok 100 ml czyli praktycznie żaden, silnik 1,6 8V.

 

pzdr.

Witek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!