Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

witam ,posiadam od niedawna meganke 1.6 98r LPG wymieniam jutro rozrzad , plyny i olej w skrzyni i silniku . Mam pytanko jaki byscie olej polecili do silnika i skrzyni a jaki plyn do chlodnicy, poprzedni wlasciciel moj sasiad zalal silnik lotosem do gazu 10w40 chcialem sie poradzic czy moze warto zmienic olej na lepszy .Dzieki za odpowiedzi

 

[ Dodano: 2007-01-25, 20:17 ]

zapomnialem podac przebieg 124000 autko chodzi super po nocy na mrozie pali od strzalu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno kupiłem swojego scenica 2002r. z przebiegiem 79000 km (mam nadzieję, że nie kręcony :mrgreen: ). Samochód jest z Belgii. Pod maską ani w książce serwisowej nie było żadnej informacji o oleju. Zastanawiałem się nad syntetykiem, ale mechanik mi odradził i zalał półsyntetyk Mobil1 10W40. Nie jestem pewien, czy zrobił dobrze. Przejechałem nim na razie 1000 km. A swoją drogą ciekaw jestem ile kosztują u mechanika lub w ASO oględziny rozrządu żeby zidentyfikować rodzaj oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry mechanik po sciągnieciu pokrywy zaworów i ogledzinach klawiatury powinnien powiedziec Ci na jakim oleju auto jeżdziło.

Sam napisałeś. A to są chyba elementy rozrządu. Jeżeli się mylę, to sorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno kupiłem swojego scenica 2002r. z przebiegiem 79000 km (mam nadzieję, że nie kręcony :mrgreen: ). Samochód jest z Belgii. Pod maską ani w książce serwisowej nie było żadnej informacji o oleju. Zastanawiałem się nad syntetykiem, ale mechanik mi odradził i zalał półsyntetyk Mobil1 10W40. Nie jestem pewien, czy zrobił dobrze. Przejechałem nim na razie 1000 km.

Poprzedni właściciel mojej MII przed sprzedażą (61 kkm) zalał taniego Mobil M 15W40 :-/ choć w instrukcji i książce serwisowej wyraźnie napisane jest, że należy stosować syntetyk 0W30, 0W40, 5W40 lub w ostateczności półsyntetyk 10W40. Po 5 kkm spuściłem to badziewie i wlałem pełnego syntetyka :-> . Na razie wszystko jest ok. Delikatnie spadło mi spalanie i silnik zaczął ciszej pracować :) .

W nowoczesnym i w miarę nowym silniku z normalnym przebiegiem moim zdaniem można stosować pełny syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry mechanik po sciągnieciu pokrywy zaworów i ogledzinach klawiatury powinnien powiedziec Ci na jakim oleju auto jeżdziło.

Sam napisałeś. A to są chyba elementy rozrządu. Jeżeli się mylę, to sorki.

 

Miły Kolego. Mylisz rozrząd z zaworami. Ja pisałem o pokrywie zaworów. Jest to element, najczęściel aluminiowy, ktory przykrywa z wierzchu silnik, a konkretnie klawiaturę zaworów.

Natomiast rozrząd jest z boku silnika /lewa strona/ i nie daj Boże, żeby dostała sie tam choć kropla oleju. Rozrząd musi pracowac w warunkach idealnej posuchy.

Rzeczą ludzką jest błądzić. Po to jest forum, aby pomóc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą ciekaw jestem ile kosztują u mechanika lub w ASO oględziny rozrządu żeby zidentyfikować rodzaj oleju.

 

chyba po smaku osadu miesza się go z fusami od kawy i po wypiciu odczytuje się z ułożenia piasku na szklance............................... :-P

 

 

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahha

 

no tak to mnie jeszcze nikt nie rozbawił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Robak.

Nikt nie jest doskonały i ma prawo sie pomylić. A Ty nie musisz odrazu tego az tak kpiąco wyśmiewać. Myślisz, że sam jesteś genialnie mądry? Troche wiecej pokory Kolego. Forum jest po to, aby sobie pomagać, a nie wyśmiewać.

Poczekamy na Twoją wpadkę.

przyznaję się do błęda ale normalnie to nie słyszałem o wzrokowym rozpoznawaniu rodzaju oleju...

stad ta reakcja szczerze przepraszam

jeszcze raz sorki

 

co do olejów najbezpieczniej jeżeli nie znamy marki i parametrów oleju w samochodzie jest wlać półsyntetyk, to taka rada.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie to nie słyszałem o wzrokowym rozpoznawaniu rodzaju oleju.

 

Dobry mechanik z dużą dozą prawdopodobienstwa może stwierdzic na jakim oleju auto było eksploatowane. Oleje syntetyczne sa duzo rzadsze i jaśniejsze od mineralnych, czy półsyntetyków.

Jeżeli auto chodziło na syntetyku, to nawet po dużym przebiegu klawiatura zaworów bedzie prawie idealnie czysta, bez żadnych nagarów i przyciemnien. Wizualnie bedzie prawie jak nowa. Poza tym należy założyć, że juz od kilku lat mało kto jezdzi na olejach mineralnych.

 

[ Dodano: 2007-01-30, 00:36 ]

Mi mechanik zmienił z elfa syntetyka na castrol magnatec 10W40 (półsyntetyk) - przy 155 tyś km, mam nadzieję, że nie popełnił gafy :mrgreen:

 

Tylko nie bardzo wiem po co to zrobił. Olej syntetyczny 5/40 Elf jest napewno lepszy od półsyntetyku 10/40 Castrol i taka zamiana bez powodu z pewnością nie jest dobrym pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdził że przy tym przebiegu tj 155 tyś km ten będzie lepszy .

Teraz pytanie czy przy następnym przeglądzie skłonić mechanika do powrotu do pełnego syntetyka ???

 

Myślę, że mechanik nie miał racji.

Jeżeli auto "chodziło" do tej pory na syntetyku, to nie ma zadnych przeciwwskazan, aby nie było tak dalej. Oleje syntetyczne sa o wiele lepsze od mineralnych. Przykladem tego może być fakt, że w niektorych autach wymienia sie je co 30 tyś km. czego żaden olej mineralny nie wytrzyma. / W najnowszych modelach ciągników siodłowych Mecedesa, olej silnikowy wymienia sie po 150 tys km. / . Jedno zalanie półsyntetykiem z pewnością nie przeszkodzi, aby przy nastepnej zmianie ponownie przejsc na pełny syntetyk. Nie mozna tylko przechodzic na syntetyk w przypadku, kiedy auto bylo eksploatowane przez caly czas na mineralnym, poniewaz syntetyk ma wlaściwości myjące i rozpusci w sobie wszelkie nagary mineralne, co w efekcie doprowadza do rozszczelnienia silnika, a w konsekwencji do znaczacego spadku jego sprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!