Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

Mikolaj1987, co do zmiany to ja bym stary spuszczał. A czy samemu to zależy od twoich chęci i umiejętności. Ale teraz jest na rynku dużo firm które wymianę oleju dokładają jako usługę gratis do zakupionego oleju. Jeżeli nie znasz wcześniejszego oleju to lej albo mineralny albo pół syntetyk. Dlaczego masz opisane wcześniej. Po filtr skocz do sklepu to dostaniejsz jakiegoś mana czy filtrona lub inny sędziszów i zakładasz taki aby był nowy.

Jak nie ma płynu to gratuluje przegrzania silnika <czerwona>

Spuść starą ciecz i wlej nowy płyn. Ja do swojego wlałem płyn firrmy Prestone. Układ się odpowietrza po takiej czynności, Ale to wszystko było już pisane więc ;)

A to co kapie to może być woda z klimy lub innych odpływów. Nie koniecznie ze zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!

Jestem świeżym użytkownikiem Meganki I jak i swiezym użytkownikiem tego forum.

Niedawno kupiłem Megankę z silnikiem benzynowym 2.0 - 8 zaworowy (rok prod. 98) no, i jak kazdy nabywca wymieniam po kolei to co trzeba ( rozrząd, płyn chłodzący itd.). Teraz jest kolej na olej silnikowy no i tu mam pewien dylemat.Wiem, że normalnie Renault stosuje Elfa , ale:

Mam do wyboru :

- kupić Shell Helix - bo taki jest tam prawdopodobnie wlany (samochód sprowadzony z Niemiec -wisi kartka przy silniku)

- wlać Fush Titan Cargo - do tego mam dostęp i miałbym go oczywiście za darmo.Link do opisu tego oleju- http://www.trucks.com.pl/...a_oleje_48a.htm

W moim otoczeniu ten olej (Fush...) jest bardzo zachwalany. Ja jednak zastanawiam się , czy nie zrobi on jakichś szkód w mojej Megance. A może byłby lepszy od tego, którego mam w tej chwili czyli (chyba) Shell Helix.

Bardzo proszę o radę w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym sprawdził specyfikację tego Fush Titan Cargo i jeżeli pasuje ,to chwili bym się nie zastanawiał jezeli masz go za darmo ;-) Wiem,wiem Renault zaleca Elfa,ciekawe dlaczego?

U mnie w pracy producent zaleca castrola i się go leje po 20 € za litr.Tylko ciekawe dlaczego panowie mechanicy w swoich prywatnych autkach leją inny(tańszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio stałem się szczęśliwym nabywcą Meganki '01 1.9 dTi 109 tys. km. ;-)

Muszę m.in. wymienić olej... Wiem, że poprzednik zalewał olej mineralny i chciałem się spytać czy jakiś szczególny Wam przypadł do gustu dla tego silnika <ok>

 

Przejrzałem cały ten tamat, ale nie ma nic dokładniej na temat oleju mineralnego do 1.9 dTi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuba__s, z tego co tu, na forum czytałem, raczej nie znajdziesz zwolennika oleju mineralnego. Półsyntetyk 10W40 to chyba takie graniczne oznaczenie olejów wlewanych do Megi. Nawet do diesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuba__s, z tego co tu, na forum czytałem, raczej nie znajdziesz zwolennika oleju mineralnego.

No ale ja nie piszę, że jestem zwolennikiem takiego oleju, tylko taki muszę wlać, przez to że już z takim olejem go nabyłem... A chciałem się dowiedzieć jaki mineralny polecacie, z jakiego jesteście szczególnie zadowoleni ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuba__s, pisząc "nie znajdziesz zwolennika" oznacza, że także użytkownika silnika z takim olejem też raczej nie znajdziesz. Wynika z tego w prosty sposób, że i z opiniami na ten temat będzie problem.

Nieprawdą za to jest, że musisz wlewać nadal olej mineralny. Przy tym przebiegu jaki podajesz te silniki śmigają na syntetycznym i wszystko jest ok. Jeśli jednak masz obawy, ze syntetyk będzie za rzadki, zastosuj półsyntetyk, a o tym rodzaju oleju opinii jest tu już wiele. A tak na marginesie, co za imbecyl polecił poprzedniemu właścicielowi wlewanie mineralnego <ok> :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie, co za imbecyl polecił poprzedniemu właścicielowi wlewanie mineralnego <ok> :roll:
Wolę nie wiedzieć... :-|
Jeśli jednak masz obawy, ze syntetyk będzie za rzadki, zastosuj półsyntetyk
No właśnie trochę się obawiam "cofnięcia się" w kierunku syntetyka, bo właśnie w tym temacie poczytałem, że może to się smutno dla mnie skończyć... Niestety nie wiem jak długo był lany ten mineralny... W środę idę do mechanika, może oceni mi do czego (jakiego oleju) ten silnik jeszcze się nadaje ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj lukaszc2! Z twojego posta( Tutaj ) rozumiem że jak wleję ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 to nie zaszkodzę mojej megi a wręcz odwrotnie - zrobię jej dobrze? ( mam megi z 2003 z silnikiem 1,9 dci 120 km).

 

 

Przeniosłem dyskusję do istniejącego tematu. lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałem olej w czerwcu to taki olej poradzili mi w serwisie i takim go zalałem. Dzisiaj miałem zamiar kupić nowy bo już 14kkm zrobiłem a chce dbać o turbinkę i inne podzespoły no i miałem zamiar go wymienić. Przed tym zacząłem szperać na forum i znalazłem mnóstwo opini jedych przeczących drugim. Potem dotarłem do tego tematu, w którym jest stwierdzenie że ten olej nadaje się bardzo dobrze do mojego silnika. Czemu uważasz że ten olej będzie zły do mojego autka? Wg. licznika mam 110 kkm więc chyba raczej jeszcze nie jest wyeksploatowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu uważasz że ten olej będzie zły do mojego autka?

według mnie zbędny wydatek,ja jeżdziłem na 5W/40 i naganiałem w 1.9dci 280tkm bez żadnych problemów.

Przed tym zacząłem szperać na forum i znalazłem mnóstwo opini jedych przeczących drugim.
tu się z Tobą zgodzę.Nie mówię,że Ci 0W/30 zaszkodzi ale może ktoś napisze co pomoże oprócz wiekszego wypływu gotówki z portfela??? ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to właśnie chodzi. Ze mnie to jest taki znawca olei samochodowych jak z koziej d..y trąba i dlatego opieram się na oipiniach mechaników i forumowiczów. Dobrze by było wiedzieć co faktyczne zyskam (opróż lżejszego portfela w kieszeni) na stosowaniu tego oleju ??? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj lukaszc2! Z twojego posta( Tutaj ) rozumiem że jak wleję ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 to nie zaszkodzę mojej megi a wręcz odwrotnie - zrobię jej dobrze? ( mam megi z 2003 z silnikiem 1,9 dci 120 km).

 

 

Przeniosłem dyskusję do istniejącego tematu. lepper_pl

 

Cześć, chyba nie przeczytałeś dokładnie tego zestawienia. Do Twojego samochodu należy zgodnie z zaleceniami producenta lać olej ELF EVOLUTION SXR 5W40, Homologacja Renault RN 0710.

W zestawieniu masz podane jaki olej spełnia jakie wymagania renault (norma RN 0xxx) w instrukcji serwisowej masz podaną normę RN xxxx dla oleju dla swojego samochodu i z tego co wiem będzie to RN 0710 więc pozostaje 5w40 taki jak powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!