Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

jestem juz po wymianie oleju........zostalem przy elf 5w30.......

kupiłem oczywsicie 5 litrów bo powinno wchodzic do silnika 1.4 4.9 litra........

jakie było moje zdziwienie jak pan mechanik powiedział ze weszły 4 litry i jest 3/4

auto długo stało i olej sobie kapal.........

dlaczego tak mało zleciało????

mam sie martwic :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niebardzo rozumiem wypowiedz jednego z uzytkownikow na temat przechodzenia po przebiegu 100tys km z oleju syntetycznego na polsyntetyk, mam meganke z 2001r 1,4 16v i przebieg 214 tys i od nowosci zalewana jest olejem syntetycznym elfa i nic z silnikiem sie niedzieje, zero problemow :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Na wstępie przepraszam za być może kuriozalne pytanie ale sprawa jest dla mnie dość ważna. Mianowicie - w najbliższym czasie czeka mnie wymiana oleju /pierwszy raz w życiu ;-) /. W tej chwili jeżdżę na full syntetyku Elf excellium 5W-40 ale zastanawiam się nad wlaniem Elfa evolution 5W-30. Z tego co wiem to wraz z przebiegiem cyferki parametrów oleju powinny lecieć raczej w górę niż w dół ale z drugiej strony przebieg póki co zbyt wielki nie jest - niecałe 116tys km, poziom oleju od ostatniej wymiany praktycznie wogóle się nie obniżył /wiem, gdyż auto zostało w rodzinie ;-) /- stąd moje zainteresowanie olejem z wyższej półki (tak mi się wydaje). Na stronie elfa zapewniają o jeszcze lepszej ochronie silnika i 5-10% obnizeniu zużycia paliwa /niekonieczne, acz mile widziane ;-) / Zatem moje pytanie do doświadczonych - czy są jakieś przeciwwskazania do zastosowania tego oleju w moim Meganie, i czy jest on wart tych kilkudziesięciu złotych wiecej w stosunku do tego, na którym jeździłem dotychczas?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na oleju elf 5w30 ale z tym spaleniem paliwa to licz raczej te 5% niż 10%. I mam taki sam przebieg jak Ty 116 tyś prawie tez nie ubywa. Ja bym pozostał przy tym który miałeś od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam megi z 2003 roku ma przejechane 86 tys km jest to dci przez ostatnie 4 tys km miał wlane 5w50 jakis GM (poprzedni własciciel), chce teraz zmienic na 5w40 castrol magnatec diesel jak uwazacie czy to dobry wybor rodzaju oleju???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol jest jednym z lepszych... ale jezeli chcesz mieć jeszcze lepszy to polecam MOTUL x-cess 8100... jeden z najlepszych oleji.. a jak ktoś ma zacięce sportowe i lubie kręcić po obrotach nawet diesle ;-) to polecam MOTUL 300V POWER....

 

cenowo za 5w-40: castrol 120zł 5L

motul x-cess 180zł 5L

motul 300V 125zł 2L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

kupilem samochod z niemiec w ksiazce serwisowej bylo wpisane tylko 10W40 osttanio wlałem połsyntetyk 10w40 ale byly kiedys oleje syntetyczne z 10 w40 i nie wiem czy wlac pełny syntetyk 5w40 czy pozosstac przy starym przebieg 82000 tys a na połsytetyku zrobilem 6 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich po raz pierwszy :?:

Kupiłem niedawno Megi II 2.0 16v i zastanawiam sie jaki olej do niej bedzie najlepszym mam na mysli firme oraz rodzaj podejrzewam ze syntetyk ale to tylko moje spekulacje :?: .Autko ma przejechane obecnie 48 000 km. W instrukcji obsługi zalecane jest lanie oleju Elf. Prosze o pomoc ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!