Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

co myslicie czy mogę wlac elfa 5w40 przebieg 92000tys ja 2 razy lałem 10w40 po 9tys km wymiana a w książce serwisowej pisało tez 10w40 dla tego taki lalem a teraz mam po atrakcyjnej cenie 5w40 lać czy pozostać przy 10w40 bo z tego co czytałem do nie wolno po mineralnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, ale nie czytałem wszystkich postów od poczatku w tym temacie. Ale informacyjnie. Miałem przez 5 lat Megane 1.9 D (1997). Przez cały czas jeździła na LOTOSIE DIESEL, a przejechałem przez ten okres 130 tys. km. (auto ogólnie przejechało 255 tys. km) Wymieniałem ten olej co 10 tys. km. I było wszystko ok. Nawet nigdy nie dolewałem co zdarzało się w poprzednich autach. Uwazam, ze polskie oleje nie są "chrzczone", natomiast tzw. firmowe niestety sa "chrzczone". I dlatego nie ma co przesadzać i wypompowywać kasy z kieszeni. Zamiast wymieniać co 12-15 tys. wymieniać co 10 tys. i będzie wszystko ok. Przed miesiacem kupiłem Megane 1.9 dci Grandtuor. A teraz pytanie: Czy jest sposób na stwierdzenie jaki olej jest w mojej megance, bo niestety tego nie wiem. Wprawdzie komputer wskazuje, że jeszcze do wymiany oleju ponad 5 tys. km, ale warto wiedzieć jaki olej pije te auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest sposób na stwierdzenie jaki olej jest

Tak, poprzedni właściciel, przyczepiona kartka w komorze silnika, ewentualnie jeśli było to robione w ASO, to może jest zapisane w bazie co zalali. :mrgreen:

Na dokładne badania składu oleju jaki masz w silniku wydasz fortunę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wopa, producent zaleca:

ELF EXCELLIUM LDX 5W40

Excellium%20LDX%204l.jpg

SYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA

ELF EXCELLIUM LDX 5W40 jest najnowocześniejszym, syntetycznym olejem silnikowym zestawionym ze specjalnie wyselekcjonowanych bazowych olejów syntetycznych i dodatków uszlachetniających. Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii extremalnie wytrzymałych wiązań molekularnych - Exteme Engine Protection olej ten zapewnia doskonałą i stałą ochronę silnika przez czały czas od wymiany do wymiany.

ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną bezołowiową jak również gazem propan-butan. Może być on stosowany w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych.

ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu.

lub

ELF SYNTHESE 0W40

synthese%200w40%205l.jpg

100% SYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA

ELF SYNTHESE 0W40 jest najnowocześniejszym, wielosezonowym, olejem syntetycznym (100%), zestawionym ze specjalnie dobranej mieszaniany bazowych olejów syntetycznych (PAO i estry) i ultranowoczesnych dodatków uszlachetniających.

ELF SYNTHESE 0W40 zalecany jest do

stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych.

lub

ELF COMPETITION STI 10W40

competition%20sti%2010w40%204l.jpg

PÓŁSYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA

ELF COMPETITION STI 10W40 jest najnowszej generacji, wielosezonowym olejem półsyntetycznym, zestawionym ze specjalnie wyselekcjonowanych bazowych olejów syntetycznych i mineralnych oraz dodatków uszlachetniających.

ELF COMPETITION STI 10W40 zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną ołowiową i bezołowiową. Może być stosowany w jeździe miejskiej i po autostradzie z dużą prędkością, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych. Szczególnie zalecany do silników zasilanych gazem propan-butan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co kupujesz i gdzie ale jeśli jest to elf 0W40 to spojrzyj na datę produkcji !!!!!!!!

Jeśli chcesz dowiedzieć się dokładnie kiedy przestali produkcji napisz do elfa chętnie odpowiadają na pytania i podadzą Ci datę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spojrzałem na datę produkcji i na butelkę ELF EVOLUTION SXR 0W30 sory

jednak zaprezentowane typy olei w moim poście są proponowane do autka kolegi wopa, stąd ten olej w zestawieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czy ty masz taki samochód czy taki jak w opisie ?? Bo jeśli jest to 1,6 benzyna to nie wiem czy jest to odpowiedni olej do Twojego samochodu ?

 

Przepraszam źle spojrzałem ow30 może być do Twojego samochodu ale czy nie lepszy byłby ELF EVOLUTION SXR 5W40. Jaki przebieg ma Twój samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszc2,olej bardzo odpowiedni, silnik K4M 700 od początku eksploatacji lany ELF 0W40 teraz 0W30

b5af013a21a2b08bmed.jpg

EDIT

przebieg 181kkm od wymiany do wymiany czyli co 15-18 tyś łyka około 2 setek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!