Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówne obroty na jałowym i "cykanie" silnika


djanj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem że tematów o falowaniu obrotów jest dużo, ale postanowiłem założyć osobny bo nigdzie nie znalazłem podobnych dodatkowych objawów.

Od dawna miałem nierówne obroty na biegu jałowym, nie są jakieś duże powiedzmy w okolicach 50, raczej opadają w dół od prawidłowych 750, przy tym wyczuwalne są drgania silnika i całego auta.

Dodatkowo od jakiegoś czasu słychać w silniku takie "cykanie" przykładając ucho do silnika mniej więcej z okolicy 4 cylindra (licząc od strony rozrządu) od góry w okolicach cewki zapłonowej.

Czyściłem już silniczek krokowy i przepustnicę + wymiana uszczelki na przepustnicy bo była na niej nieszczelność (jak psikałem w nią sprężonym powietrzem to silnik gasł) teraz już nie gaśnie jak

popsikam ale zbyt dużo to nie zmieniło.

Ostatnio kupiłem jedną cewkę Beru żeby podmieniać po kolei, i tak na pierwszych dwóch cylindrach są cewki Renault Denso, (jedna z nich bardzo lekko wychodzi, nie wiem czy tak ma być) i tam jest sucho,

natomiast na cylindrach 3 i 4, są cewki Beru, po wyjęciu cewek okazało się że jest tam pełno oleju, prawie nie widać świec zapłonowych, po przechyleniu cewki też dosyć dużo oleju się z niej wylało.

Domyślam się, że przez to obroty mi falują i słychać to "cykanie". Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz rozszczelnioną odmę. Musisz zdjąć plastikowy kolektor, odkręcić puszkę odmy, dokładnie wyczyścić i na nowo osadzić na sylikonie.

Olej może się dostawać tylko z odmy lub pęknięcia głowicy, ale wątpię, szczególnie, że masz tak na 2 świecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie olej dostaje się przez odmę,

po odkręceniu kolektora dolotowego dajecie nowe uszczelki? ile takie kosztują może ktoś wie?

Jak jest mocowany czujnik ciśnienia powietrza? bo chciałem odpiąć od niego wtyczkę a wyszedł mi cały czujnik z kolektora, wcześniej ktoś go wcisnął na silikon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zostawiłem stare. :)

Czujnik ma taką uszczelkę w postaci ząbków, wypustów, nie umiem tego nazwać. Wg serwisówki przy jego zdjęciu należy ją wymienić.

Pytanie tylko gdzie ją kupić? Dlatego pewnie był uszczelniony na sylikonie, Jak tam jest nieszczelność to silnik może mieć falowanie obrotów, poza tym dostaje "lewe" powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem chwilę czasu więc uszczelniłem odmę, odessałem olej który był na świecach i w cewkach, po 20ml oleju na świecach cylindrów 3 i 4, przemyłem cewki z oleju, poskładałem wszystko z powrotem i zero różnicy,

dalej falowanie obrotów na jałowym, kupiłem już świece Eyquem, także wymienie je i dopiero będę podmieniał cewkę po kolei, jeśli to nie pomoże to chyba będę czyścił wtryski, tylko nie wiem czy czyśćić je preparatem dolewanym do paliwa np. stp, czy je wymontować i dopiero czyścić?

Jak ściągałem kolektor zauważyłem że nie mam wężyka idącego od regulatora ciśnienia paliwa do kolektora i jak zacząłem się bardziej przyglądać to zauważyłem że nie mam w ogóle regulatora ciśnienia ani wężyka powrotnego, który powinien być do niego podłączony elementy 2, 9 na obrazku,

 

uklwtrysk.jpg

 

tak to wygląda

 

dsc00141vh.jpg

 

dsc00142rv.jpg

 

dsc00143rv.jpg

 

sory za jakość ale pod ręką był tylko telefon

co o tym myślicie? może to jest winą falowania obrotów? ale jaki cel ktoś miał w usunięciu tych elementów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, regulatorem się nie przejmuj. Masz dobrze, regulator masz na pompie, a nie na listwie wtrysku. Modyfikacja Renault i tak ma być.

A sprawdzałeś rurkę od rurki odmy do filtra pochłaniacza par paliwa? Jak ona jest nieszczelna to też mogą obroty falować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie uspokoiłeś, już myślałem że to jakaś wesoła twórczość jakiegoś "mechanika",

dzisiaj wymieniłem świece na Eyquem rfn58lz, miałem Bosch super plus fr7dc+, świece wyglądają chyba dobrze, przejechałem na nich 20 000km, na gwincie świec 3 i 4 był olej ale myśle że to pozostałości po nieszczelnej odmie bo elektrody były suche,

img1340zt.jpg

 

wymiana świec nic nie dała, tak samo jak podmiana cewek po kolei na nową,

psikałem też sprężonym powietrzem na czujniki w kolektorze dolotowym i na tą rurkę od odmy do pochłaniacza par i silnik tak samo pracuje, więc wnioskuje że nie ma nieszczelności.

jakiś czas temu chciałem kupić silniczek krokowy żeby podmienić i w sklepie mieli oryginał za 165zl i chińczyka za 43zl, wziąłem chińczyka ale okazało się że nawet nie pasuje, jest za mały i lata w tym otworze na krokowca, więc go zwróciłem, bo jak nie potrafią zrobić zamiennika chociaż żeby się wymiary zgadzały to co dopiero z działaniem, czyściłem swojego ale czyszczenie nic nie dało, może to jednak on? zauważyłem że np. te krokowce ze sklepu i chińczyk i oryginał miały wsunięty trzpień, a mój zawsze jak go wyciągnę to jest wysunięty, też tak macie?

chciałem też podjechać do mechanika na pomiar kompresji, ale gość mi powiedział że muszę zostawić mu auto na noc bo kompresję się mierzy na zimnym, więc pojechałem do domu bo z tego co wiem kompresję się mierzy na ciepłym silniku.

ktoś pisał na forum że miał falowanie obrotów przez źle ustawiony rozrząd (jeden z wałków był lekko przesunięty), wstępnie to u siebie wykluczyłem bo jakieś 1,5 roku temu oddałem auto do mechanika na wymiane rozrządu i skończyło się na tym że mu się przestawił jeden wałek i pogiął dwa zawory, także wyciągał głowicę itd. a falowanie było i przed tym i po tym, chociaż może przed ściągnięciem sobie poznaczył rozrząd i później założył go identycznie, sam już nie wiem..

Edytowane przez djanj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!