Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

alternator


sentrex1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jak wymontować Alternator??Albo jak go wyjąć?Renault Megane 96rok 1.4 ben+Lpg.Dzisiaj go wykręciłem ale nie moge go wyjąć.Co najłatwiej z demontować żeby go wydostać??Są gdzieś jakieś fotki na forum?Prosze o odpowieć [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby go wyciągnąć trzeba lekko unieść silnik.

Wtedy zrobi się na tyle miejsca, że powinno się go udać wyciągnąć.

Najlepiej robić to na podnośniku przy zdjętym prawym nadkolu i kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Przymierzam się do naprawy alternatora. Korzystając z książki WKŁ wiem jak teoretycznie to zrobić. Moje pytanie: czy aby odłączć sworzeń kulowy końcówki drążka kierowniczego od zwrotnicy koła niezbędny jest ściągacz do sworzni kulowych czy jest na to jakiś "domowy" sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykła łyżka do opon wystarczy,końcówka drążka kierowniczego jest przykręcona jedną nakrętką i prawdę mówiąc powinnna wypaść sama po jej odkręceniu .

dsc09309to.jpg

Podobnie jest ze sworzniem wahacza,przykręcony jedną śrubą do zwrotnicy ale trzeba go łyżką podważyć by wyszedł .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jestem na etapie odkręconego alternatora, przy okazji wymiany pasków. Mam problem z wyjęciem go. Ale nie w tym rzecz. Jak ocenić czy alternator kwalifikuje się do regeneracji? Nie chcę wydawać pieniędzy jeżeli nie ma takiej potrzeby. Na co zwrócić uwagę, czemu się przyjrzeć?

 

Dodano: 08 mar 2012 - 18:32

zwykła łyżka do opon wystarczy,końcówka drążka kierowniczego jest przykręcona jedną nakrętką

andrzej27r w jaki sposób posłużyć się łyżką do opon, gdzie ją podłożyć?

Edytowane przez markar74
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z wyjęciem go.

jeden kolega na forum wyjął go po odkręceniu kolektora dolotu

 

Dodano: 08 mar 2012 - 18:49

Jak ocenić czy alternator kwalifikuje się do regeneracji?

sprawdzić luz na łożyskach sprawdź czy dobrze ładuje i jak wyglądają szczotki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. W jaki sposób sprawdzić luz na łożyskach? Czy te szczotki to te wystające z regulatora napięcia? Jak mają wyglądać, aby ocenić ich stan na dobry? Jeszcze jedno: cały alternator obryzgany jest olejem, czy można go czymś umyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam 1.6 8V tak jak podałem w profilu. Jeszcze go nie wyciągnąłem, na razie tylko odkręciłem przewody i śruby mocujące alternator. Nie dam rady wyjąć. Jutro będę kontynuował to opiszę co i jak.

 

A skąd tam jest ten olej?

Po mrozach (nie wiem czy temperatura miała coś z tym wspólnego) podczas uruchamiania zimnego pojawiał się kilkusekundowy pisk. Przyglądając się dokładnie zauważyłem, że pasek jest dość luźny i trochę mokry na krawędzi. Przy okazji wymiany owego paska chcę sprawdzić alternator.

 

Dodano: 09 mar 2012 - 22:18

Udało się, wyjąłem go :mrgreen: Trzeba zrobić dokładnie jak podaje WKŁ str.262 czyli: odłączyć aku, odłączyć przewody od altka, zdjąć koło i osłonę, wymontować oba drążki łączące podłużnice z ramą, odłączyć swożeń drążka kierowniczego od zwrotnicy, odkręcić śruby mocowania amortyzatora do zwrotnicy i mocno nacisnąć z góry na zwrotnicę, tak aby półoś aż oparła się o ramę (wtedy zrobi się dostatecznie miejsca by wyjąć altka), poluzować altka i pompę aby zdjąć paski, dkręcić i wyjąć altka.

zdjcie0192uhu.jpg

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!