Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

alternator


sentrex1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jak wymontować Alternator??Albo jak go wyjąć?Renault Megane 96rok 1.4 ben+Lpg.Dzisiaj go wykręciłem ale nie moge go wyjąć.Co najłatwiej z demontować żeby go wydostać??Są gdzieś jakieś fotki na forum?Prosze o odpowieć [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby go wyciągnąć trzeba lekko unieść silnik.

Wtedy zrobi się na tyle miejsca, że powinno się go udać wyciągnąć.

Najlepiej robić to na podnośniku przy zdjętym prawym nadkolu i kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Przymierzam się do naprawy alternatora. Korzystając z książki WKŁ wiem jak teoretycznie to zrobić. Moje pytanie: czy aby odłączć sworzeń kulowy końcówki drążka kierowniczego od zwrotnicy koła niezbędny jest ściągacz do sworzni kulowych czy jest na to jakiś "domowy" sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykła łyżka do opon wystarczy,końcówka drążka kierowniczego jest przykręcona jedną nakrętką i prawdę mówiąc powinnna wypaść sama po jej odkręceniu .

dsc09309to.jpg

Podobnie jest ze sworzniem wahacza,przykręcony jedną śrubą do zwrotnicy ale trzeba go łyżką podważyć by wyszedł .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jestem na etapie odkręconego alternatora, przy okazji wymiany pasków. Mam problem z wyjęciem go. Ale nie w tym rzecz. Jak ocenić czy alternator kwalifikuje się do regeneracji? Nie chcę wydawać pieniędzy jeżeli nie ma takiej potrzeby. Na co zwrócić uwagę, czemu się przyjrzeć?

 

Dodano: 08 mar 2012 - 18:32

zwykła łyżka do opon wystarczy,końcówka drążka kierowniczego jest przykręcona jedną nakrętką

andrzej27r w jaki sposób posłużyć się łyżką do opon, gdzie ją podłożyć?

Edytowane przez markar74
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z wyjęciem go.

jeden kolega na forum wyjął go po odkręceniu kolektora dolotu

 

Dodano: 08 mar 2012 - 18:49

Jak ocenić czy alternator kwalifikuje się do regeneracji?

sprawdzić luz na łożyskach sprawdź czy dobrze ładuje i jak wyglądają szczotki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. W jaki sposób sprawdzić luz na łożyskach? Czy te szczotki to te wystające z regulatora napięcia? Jak mają wyglądać, aby ocenić ich stan na dobry? Jeszcze jedno: cały alternator obryzgany jest olejem, czy można go czymś umyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam 1.6 8V tak jak podałem w profilu. Jeszcze go nie wyciągnąłem, na razie tylko odkręciłem przewody i śruby mocujące alternator. Nie dam rady wyjąć. Jutro będę kontynuował to opiszę co i jak.

 

A skąd tam jest ten olej?

Po mrozach (nie wiem czy temperatura miała coś z tym wspólnego) podczas uruchamiania zimnego pojawiał się kilkusekundowy pisk. Przyglądając się dokładnie zauważyłem, że pasek jest dość luźny i trochę mokry na krawędzi. Przy okazji wymiany owego paska chcę sprawdzić alternator.

 

Dodano: 09 mar 2012 - 22:18

Udało się, wyjąłem go :mrgreen: Trzeba zrobić dokładnie jak podaje WKŁ str.262 czyli: odłączyć aku, odłączyć przewody od altka, zdjąć koło i osłonę, wymontować oba drążki łączące podłużnice z ramą, odłączyć swożeń drążka kierowniczego od zwrotnicy, odkręcić śruby mocowania amortyzatora do zwrotnicy i mocno nacisnąć z góry na zwrotnicę, tak aby półoś aż oparła się o ramę (wtedy zrobi się dostatecznie miejsca by wyjąć altka), poluzować altka i pompę aby zdjąć paski, dkręcić i wyjąć altka.

zdjcie0192uhu.jpg

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!