Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w przednim zawieszeniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam problem z zawieszeniem w mojej renacie. Megane classic 1,4 8v 98r. Wymienione zostały amortyzatory na nowe kyb, tuleje na wahaczach, końcówki drążków i gumy na stabilizatorze. Problem nadal ten sam stuki na nierównej nawierzchni. Obawy mam,że to magiel ma luzy, bo jak na zgaszonym silniku ruszam kierownicą to ma jakieś luzy i stukoty. Auto ze wspomaganiem i bez abs. Pytanie mam czy jest możliwość regulacji magla, dokręcenie jakiejś śruby by zlikwidować luzy? Z góry dzięki za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt poduszki pewnie do wymiany, bo szarpie przy ruszaniu i podczas zmiany biegów.

 

Dodano: 23 paź 2011 - 16:27

Tyle że niedawno wymieniałem silnik i niby poduszki nie były zniszczone czy też miały luzy. Dzwięk raczej dochodzi z magla. W regeneracje nie ma co się bawić, bo to tylko przedłużanie agoni, a nowy magiel mnie nie stać. Poza tym wymontowanie i później zabawa w ustawianie zbieżności itp. Więc może jest jakiś inny sposób? Nie mam kanału i nie mam jak dokładnie tego sprawdzić. Jakiś czas temu byłem u mechanika wymieniać łożyska macpersona i właśnie mówił, że dzwięk może wydobywać się z magla ale nie był do końca pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja maglownicy przynosi dobre efekty i jak jest zrobiona dobrze, to wytrzyma tyle co nowa.

Poduszki nie muszą mieć luzów, po prostu się zestarzały i straciły swoją elastyczność.

Są twarde i nic nie amortyzują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a jak wykonywałeś sprawdzanie luzu jeśli można zapytać? Bo coraz bardziej nasila mi się również pukanie na nierównościach (wymienione gumy stabilizatora zewnętrzne, końcówki drążków kierowniczych, i drążki na wahaczu chociaż to tak się nie nazywa ale nie wiem jak to nazwać, tuleje były nie ruszane). Objaw pukania mam bardzo podobny jak objaw pukania zużytych gum stabilizatora. Jednak chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzałeś luz na maglownicy, bo też chciałbym to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zgaszonym silniku poruszaj kierownicą i jak słychać stuki to sprawdził bym magiel. Wjechałem na kanał i koleżka ruszał kierownicą, a ja nasłuchiwałem skąd pukanie dochodzi i na moje ucho to magiel ma duże luzy. Jest na nim śruba regulacji popychacza:

28752376.jpg

Ciężko się do niej dostać i ampulaka trzeba wkładać przez otwór w saniach ale nawet minimalne dokręcenie pomogło. Jeszcze słychać delikatne pukanie ale w porównaniu z tym co było wcześniej to bajka. Niestety mieszkam w takim powiecie, że miejscami dziur jest więcej w drodze niż asfaltu he. Pozostały mi jeszcze tylne amory do wymiany i miejmy nadzieje, że koniec z dokładaniem do tego auta.

Edytowane przez drinkmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubką luz można regulować tylko w małym zakresie.

Jeżeli już jest duży luz na maglownicy, to z czasem wróci.

Wtedy zostaje już tylko regeneracja.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadzam się z kolegą, ja dokręciłem o parę mm i pomogło ale podejrzewam, że nie na długo. Wczoraj wracałem w nocy z roboty i na dołkach jeszcze słychać głuche stukoty jak by coś się telepało, trochę zaciski od hamulców mają luzy i to może one wydają ten hałas ale pewnie znikomy. Już sam nie wiem. Poczekam na wypłat i wymienię na tyle amorki pewnie olejowe KYB, ale nie wiem jeszcze jakie będą dobre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz silnik E7J, to stabilizator będzie miał 23 mm i takie gumy trzeba kupić.

Jak wymieniasz amortyzatory, to weź KYB, ale gazowe.

Auto jest trochę sztywniejsze i lepiej się prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie wracając do amortyzatorów to jakie są w miarę tanie i wytrzymałe? Najlepiej olejowe. Tylko nie kyb, bo dziś chciałem kupić ale 180 za sztukę to ja je tam pier... Wystarczy że przód mnie ładnych parę stów kosztował i poprawy nie widać. Na allegro są jakieś:

GH

RECORD

FAST

HART

SRL?

Proszę o opinie tych co używli takowych niby firmówek czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!