Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik odpala, ale gasnie


Los_Dawidos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niestety dzisiejszego poranka pierwszy raz mialem przykra niespodzianke. Chcialem odpalic silnik, ale wskazowka obrotomierza spoczela na 0. Myslalem, ze moze za krotko zakrecilem rozrusznikiem i sprobowal drugi raz. Silnik zakrecil, choc nie bez problemow, ale wskazowka jak szybko sie podniosla tak jeszcze szybciej opadla. Wyglada to tak jakby silnik w oole nie trzymal obrotow.

 

Co moglo sie stac? W sobote jeszcze jezdzilem i bylo wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowanie

 

No może trochę chaotycznie napisałem. Do tej pory gdy odpalałem auto silnik zawsze zaskakiwał bez problemu, ale zawsze także włączało się ssanie i chwile w zależności czy ciepło czy zimno silnik na tym ssaniu chodził. Dziś rano z kolei gdy uruchamiałem silnik to ciężko, ale za drugim razem zaskoczył, jednak natychmiast zgasł. Za trzecim razem było tak samo. Niedawno ponownie poszedłem do auta i sytuacja była identyczna - silnik ciężko, ale zaskoczył, lecz obroty natychmiast spadły do 0. Spróbowałem jeszcze raz, jednak gdy silnik zaskoczył dodałem gazu i chwilę potrzymałem na przy 2tys. obr., puściłem gaz obroty spadły do ok. 700, silnik zaczął się dławić, więc raz jeszcze wkręciłem go na niecałe 2tys. obr. Po chwili gaz puściłem i obroty się utrzymały na poziomie minimalnie wyższym niż 1000 i zaczęły falować, ale silnik już nie zgasł. Natomiast z rury wydechowej jest dość sporo jasnego dymu, choć jak było zimno to zawsze ten dym z rury był. Przejechałem się kawałek autem, wróciłem na miejsce, zgasiłem, spróbowałem uruchomić jeszcze raz - teraz wszystko było w miarę normalnie, silnik zapalił, obroty zatrzymały się na normalnym poziomie, czyli ok. 800.

 

Nie mam za specjalnie pojęcia co teraz z tym zrobić, bo sądzę, iż znikąd to się nie wzięło, a nie chcę też za daleko się autem poruszać, żeby znowu nie było przykrej niespodzianki.

 

Nie cytuj całego posta skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź omomierzem czujnik temp. silnika. Środkowy pin to masa, dwa skrajne to sygnał jeden leci na ECU drugi na deskę. Zobacz czy oba są podobne, nie powinny się wiele różnić. Druga sprawa zwróć uwagę, czy przy załączonym zapłonie kręci się wentylator chłodnicy, świadczyło by to o uszkodzeniu czujnika temp.

To na początek.

Dobrze byłoby naładować akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Moja renia też odmówiła posłuszeństwa

Kontrolki wszystkie gasną silnik kręci kręci po kilku razach odpali pochodzi chwilkę i zgaśnie (dojdzie do 1500obr)

Jeśli nacisnę gaz to od razu zgaśnie

Akumulator naładowany, bezpieczniki za nim tydzień temu sprawdzałem są ok, lampka na środku zegarów czerwona normalnie gaśnie, pompa podaje paliwo, iskra też jest(bo auto odpala na chwilkę). Co to może być?

 

Dodano: 05 lut 2012 - 11:01

chciałem odpalić go na LPG to odpalił ale też po chwili zgasł potem odpaliłem jeszcze raz i przegazowałem (wiem nie powinno się tak robić) i parę razy podszedł do 4000-5000 obr i sam zgasł(na lpg), jak zgasł to usłyszałem, że coś leci okazało się że to gaz leci :) (po zakręceniu zaworu na butli przestało)

Auto na benzynie nie łapie za 1 razem ale za drugim chwilkę chodzi dojdzie może do 2000obr i samo gaśnie jak by nie dostawało więcej paliwa

już nie wiem co mam robić

Pomóżcie

 

Dodano: 05 lut 2012 - 12:24

już nie aktualne

wstyd się przyznać ale zapomniałem zatankować PB :) teraz wlałem jakieś 7L i tryk i chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!