Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie tankować w miarę bezpiecznie?


rkarolek

Rekomendowane odpowiedzi

a co sądzicie o Bliskiej?

Podobno to jakiś odłam Orlenu z gorszym paliwem, czy tak jest w rzeczywistości że mają gorsze paliwo.

Informacja na ich stronie brzmi dosyć enigmatycznie:

"...Olej napędowy Ekodiesel Ultra oferowany na stacjach BLISKA pochodzi ze sprawdzonego źródła..."

ale co to za źródło to już nie wiadomo.

http://www.bliska.pl/PL/NaszePaliwa/Strony/ON.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred ma racje. Jak masz program lojalnościowy to cena idzie w górę. Zachęcam wlewać tam, gdzie jest dobre :)

Mam w pobliżu stację co opuszcza kilka groszy ale zalanie tego czegoś to możliwość awarii. Stare zbiorniki i właściciel złodziej oraz oszust(jakby co to był już skazany za przekręty, coś siedział, ale przepisał biznes na syna i dalej w branźy :) )

Druga stacja, "sąsiadka" pierwszej ma paliwo z Orlenu. Zwykły dieselek ale spokojnie daje radę. W okresie zimowym staram się częściej wlewać to niby lepsze na Orlenach, Shelach itd ale.....może jest lepsze a może nie. Kwestia sporna. Latem to troche tu, troche tam.

Moim zdaniem nie warto wlewać do pełna, nawet na extra stacji. Inaczej. Można i czasem wlewam ale jak jadę dalej i to też nie zawsze do pełna ale powiedzmy za 150 zł. Raz że siłą rzeczy auto jest cięższe a po drugie przekonałem się, że paliwo z tych samych koncernów jest inne w różnych częściach Polski. To czuć pod butem. Oczywiście nie mam na myśli wlewania za 50 zł na kolejnych stacjach celem stworzenia extra mieszanki :) .......

Do zwykłego desielka wystarczy zwykły ON bo i po co tzw lepszy.

Aha czasem wlewałem na Lukoilu ale teraz to jakby naprawde nie było wyjścia. Po pierwsze stacja Putina a po drugie znajomi mieli kosmiczne problemy z ich paliwem. Nie miałem takich kłopotów ale omijam niedźwiedzia :) Na poczatku jak weszli to było tanio, ale teraz nie ma szału(poprzejmowali wiele stacje Romów-to tak dla informacji a one nie miały dobrej opinii)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej napisane. Stacje Bliska to Orlen tylko taki budżetowy, nie ma punktów lojalnościowych, nie mają może myjni dla aut, często tylko podstawowe dystrybutory bez paliwa extra i droższego oraz stacje nie są za bardzo rozbudowane ale dzięki temu paliwo tańsze o te grosze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Megi jest przeważnie tankowana na stajach LUKOIL. Bo jest w miarę tanio, wczoraj widziałem lpg po 2,56zł na lukoil, a w miarę jest to jakaś marka. Zdaża się też że na statoil pojadę ale raczej Lukoil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś tankuje przez dłuższy czas na stacji Neste? Prosiłbym o jakąś rzeczową opinię. Ceny na tych stacjach są dużo niższe niż na pozostałych. Np. w Bytomiu (Karb) ceny w zimę były o 20-30gr tańsze niż na pozostałych, głownie przypatrywałem się 95-tce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troszkę odkope temat i zapraszam na stronę urzędu ochrony konkurencji i konsumentów , gdzie jest lista skontrolowanych stacji , wszystko jasne i przynajmniej wiemy gdzie jakie paliwo spełnia normy.U mnie w CK tylko BP spełnia normy dla PB 95 :)

 

Link:

http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_pb_95,_pb_98_i_on.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdzałem , że :

 

a) litera D oznacza, że próbka spełnia wymagania jakościowe (parametry) określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 grudnia 2008 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. Nr 221, poz. 1441 ze zm.) i w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 2 lutego 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. Nr 136).

 

A nie wszędzie jest ta litera (mówię o PB 95 , a nie o ON) , wszystko jest opisane na stronie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!