Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przy manewrach "piszczy" wspomaganie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem. Od jakiegoś czasu przy skrętach kierwonicą strasznie autko piszczy. Kolega tweirdzi, że to najprawdopodobniej poluzowany pasek wspomagania. Wedgług niego można naprawić to samemu trzeba tylko coś dokręcić. Ja jestem zielony w tych tematach ale roboty się nie boję. Jest jakiś inny możliwy powód tej usterki? A jeżeli kolega ma rację to co trzeba zrobić żeby problem zniknął.

 

p.s. Brat twierdzi, że może to być też brak jakiegoś płynu i wystarczy uzupełnić. Jak tą opcję zweryfikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zweryfikować jedną i drugą. Stojąc z przodu autka, po lewej stronie masz pasek wielo rowkowy i o ile pamiętam to naciąg reguluje się luzując śrubę alternatora i całością naciąga, ale jak zerkniesz to sam bez problemu zobaczysz co i jak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o tym pasku. 99,9% to luźny pasek. Teraz przy wilgotnych rankach jeszcze łatwiej mu się ślizgać - czego efektem jest głośny pisk. Naciagasz go alternatorem. Oczywiście nie próbuj go dotykać przy pracującym silniku, aby Ci paluszków nie wciągnęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolego pojechałeś po bandzie, nie ma co.

Dodawać załącznik w postaci BMP ;), tak na przyszłość poczytaj o kompresji plików graficznych.

Po drugie zdjęcia mają się wyświetlać, Wybierz plik jest funkcją wykorzystywaną do dodawania dokumentów, a nie fotek.

Zapoznaj się z Regulaminem dodawania zdjęć.

Wracając do problemu.

Na podstawie opisu w profilu oraz nieszczęsnej fotki, wnioskuję, że Kolega jest posiadaczem Scenica I z silnikiem 1,6/16V (K4M700) '99, Wersja Kaleido. Przydałoby się odpowiednio uzupełnić profil

Zmartwię Cię! W tym silniku jest automatyczny napinacz, który trzeba wymienić w całości, a trochę kosztuje.

Ale to, że piszczy wcale nie oznacza, że to wina napinacza. Tam może piszczeć sam pasek, naciągną się oraz kółka, rolki na napinaczu i prowadząca, koło pasowe, rolka alternatora lub sam alternator oraz pompa wspomagania, z tym że jeżeli ona coś szwankuje do bardziej dudni, warczy, a nie piszczy.

W zasadzie prościej było by napisać, że nie piszczy koło sprężarki klimy.

Pozostaje kolejne eliminowanie elementów, mogących wydawać dźwięk.

Na Twoim miejscu nie lekceważył bym tego. Jeżeli rzeczywiście piszczy któraś rolka to może się zatrzeć, a to już powód do zwierania paska akcesorii/klinowego. Taki pasek bardzo chętnie dostaje się pod koło pasowe na wale, co skutkuje co najmniej przestawieniem rozrządu. A silniki 1,6/16 są kolizyjne!

Odnośnie wymiany samego paska, rolek ich wymiarów :D było już na forum, dość obszerne wątki. Polecam przeczytać!

 

Dodano: 07 lis 2011 - 12:48

PS sprawdzenie poziomu płynu hydraulicznego jest dobrym pomysłem.

Na fotce nr 1 to zbiorniczek płynu do wspomagania, ale bez powodu nie cieknie, szukaj wycieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!