Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje i hałas silnika - rozwiązanie


MarcinL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jako że jestem świeżo po wymianie poduszki, to chciałem opisać swój przypadek "dla potomności". Może komuś się przyda. ;)

 

Problemy zaczęły się tuż po zakupie (samochód używany). Od razu wydawało mi się że wibracje silnika nieco za mocno przenoszą się do środka samochodu, ale byłem ze sprzedawcą w ASO na sprawdzeniu, wykryli że poduszka uszkodzona, napisali nawet która. Wszystko super, zakupiłem poduszkę, troszkę mnie zdziwiło że to tylko wspornik pod silnikiem a nie poduszka, ale myślę sobie, może jest wyrwany, gdzieś zahacza i wibruje. Wymieniłem więc i co? Dalej to samo...

 

Szukamy więc dalej. Jeden mechanik, drugi mechanik, trzeci, czwarty. Wszyscy mówią że trochę za duże wibracje jak na benzynę, ale poduszki wyglądają ok, nie widać uszkodzeń, silnik "chodzi" na poduszce więc ok. Patrzą na inne rzeczy. Nic się nigdzie nie opiera, układ wydechowy ok. Poddałem się chwilowo. Ale idzie zima i jest coraz gorzej... Przy 90km/h nie da się jechać bo słychać tylko silnik. Myślę sobie - nie może tak być. Silnik jest benzynowy, Megane jest jednym z lepiej wyciszonych kompaktów, główna poduszka hydrauliczna, a więc tym bardziej powinno być cicho.

 

Któryś z kolei mechaników stwierdził że trzeba "podlewarować" silnik i sprawdzić czy będzie lepiej. Biorę sprawy w swoje ręce. Podnoszę silnik, środkowa część poduszki powinna się unieść, ale nic takiego się nie dzieje, a samochód trzyma się na poduszce tak jakby była zwulkanizowana wewnątrz. Niemożliwe? Sam się zastanawiam do tej pory czy nie popełniłem gdzieś błędu. Odkręcam więc poduszkę, podnoszę jeszcze bardziej silnik tak że cała poduszka odrywa się od nadwozia i nagle, cisza! :D

 

No to już wiemy że winna jest poduszka, ale dlaczego żaden mechanik tego nie rozpoznał, a wręcz twierdzili że na ich oko poduszka jest ok.

 

Kupiłem nową poduszkę, założyłem i na nowo cieszę się "nowym" samochodem. ;) Nowym, bo obecnie zupełnie inaczej się nim jeździ. Cichutko i przyjemnie.

 

Dodam tylko że uszkodzoną poduszkę bardzo łatwo rozpoznać. Od strony silnika ma ona takie dwa odbojniki. Odbojniki te nie powinny się stykać ze sobą. Można to sprawdzić wkładając np monetę. Powinna wejść bez problemu. Szczelinę zaznaczyłem strzałką. Jak widać w starej poduszce (po lekkim dociśnięciu palcem) szczeliny praktycznie nie było i poduszka w ogóle nie "pracowała". Oczywiście po zamontowaniu nowej poduszki szczelina zmniejsza się gdzieś o połowę, ale mimo wszystko luz pozostaje.

 

poduszka1.jpg

poduszka2.jpg

post-29326-0-28652800-1321219340_thumb.jpg

post-29326-0-17917400-1321219349_thumb.jpg

Edytowane przez MarcinL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie znalazłem Twój post. Mam podobny problem w Scenicu (przynajmniej tak mi się wydaje - może tak ma być nie wiem). silnik ten sam. Przy prędkości jakieś 130km/h zaczynają się wibracje.

Powiedz mi czy przed podniesieniem silnika, da się stwierdzić uszkodzenie tej poduchy, czy trzeba wymieniać na "ślepo"?

Czy jedna poducha była dociśnięta a druga nie?

Edytowane przez gojik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wibracje przy prędkości 120km/h. U mnie okazało się iż problemem była źle zamocowana osłona pod przednim zderzakiem. Powinna być na nitach a była 2 śrubkami i przy większych prędkościach drgała.

 

Co do samych poduch to wystarczy wejść z silnikiem na pewne obroty i już powinno wyjść czy drga silnik czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie znalazłem Twój post. Mam podobny problem w Scenicu (przynajmniej tak mi się wydaje - może tak ma być nie wiem). silnik ten sam. Przy prędkości jakieś 130km/h zaczynają się wibracje.

Powiedz mi czy przed podniesieniem silnika, da się stwierdzić uszkodzenie tej poduchy, czy trzeba wymieniać na "ślepo"?

Czy jedna poducha była dociśnięta a druga nie?

Da się to sprawdzić bez wyjmowania i BEZ podnoszenia silnika, wtedy ten dociska poduszkę. Po podniesieniu silnika poduszka idzie razem do góry i nic nie sprawdzisz.

Chodzi o to że z uszkodzonej poduszki ucieka olej i poduszka osiada na ogranicznikach, a te nie tłumią wibracji. Oznaczyłem te miejsce strzałką. Powinien tam być odstęp jakieś kilka mm, wtedy poduszka swobodnie "chodzi" i tłumi drgania. Możesz też poluzować śrubę mocującą poprzeczny wspornik w kształcie cyfry 8. Jeśli po poluzowaniu będziesz w stanie zakołysać silnikiem na poduszce to ta jest raczej ok. U mnie nie było szans poruszyć silnikiem ręką, silnik ani drgnął. Po wymianie dało się nim poruszać o jakieś 0,5 - 1 cm na poduszce.

 

Co do Twoich objawów to stawiałbym na niewyważone/wadliwe opony lub problemy z zawieszeniem.

Ja miałem silne drgania nawet na postoju, aż plastiki trzeszczały po dodaniu gazu, a w lusterkach wstecznych było widać wibrujący obraz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Teraz podczas tych mrozów mam już wibracje, nawet na luzie jak stoi - czuje że chodzi inaczej. Poczekam, aż te mrozy zejdą i pojadę jeszcze do kolesia od wydechów. Jeżeli tam nic nie będzie, to pozostają poduchy. Chyba że od skrzyni też może być taki efekt?

 

@kipi: wiem o co Ci chodzi, ale to nie jest "tego typu" wibracja.

 

PS. Opony też bym wykluczył. Będę sprawdzał i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

podłącze się pod temat, kupiłem niedawno megane II 2.0 16v i mam problem, auto czy jade czy stoje wibruje, delikatnie kierownica pedał gazu, odczuwalne zwłaszcza jak dodaję lub ujmuję gazu, poduszka po lewej stronie widze że była wymieniona na jakiś zamiennik, może jakieś pomysły ktoś coś mi podpowie, od której się zabrać poduszki, ewentualnie inne mozliwości jak nie poduszki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, mam małe pytanie, ktoś mi może wytłumaczyć zasadę działania tego wspornika w kształcie ósemki?? Bo po pierwsze nie wiem czy dobrze go założyłem gdyż otwór w kształcie fasolki ma z jednej strony nacięcie i nie wiem z której powinno być, czy od strony poduszki czy od strony silnika, druga sprawa w jaki sposób wyregulować w/w fasolkę, gdyż autko drgało, po przepchnięciu silnika na fasolce maksymalnie do przodu przestała, ale chyba znów zaczęło bo może się niestety poluzowało na fasolce?? Ktoś pomoże:)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • 4 lata później...

Podepne sie bo problem mialem taki sam i jak wiekszosc wymienilem najpierw dolna poduche... nie pomoglo to trafilem na hydrauliczna i faktycznie lezala ale nie byla winna sama poducha tylko peknieta centralna sruba mocujaca poduche do wieszaka. Podobno zdarza sie bardzo czesto, czesciej niz zgon poduchy bo moja jest z 2005r a wiec oryginal i dalej lata :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, mam podobny problem .

Samochód wpada w wibracje przy prędkości powyżej 100km/h ale tylko na nierównościach, wybojach,zakrętach.

Podczas pokonywania zakrętu na luzie problem nie występuje.

Samochód to Renault Grand Scenic 2007r.

 

Czy przyczyną może być również uszkodzona poduszka silnika ?

Edytowane przez pabloalvaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jakie są koszty tych wymian co pisaliście wyżej poduszka itp itd. Zacząłem dzisiaj przygodę z żelazkiem 2003 r. 2.0 B. U mnie nie trzęsie, ale chodzi jak stary 1.9 tdi, wyczytałem wcześniej, że to KZFR i takie działania podejmuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wiec tak, dla tych co nie sa pewni poduszki i nowych kosztow. Wystarczy obciac flexem ta aluminiowa kostke(czesc ktora styka sie po naduszeniu poduszki z guma) po wycieciu tego automatycznie zwieksza sie luz przez co drgania silnika sa wylapywane przez poduszke. 100% gwarancji i zadowolenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!