Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z gory zaznaczam ze literki polskie pojawia sie dzis gdy wroce do domu. Tlumaczylem to juz w innym poscie.

 

 

A teraz do tematu. Dzis zauwazylem dziwne dzialanie systemu chlodzenia, mianowicie uklad normalnie nagrzewal sie do 4 kresek, po czym spadl do 3 kresek(rozumiem, ze wtedy otworzyl termostat duzy uklad ?)i tak po pewnej chwili jazdy temperatura podskoczyla do 4 kresek. Uznalem, ze jest ok wiadomo wiecej plynu musialo sie zagrzac przez ta chwile. Jednak w miescie temperatura spadla nawet do 2 kresek, po chwili podniosla sie do 3 i tak juz sie utrzymuje. Po miescie przejechalem z 5 km i caly czas pozostala na 3 kreskach. W przerwie pojechalem sie przjechac autem by sprawdzic czy dalej to wystepuje i jest dokladnie tak jak opisalem czyli nagrzewa sie do 4 spada do 3 po chwili z tym, ze teraz temperatura pozostala juz na 3 kreskach nie spadajac dalej. Czy to wina czujnika temperatury czy moze cos dzieje sie z termostatem? na dworze nie jest masakrycznie zimno by to bylo przyczyna nie lapania temperatury. Chyba ze przez te pare km silnik nie zdarzyl sie nagrzac znow z 3 kreski na 4. Wracajac do domu po pracy okolo 30km sprawdze czy temeperatura podnisie sie z 3 kreski. W cieplejsze dni jest ok, nie ma czegos takiego jak opadanie temeratury z 4 do 3 kresek. Nagrzewa sie normlanie i trzyma 4 kreski tak jak ma byc. W upalne dni temp. skacze nawet do 5 ale wtedy wlacza sie wiatrak i zbija temperature. Jednak terazprzy -3 dzieja sie takie rzeczy i zastanawiam sie czy cos psuje sie mechanicznie czy poprostu ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura stoi na 5 kreskach.

Jak pamietam uzytkowanie służbowego kangura (2 różne egzemplarze) z silnikiem 1.5d tam nigdy takich sytuacji nie mialem. Silnik sie nagrzewal do 4 (lub pięciu, nie pamietam) kresek i juz nie spadal.

 

Generalnie przy uszkodzonym termostacie temperatura powinna spadac podczas spokojnej jazdy pozamiejskiej.

Polecam wyjac termostat i sprawdzic go polewajac goracą wodą z czajnika. wtedy można zaobserwować czy jest sprawny czy tez nie. Jezeli nie potrafisz go wyjąć spróbuj zdiagnozowac w taki sposob:

1. Na postoju: uruchom silnik (przy wylaczonym ogrzewaniu) i sprawdzaj rekami chlodnice, czy robi sie ciepla powoli gdy temperatura silnika na wskazniku jeszcze nie podskoczyla (wskazuje na uszkodzony termostat), czy najpierw rosnie temperatura wskazniku. Powyzsza sytuacja potrafi zdiagnozowac jedynie termostat calkowicie otwarty. Sa przypadki, kiedy jest zamkniety na zimno, gwaltowanie sie otwiera a potem juz nie chce zamknac.

 

2. podczas jazdy: nagrzej silnik przy wylaczonym ogrzewaniu, po czym wlacz ogrzewanie na max ustawienia wentylatora. Jesli wtedy temeperatura spadnie gwaltowanie i w przeciagu kilku minut nie podskoczy to na bank jest termostat. Uszkodzony termostat nie pozwoli na uzyskanie gorącego powietrza z ogrzewania (przechłodzony silnik).

 

UWAGA, cieplych powierzchni dotykamy wierzchem dłoni, szybciej wyczujemy temperaturę (delikatniejsza skóra) i mniej będiemy podatni na ewentualne poparzenia (krótszy czas kontaktu skóry z ciepłą powierzchnią).

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za porady. Dzis sprawdzę wracając do domu czy nagrzeje się prawidłowo do 4 kresek i tak będzie trzymał czy znów będzie wariował. Jeśli tak sprawdzę podane przez Ciebie sposoby. Dzieki kolego. Jeszcze zapytam, jak długo nagrzewa się u was diesel przy temperaturach około 0 ?

 

Właśnie miałem tak w poprzednim samochodzie przy padniętym termostacie ze w mieście było ok, a poza miastem spadała temperatura, a tutaj odwrotnie w trasie było 4 kreski, w mieście spadło do 3 :/

 

 

Jestem po trasie +/- 45km i nagrzałem samochód do 4 kresek na wyłączonym nawiewie, po czym włączyłem ogrzewanie na maks i na 4 bieg. Temperatura po chwili spadła do 3 kresek i już nie chciała się podnieść na 4. Z nawiewu grzało gorące powietrze dopiero zmniejszenie temperatury i przykręcenie nawiewu na 1 bieg lub go całkowite wyłączenie powodowało podniesienie się temperatury na 4kreske, po ponownym włączeniu wyższego biegu ogrzewania lub podkręceniu go kreska opadała na 3. Czyli to termostat.

Edytowane przez Emek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj odwrotnie w trasie było 4 kreski, w mieście spadło do 3 :/

Jak masz jakąś górkę na drodze, to rozgrzej auto do tych 4 kresek, zjeżdżając z górki, zdejmij całkowicie nogę z gazu, nie wyrzucaj na luz, jeżeli temp. na wskaźniku będzie spadać to na bank termostat.

Albo inaczej, rozgrzej auto, rozpędź się, w rzuć na luz i obserwuj wskaźnik, jeżeli zacznie spadać to j.w.

Dobrze jest np. potrzymać przez chwilę auto na niższym biegu i wysokich obrotach, wtedy silnik szybciej łapie temperaturę. Oczywiście nie należy z tym przesadzać.

Pamiętaj, że będziesz testował auto w ruchu ulicznym, drogowym. UWAŻAJ!

 

Aha!. Normalne zachowanie jest takie, że przy nagrzewaniu silnika temp. rośnie i wskazówka może lekko spaść, a potem powoli uzyska stałe wskazanie. Otwarcie termostatu.

Nie właściwe jest jak temp. rośnie dużo ponad normalną temp, potem gwałtownie spada w dół i nie chce osiągnąć normalnej temp. pracy.

Nienormalne jest zachowanie gdy każda zmiana obciążenia silnika powoduje wzrost lub spadek temp. na wskaźniku.

Nie wykluczam tu również możliwości uszkodzenia czujnika temp. Czujniki są dwa, ale w jednej obudowie, jeden podaje wartości na ECU, drugi na wskaźniki.

Ktoś już miał podobne objawy, które po wymianie czujnika ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!