Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z gory zaznaczam ze literki polskie pojawia sie dzis gdy wroce do domu. Tlumaczylem to juz w innym poscie.

 

 

A teraz do tematu. Dzis zauwazylem dziwne dzialanie systemu chlodzenia, mianowicie uklad normalnie nagrzewal sie do 4 kresek, po czym spadl do 3 kresek(rozumiem, ze wtedy otworzyl termostat duzy uklad ?)i tak po pewnej chwili jazdy temperatura podskoczyla do 4 kresek. Uznalem, ze jest ok wiadomo wiecej plynu musialo sie zagrzac przez ta chwile. Jednak w miescie temperatura spadla nawet do 2 kresek, po chwili podniosla sie do 3 i tak juz sie utrzymuje. Po miescie przejechalem z 5 km i caly czas pozostala na 3 kreskach. W przerwie pojechalem sie przjechac autem by sprawdzic czy dalej to wystepuje i jest dokladnie tak jak opisalem czyli nagrzewa sie do 4 spada do 3 po chwili z tym, ze teraz temperatura pozostala juz na 3 kreskach nie spadajac dalej. Czy to wina czujnika temperatury czy moze cos dzieje sie z termostatem? na dworze nie jest masakrycznie zimno by to bylo przyczyna nie lapania temperatury. Chyba ze przez te pare km silnik nie zdarzyl sie nagrzac znow z 3 kreski na 4. Wracajac do domu po pracy okolo 30km sprawdze czy temeperatura podnisie sie z 3 kreski. W cieplejsze dni jest ok, nie ma czegos takiego jak opadanie temeratury z 4 do 3 kresek. Nagrzewa sie normlanie i trzyma 4 kreski tak jak ma byc. W upalne dni temp. skacze nawet do 5 ale wtedy wlacza sie wiatrak i zbija temperature. Jednak terazprzy -3 dzieja sie takie rzeczy i zastanawiam sie czy cos psuje sie mechanicznie czy poprostu ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura stoi na 5 kreskach.

Jak pamietam uzytkowanie służbowego kangura (2 różne egzemplarze) z silnikiem 1.5d tam nigdy takich sytuacji nie mialem. Silnik sie nagrzewal do 4 (lub pięciu, nie pamietam) kresek i juz nie spadal.

 

Generalnie przy uszkodzonym termostacie temperatura powinna spadac podczas spokojnej jazdy pozamiejskiej.

Polecam wyjac termostat i sprawdzic go polewajac goracą wodą z czajnika. wtedy można zaobserwować czy jest sprawny czy tez nie. Jezeli nie potrafisz go wyjąć spróbuj zdiagnozowac w taki sposob:

1. Na postoju: uruchom silnik (przy wylaczonym ogrzewaniu) i sprawdzaj rekami chlodnice, czy robi sie ciepla powoli gdy temperatura silnika na wskazniku jeszcze nie podskoczyla (wskazuje na uszkodzony termostat), czy najpierw rosnie temperatura wskazniku. Powyzsza sytuacja potrafi zdiagnozowac jedynie termostat calkowicie otwarty. Sa przypadki, kiedy jest zamkniety na zimno, gwaltowanie sie otwiera a potem juz nie chce zamknac.

 

2. podczas jazdy: nagrzej silnik przy wylaczonym ogrzewaniu, po czym wlacz ogrzewanie na max ustawienia wentylatora. Jesli wtedy temeperatura spadnie gwaltowanie i w przeciagu kilku minut nie podskoczy to na bank jest termostat. Uszkodzony termostat nie pozwoli na uzyskanie gorącego powietrza z ogrzewania (przechłodzony silnik).

 

UWAGA, cieplych powierzchni dotykamy wierzchem dłoni, szybciej wyczujemy temperaturę (delikatniejsza skóra) i mniej będiemy podatni na ewentualne poparzenia (krótszy czas kontaktu skóry z ciepłą powierzchnią).

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za porady. Dzis sprawdzę wracając do domu czy nagrzeje się prawidłowo do 4 kresek i tak będzie trzymał czy znów będzie wariował. Jeśli tak sprawdzę podane przez Ciebie sposoby. Dzieki kolego. Jeszcze zapytam, jak długo nagrzewa się u was diesel przy temperaturach około 0 ?

 

Właśnie miałem tak w poprzednim samochodzie przy padniętym termostacie ze w mieście było ok, a poza miastem spadała temperatura, a tutaj odwrotnie w trasie było 4 kreski, w mieście spadło do 3 :/

 

 

Jestem po trasie +/- 45km i nagrzałem samochód do 4 kresek na wyłączonym nawiewie, po czym włączyłem ogrzewanie na maks i na 4 bieg. Temperatura po chwili spadła do 3 kresek i już nie chciała się podnieść na 4. Z nawiewu grzało gorące powietrze dopiero zmniejszenie temperatury i przykręcenie nawiewu na 1 bieg lub go całkowite wyłączenie powodowało podniesienie się temperatury na 4kreske, po ponownym włączeniu wyższego biegu ogrzewania lub podkręceniu go kreska opadała na 3. Czyli to termostat.

Edytowane przez Emek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj odwrotnie w trasie było 4 kreski, w mieście spadło do 3 :/

Jak masz jakąś górkę na drodze, to rozgrzej auto do tych 4 kresek, zjeżdżając z górki, zdejmij całkowicie nogę z gazu, nie wyrzucaj na luz, jeżeli temp. na wskaźniku będzie spadać to na bank termostat.

Albo inaczej, rozgrzej auto, rozpędź się, w rzuć na luz i obserwuj wskaźnik, jeżeli zacznie spadać to j.w.

Dobrze jest np. potrzymać przez chwilę auto na niższym biegu i wysokich obrotach, wtedy silnik szybciej łapie temperaturę. Oczywiście nie należy z tym przesadzać.

Pamiętaj, że będziesz testował auto w ruchu ulicznym, drogowym. UWAŻAJ!

 

Aha!. Normalne zachowanie jest takie, że przy nagrzewaniu silnika temp. rośnie i wskazówka może lekko spaść, a potem powoli uzyska stałe wskazanie. Otwarcie termostatu.

Nie właściwe jest jak temp. rośnie dużo ponad normalną temp, potem gwałtownie spada w dół i nie chce osiągnąć normalnej temp. pracy.

Nienormalne jest zachowanie gdy każda zmiana obciążenia silnika powoduje wzrost lub spadek temp. na wskaźniku.

Nie wykluczam tu również możliwości uszkodzenia czujnika temp. Czujniki są dwa, ale w jednej obudowie, jeden podaje wartości na ECU, drugi na wskaźniki.

Ktoś już miał podobne objawy, które po wymianie czujnika ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!