Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytani czysto techniczne - wymiana czujnika temperatury wody


adasbb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pytanie czysto techniczne, czy przy wymianie czujnika temperatury wody muszę spuszczać płyn chłodniczy, czy np. szybko wykręcając czujnik zdążę wkręcić nowy zanim np. zaleje silnik? O ile w Maździe MX3 czujnik był wkręcony przy kolektorze dolotowym u góry i nie trzeba było spuszczać płynu chłodniczego, o tyle tutaj nie wiem czy tak mogę zrobić, czy czasem nie zapowietrzę układu chłodzenia czy też przy lekkim zalaniu płynem czegoś nie uszkodzę?. Nic na ten temat na forum znaleźć nie mogę, także proszę o wypowiedź w temacie, bo chciałbym się upewnić czy tak mogę to zrobić :D (Oczywiście wymiana na zimnym silniku)

Edytowane przez adasbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poleci tyle płynu ile jest w zbiorniczku wyrównawczym, czyli dobrze było by rozpiąć i wylać płyn ze zbiorniczka i jeszcze trochę. Potem trzeba odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wykręceniu czujnika zrobi się poduszka powietrzna na termostacie, więc po zalaniu zbiorniczka wyrównawczego odkręć odpowietrznik. Jak pocieknie płyn zakręć, potem rozgrzej silnik, tak aby otworzył się termostat,dobrze jest parę razy przegazować, zgaś, uzupełnij płyn i odkręć odpowietrznik, jak pocieknie płyn zakręć. Uzupełnij płyn w zbiorniczku.

Mnie się spieszyło, wiec zrobiłem ok 10 km i ponownie odkręciłem odpowietrznik, troszkę powietrza jeszcze zeszło, ale to było tylko takie lekkie psykniecie.

Uważaj, termostat otwiera się 86-93°C więc płynem można się poparzyć. Nie odkręcaj odpowietrznika na pracującym silniku, ani korka na zbiorniczku wyrównawczym.

Gorący płyn może gwałtownie wylać się z otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Super panowie, wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi tym temacie i za czas mi poświęcony :D Wykonam tak jak to opisaliście.

 

Dodano: 15 lis 2011 - 18:53

Obyło się bez odpowietrzania, szybko podmieniłem czujnik, sprawdziłem czy się układ zapowietrzył i nic nie syczało, także na razie ok.

 

Testy z samego rana czy wymiana pomogła. W razie czego szczegóły mojego problemu szerzej opisałem w temacie Czujniki temperatury czy dobrze trafiłem?, gdzie również napisałem, jak problem rozwiązałem ;)

Edytowane przez adasbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Po wykręceniu czujnika zrobi się poduszka powietrzna na termostacie, więc po zalaniu zbiorniczka wyrównawczego odkręć odpowietrznik. Jak pocieknie płyn zakręć, potem rozgrzej silnik, tak aby otworzył się termostat,dobrze jest parę razy przegazować, zgaś, uzupełnij płyn i odkręć odpowietrznik, jak pocieknie płyn zakręć. Uzupełnij płyn w zbiorniczku.

Mnie się spieszyło, wiec zrobiłem ok 10 km i ponownie odkręciłem odpowietrznik, troszkę powietrza jeszcze zeszło, ale to było tylko takie lekkie psykniecie.

Uważaj, termostat otwiera się 86-93°C więc płynem można się poparzyć. Nie odkręcaj odpowietrznika na pracującym silniku, ani korka na zbiorniczku wyrównawczym.

Gorący płyn może gwałtownie wylać się z otworu.

Czy w silniku K7M (1.6l 90KM) tak samo to się robi? Gdzie jest odpowietrznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Panowie. Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Wałkuję forum od dawna, wychodzi na to że mam 2 czujniki temp. wody, jeden nie daleko czujnika wału, a drugi przy chłodnicy, z tego co wyczytałem to jeden i drugi włącza wentylator, czyli mam 2 wymienić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!