Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba kupić termistor 2,2k (czyli typowy) i poprzez piłowanie/szlifowanie zmniejszyć jego objętość, az do uzyskania rządanej rezystancji. Niestety pomiary trzeba wykonywać zawsze w 25stC.

Czyli podłączasz termistor do omomierza, szlifujesz go w temp. równo!!! 25stC aż uzyskasz odczyt 2k5. Szlifować należy po kawałeczku. Po każdym szlifowaniu trzeba zawsze odczekać aż termistor ostygnie i osiągnie temp. otoczenia czyli 25stC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za instrukcję.

Zrobione dokładnie tak jak napisałeś, 2,5k przy 25stC. Wsadzone do samochodu i kicha, przy +5 na termometrze "analogowym" -3 na wyświetlaczu :-( już po prostu nie wiem.

Może moje autko ma to jakoś inaczej wyskalowane? Jest jakaś metoda żeby sprawdzić ile Ohm trzeba faktycznie żeby się pokazało na wyświetlaczu 25st ?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, można to sprawdzić bardzo prosto. Zamiast termistora podłączasz potencjometr np. 10k. Potencjometrem ustawiasz odczyt na wyświetlaczu termometru w samochodzie = 25stC. Odpinasz potencjometr i omomierzem sprawdzasz jaką rezystancję nim nastawiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Fajnie to wszystko opisujecie. Juz sie cieszylem, ze wkoncu zamiast 80°C bedzie normalna temp. i jeszcze zaoszczedze pieniadze, ale chyba jednak nie. Bo owszem czujnik wygrzebie, termistor kupie, wlutuje, nawet potrzfie przeszlifowac, ale na tych pomirach to sie kompletnie nie znam. Chyba z calego tego naprawiania zrezygnuje i bede musial kupic nowy. Czy mozecie mi podac ile ów czujnik kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Oczywiscie wolalbym zrobic to sam i przyoszczedzic. Moze zaczekam jak Ci pójdzie i poprosze o dokladne wskazowki co do tych omomierzy czy prostowników. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2010-10-06, 19:24 ]

Minęło trochę czasu od kiedy zainteresowałem się tematem. Szukałem czujnika w prawym lusterku nie znalazłem, później rozkręciłem lewe i też nie było, a dodatkowo wyskoczyła linka z jednego cięgna i nie byłem w stanie jej naprawić :-x . Kupuję nowe. Czujnik w końcu znalazłem, ale nie w obudowie za wkładem (szkiełkiem) lecz w osłonie przy dźwigience do regulacji. Zabrałem się za szlifowanie termistora wg wskazówek wyżej i przesadziłem. Kupię nowy i zabawa zacznie się od nowa :mrgreen: .

 

[ Dodano: 2010-10-21, 22:12 ]

To już nie zabawa :evil: . Cztery termistory już szlifowałem. Po szlifowaniu zamiast rosnąć wartość kΩ do 2,5 to maleje do 2,1. Nie wiem co robić. Chyba skapituluję. A może Ktoś podsunie jakiś pomysł :P

 

Dodano: 25 sie 2011 - 21:35

Definitywnie zakończyłem temat. Kupiłem kompletne, używane lusterko i przełożyłem ów czujnik. Teraz mam prawidłowe wskazania temperatury. Tylko zastanawiam się po co tyle zachodu.... dla kilku stopni Celsjusza :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak, że jak jest ciepło (powyżej 20 stopni C) to zawyża, a na mrozie zaniża temperaturę. Na oko liniowo przekłamuje, jakby charakterystyka termistora była zbyt stroma. Przy ok. 19-21 stopniach pokazuje prawidłowo. W zimie przy minus kilkunastu pokazywało -30 :) , teraz przy temperaturach w okolicy +30 pokazuje +35 (pi razy drzwi, nie mam termometry analogowego). Czy to możliwe, że mam wstawiony opornik 2.2? Auto kupiłem używane, nie mam pojęcia, co tam siedzi. Nie, żeby mi to jakoś mocno przeszkadzało, ale wiadomo... Jak za 2 zł mam mieć działające to bym zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam!

 

Mnie też dotknął ten problem i rozwiązałem to kupując dwa termistory 5kohm i łącząc równolegle. W sumie daje to 2,5k i wszystko działa poprawnie bez szlifowania i kalibrowania w całym zakresie temperatury. Niestety większość termistorów dostępnych w sklepach posiada tolerancję 5%, czyli błąd pomiaru temperatury może siegać 2 C. Czasami można trafić termistory o tolerancji 1% (pomiarowe), ale są znacznie droższe (ok 10 zł). Ja w sklepie mierzyłem omomierzem rezystancję termistorów i z 10 które były dostępne wybrałem 2 o jak najbardziej zbliżonej wartości.

Na Allegro znalazłem nowe czujniki do Renault w cenie 30zł + koszty wysyłki. Wymiana prosta, jak na rysunku. Chyba nie warto się bawić w te termistory samodzielnie. Szukanie odpowiednich termistorów i bieganie po sklepach zajęło kilka godzin, a sama wymiana gotowego czujnika to tylko 30 min.

thumb_hosting_zdjec_1414478958__demontaz_lusterka_termistor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!