Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie chwile po odpaleniu silnika - grzałki nurkowe?


gral8

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!!!:D

Po odpaleniu silnika i zniknięciu kontrolki OIL OK, pojawia się przebieg całkowity, w tym momencie kontrolki lekko przygasają i zaczyna coś buczeć pod maską. Zaznaczam, że jest to bardziej słyszane w kabinie i zanika po rozgrzaniu silnika. Przygazowanie powoduje że buczenie "podwyższa" swój ton-czyli reaguje na obroty w jakimś stopniu. Zorientowałem się, że mogą to być grzałki nurkowe, czyli urządzeniu służące do podgrzewania płynu w układzie chłodzącym silnik, które załącza się przy niższych temperaturach. Powiedziałem o tym mechanikowi, jednak ten stwierdził, iż grzałki nurkowe nie buczą, stąd mam dylemat co jest faktycznie powodem owego buczenia. Zaznaczam, iż problem pojawił się właśnie przy niższych temperaturach (pewien czas po wymianie rozrządu wraz z pompą wody i wszystkich filtrów). Na łożysko to nie wygląda, gdyż zaczęłoby huczeć od razu po włączeniu silnika, a nie po chwili, gdy wspomniane kontrolki się zmieniają.

Proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego czasu tez uważałem, że grzałki nie mogą buczeć, jednak to nieprawda.

 

To na pewno grzałki buczą, nie wiem, czy to buczenie powoduje gotujący się płyn czy co, ale to na 100% one. Skąd wiem? Otóż stąd, że sam sobie założyłem takie grzałki (manual na forum) ale sterowanie nimi zrobiłem ręczne i sam decyduję kiedy je włączyć i kiedy wyłączyć. Po przekręceniu zapłonu i włączeniu grzałek, po 2-3 sekundach słychać buczenie wewnątrz auta. Po wyłączeniu grzałek, po sekundzie buczenie znika. Także masz wyjaśnienie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak temperatura jest średnio wyższa od 5 stopni to buczenie się nie pojawia. Jednak dowiadywałem się, że aby grzałki nurkowe zadziałały musi być spełnione niby kilka warunków m.in. odpowiednie obroty silnika tzn. nie za niskie oraz wyłączone podgrzewanie szyby przedniej. Ja podgrzewania szyby przedniej nie posiadam, posiadam tylko tylne, które po włączeniu pobiera sporą ilość energii, ale mimo to buczenie (grzałki) nie wyłączają się. Stąd pytanie czy to aby na pewno owe grzałki?

Wczoraj po odpaleniu autka przy 4 stopniach buczenie nie wystąpiło od razu, tylko pojawiło się na około kilka minut po przejechaniu ok 4 kilometrów. Spróbuję wyjąć przekaźnik od tych grzałek i sprawdzę czy nastanie cisza :)

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uda mi się uchwycić to buczenie na filmie to postaram się wrzucić tu plik. Buczenie u mnie zaczyna się w momencie włączenia podgrzewania, a po wyłączeniu przestaje hałasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

W tym roku i u mnie pojawiło się buczenie w kabinie. Jest ono nieregularne, raz włącza się po dosłownym ruszeniu, raz po przejechaniu np 2km i też dzwięk wzrasta wraz z prędkością obrotową silnika. Od dwóch dni testuję(wymontowałem dwa przekaźniki odpowiadające za pracę grzałek) czy to wina grzałek ale chyba tak bo drugi dzień nie ma buczenia w ogóle i chyba grzanie słabsze w pierwszej fazie rozgrzewania auta. Ponad trzy lata jeżdżę scenikiem i w tym roku dopiero mam takie buczenie. Nic nie robiłem nigdy w tym temacie, nie interesowałem się tym. Czyżby do tej pory nie działały i same jakoś zaczęły? Dziwne trochę. podczas naprawy rozrusznika elektryk sprawdzał mi czy grzałki i przekaźniki działają, mówił że sprawne i tylko tyle. Skoro buczą i działają to wolałbym aby buczały od razu jak odpalę auto, a nie jak czasami podczas jazdy nagle zaczynają buczeć-grzać ? Czy można jakoś je wysterować z komputera u mechanika ?

 

 

 

Dzisiaj koniec testu. Przekaźniki z powrotem wróciły na swoje miejsce. Przy temp. 2°C po uruchomieniu silnika i dosłownym ruszeniu słychać owe buczenie i auto szybciej się nagrzewa( kabina), także myślę że działają i jest wszystko ok. Chyba tak musi być.

Edytowane przez wujas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!