Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie chwile po odpaleniu silnika - grzałki nurkowe?


gral8

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!!!:D

Po odpaleniu silnika i zniknięciu kontrolki OIL OK, pojawia się przebieg całkowity, w tym momencie kontrolki lekko przygasają i zaczyna coś buczeć pod maską. Zaznaczam, że jest to bardziej słyszane w kabinie i zanika po rozgrzaniu silnika. Przygazowanie powoduje że buczenie "podwyższa" swój ton-czyli reaguje na obroty w jakimś stopniu. Zorientowałem się, że mogą to być grzałki nurkowe, czyli urządzeniu służące do podgrzewania płynu w układzie chłodzącym silnik, które załącza się przy niższych temperaturach. Powiedziałem o tym mechanikowi, jednak ten stwierdził, iż grzałki nurkowe nie buczą, stąd mam dylemat co jest faktycznie powodem owego buczenia. Zaznaczam, iż problem pojawił się właśnie przy niższych temperaturach (pewien czas po wymianie rozrządu wraz z pompą wody i wszystkich filtrów). Na łożysko to nie wygląda, gdyż zaczęłoby huczeć od razu po włączeniu silnika, a nie po chwili, gdy wspomniane kontrolki się zmieniają.

Proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego czasu tez uważałem, że grzałki nie mogą buczeć, jednak to nieprawda.

 

To na pewno grzałki buczą, nie wiem, czy to buczenie powoduje gotujący się płyn czy co, ale to na 100% one. Skąd wiem? Otóż stąd, że sam sobie założyłem takie grzałki (manual na forum) ale sterowanie nimi zrobiłem ręczne i sam decyduję kiedy je włączyć i kiedy wyłączyć. Po przekręceniu zapłonu i włączeniu grzałek, po 2-3 sekundach słychać buczenie wewnątrz auta. Po wyłączeniu grzałek, po sekundzie buczenie znika. Także masz wyjaśnienie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak temperatura jest średnio wyższa od 5 stopni to buczenie się nie pojawia. Jednak dowiadywałem się, że aby grzałki nurkowe zadziałały musi być spełnione niby kilka warunków m.in. odpowiednie obroty silnika tzn. nie za niskie oraz wyłączone podgrzewanie szyby przedniej. Ja podgrzewania szyby przedniej nie posiadam, posiadam tylko tylne, które po włączeniu pobiera sporą ilość energii, ale mimo to buczenie (grzałki) nie wyłączają się. Stąd pytanie czy to aby na pewno owe grzałki?

Wczoraj po odpaleniu autka przy 4 stopniach buczenie nie wystąpiło od razu, tylko pojawiło się na około kilka minut po przejechaniu ok 4 kilometrów. Spróbuję wyjąć przekaźnik od tych grzałek i sprawdzę czy nastanie cisza :)

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uda mi się uchwycić to buczenie na filmie to postaram się wrzucić tu plik. Buczenie u mnie zaczyna się w momencie włączenia podgrzewania, a po wyłączeniu przestaje hałasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

W tym roku i u mnie pojawiło się buczenie w kabinie. Jest ono nieregularne, raz włącza się po dosłownym ruszeniu, raz po przejechaniu np 2km i też dzwięk wzrasta wraz z prędkością obrotową silnika. Od dwóch dni testuję(wymontowałem dwa przekaźniki odpowiadające za pracę grzałek) czy to wina grzałek ale chyba tak bo drugi dzień nie ma buczenia w ogóle i chyba grzanie słabsze w pierwszej fazie rozgrzewania auta. Ponad trzy lata jeżdżę scenikiem i w tym roku dopiero mam takie buczenie. Nic nie robiłem nigdy w tym temacie, nie interesowałem się tym. Czyżby do tej pory nie działały i same jakoś zaczęły? Dziwne trochę. podczas naprawy rozrusznika elektryk sprawdzał mi czy grzałki i przekaźniki działają, mówił że sprawne i tylko tyle. Skoro buczą i działają to wolałbym aby buczały od razu jak odpalę auto, a nie jak czasami podczas jazdy nagle zaczynają buczeć-grzać ? Czy można jakoś je wysterować z komputera u mechanika ?

 

 

 

Dzisiaj koniec testu. Przekaźniki z powrotem wróciły na swoje miejsce. Przy temp. 2°C po uruchomieniu silnika i dosłownym ruszeniu słychać owe buczenie i auto szybciej się nagrzewa( kabina), także myślę że działają i jest wszystko ok. Chyba tak musi być.

Edytowane przez wujas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!