Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regeneracja lamp ksenon


Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu jedna rzecz nie dawała mi spokoju tzn. słabo świecące ksenony. Siła świecenia porównywalna z lampami halogenowymi. Dla porównania poprzednie auto omega z 1998 z soczewkami Hella świeciła o niebo lepiej. W megance z ksenonami są zamontowane soczeki Valeo, czy gorsze o Helli, niekoniecznie. Jakość podzespołów samochodowych w nowszych autach pozostawia wiele do życzenia. Ponadto sama konstrukcja lampy soczewkowej, w której żarówka/żarnik znajduje się bliżej odbłyśnika powoduje szybsze wypalenie tego drugiego a wymóg jazdy przez cały dzień na światłach mijania dopełnia sprawy.

 

A więc do rzeczy, opiszę po krótce proces regeneracji lamp w mojej 5-letniej megance.

 

Cała operacja po krótce wyglądała następująco (podany czas pozwala na spokojne wykonanie czynności i zastanowienie się).

 

1. Demontaż zderzaka (15min)

2. Odpięcie akumulatora

3. Demontaż lampy prawej (5min) i lewej (10min)

4. Demontaż żarnika i soczewki (po 15 min dla każdej lampy). Wskazane wykonanie zdjęcia aparatem w celu poprawnego późniejszego montażu.

5. Wysyłka soczewek do firmy specjalizującej się w regeneracjach lamp (info firmy na priv) (1 dzień roboczy kurierem)

6. Regeneracja odbłysników soczewek w firmie (1 dzień roboczy-koszt 80zł/sztukę bez przesyłek)

7. Odsyłka zregenerowanych soczewek (1 dzień roboczy kurierem)

8. Montaż soczewek i żarników (po 20min dla każdej lampy)

9. Montaż lampy lewej (15min) i prawej (10min)

10. Podpięcie akumulatora i sprawdzenie świateł

11. Montaż zderzaka (20 min)

 

Kilka fotek z w/w czynności (przepraszam za fatalną jakość fotek, ale aparat pracował w trybie czasu naświetlania 1s:

 

Demontaż śrub mocujących zderzak do nadkoli (po 2szt na stronę)

a712b19c8dd9b277m.jpg

Demontaż śrub mocujących zderzak do osłony silnika (3 szt)

9de65c0ebbd9640am.jpg

Demontaż plastikowych kołków (zaczepów) z osłon pasu przedniego i zderzaka (8szt)

10684706750d32dem.jpg

Odsunięcie zderzaka od nadkola i wypięcie z zaczepów pod lampą

4daee346f2bb9db8m.jpg

Odłączenie wtyczki od halogenów

99494764865ced28m.jpg

Zwolnienie zaczepów zderzaka (2szt po lewej stronie i 2szt po prawej)-najlepiej zderzak odchylić (przyciągnąć w swoją stronę) o ok 5cm i zaczepy odhaczyć śrubokrętem

Zaczepy łatwo wyłamać, gdyż są zamocowane na listwie, która jest klejona na gorąca do górnej części zderzaka. W takim przypadku pozostaje zapalniczka, podgrzanie plastiku i ponowne sklejenie.

c991f2f326c6ca49m.jpg

Odkręcenie górnej śruby mocującej lampę (po 1 szt na stronę)

64b7b086698a1aa2m.jpg

Odkręcenie dolnych śrub mocującej prawą lampę (po 2 szt na stronę) i wypięcie 2 wtyczek

Z lewą stroną jest trochę gorzej, ponieważ poza 3 śrubami i 2 wtyczkami pod lampą znajduje się moduł od systemu poziomowania ksenonów. Wypięcie dodatkowych 2 wtyczek wpiętych w moduł nic nie daje. Najlepiej więc zostawić wtyczki wpięte (oszczędzimy dużo czasu, gdyż bardzo ciężko je wypiąć) i wykręcić moduł. Niestety śrubki są zasłonięte przez krawędź dolnej osłony lampy. Najlepszym i najszybszym rozwiązaniem będzie lekkie nacięcie rantów osłony (ok. 0,5 cm) co pozwoli na odsłonięcie śrubek, odkręcenie modułu i uwolnienie lampy. Nacięcie jest naprawdę małe, nie wpływa ani na wygląd lampy i jej funkcjonalność a na przyszłość ułatwi nam szybki demontaż lampy.

3cf9090c10cdf6dbm.jpg

Demontaż żarnika i soczewki z lampy możliwe jest z tyłu lampy po odkręceniu nakrętki. Soczewka zamontowana jest na 3szt śrubek. Przed demontażem należy zapamiętać ustawienie soczewki w lampie.

Soczewkę można wyjąć tylko pod odpowiednim kątem (wskazana jest cierpliwość). Dla ułatwienia przewód od przetwornicy i żarówek należy przesunąć w głąb lampy.

a3ad36e800829f46m.jpg

Po wyjęciu soczewki najlepiej odłączyć drucik trzymający żarnik (zdarzało się, że w firmie podczas regeneracji taki zacisk ginął lub zapominanao go odesłać). Nie trzeba czyścić szkła soczewki, ponieważ usługa firmy obejmuje polerowanie szkła. Efekt - rewelacyjny.

b375a1e220bfa27fm.jpg

Zdjęcie wypalonego odbłyśnika. Choć nie ma ciemnych punktów, odbłyśnik kwalifikuje się do regeneracji. Powierzchnia powinna być lustrzana a nie matowa. Regeneracja odbywa się metodą metalizacji próżniowej, gdzie pod próżnią na odbłyśnik napylane jest aluminium (taką samą technologię stosują producenci lamp, m.in Valeo). Regeneracji można poddać odbłyśniki metalowe i plastikowe. Różnica jest w kosztach. W megance odbłyśnik jest metalowy, co obniża koszty.

7975f926e494711em.jpg

Odbłyśnik po regeneracji. Powierzchnia lustrzana, idealnie odbijająca światło.

25161882c42d1b20m.jpg

 

Na koniec efekt końcowy, czyli:

 

Ksenon PRZED REGENERACJĄ:

634ff5299c26907am.jpg

Ksenon PO REGENERACJI:

d6b028499f728f5fm.jpg

 

Na żywo efekt jeszcze lepszy niż na zdjęciach. Poprawa nie tylko w jasności świecenia, ale również poprawa projekcji światła (bardziej ostre i wyraźne odcięcia na linii światło-cień, brak efektu tęczy itp.).

 

Podsumowując regenerację polecam wszystkim w autach starszych niż 5 lat. Gość w firmie twierdził, iż żywotność odbłyśników we współczesnych lampach równa się żywotności żarników. Najlepiej więc regenerację przeprowadzać co każde 3-4 lata lub 120kkm. Jeżeli wydaje Wam się iż Wasze reflektory dobrze świecą to sprawdźcie jak będą świecić po regeneracji.

Koszt stosunkowo mały w porównaniu do zamienników nowych lamp jednak o słabej jakości wykonania, nie wpominając o kosztach oryginalnych lamp.

 

Warto uzbroić się też w światła do jazdy dziennej a przedłużycie życie lamp o kolejne lata.

 

I jeszcze jedna rzecz, tak poza konkursem.

Przy okazji demontażu lamp okazało się iż żarniki, które zakupiłem 1,5 roku temu rzekomo philipsa to podróby (zdjęcia w załączeniu - żarniki mają takie same nr seryjne!! co w przypadku oryginalnych nie jest mozliwe).

284eeddaf9efa632m.jpg

Podróby były bardzo zużyte, m.in na zewnętrznej bańce białe naloty spowodowane wydzielanym ciepłem przez żarnik (nie mylić z nalotem soli w środkowej małej bańce). Prawdopodobnie podrabiany żarnik nie miał dostatecznej ochrony przed promieniowaniem UV. Być może miało to też znaczenie na szybsze zużycie się odbłyśników. Sprawa podrabianych żarników jest wyjaśniana przez firmę Philips, być może zaangażowane zostaną inne instytucje. Dla przestrogi uważajcie na tanie podróbki w cenie 90-120zł.

Na priv służę radą jak odróżnić podróbę od oryginału oraz dać namiary na sprawdzone żarniki.

Edytowane przez brunner
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Spodziewałem się po rozebraniu lamp, że czeka mnie zakup żarników D2S, natomiast zaskoczył mnie widok D1S, ksenony są fabryczne, po lifcie 2006... Jest to ok, czy może jednak coś było kombinowane przy lampach?

 

2-ga sprawa, widać że odbłyśnik jest 'przysmażony' od góry + w środku powierzchnia jest matowa (nie jest czarna ]jak w tym temacie -> czyli nadaje się do regeneracji, bo w środku powierzchnia powinna być jak 'lustro' ?

 

Dodano: 10 lip 2012 - 16:19

Żeby nie szukać zbyt wiele, tak jak ja po forach audi, bmw itp wrzucam linka do najlepszej firmy w PL Hubert Cugier - regeneracja reflektorów samochodowych Wysyłasz swoje, a po 3 dniach dostajesz zwrotna paczkę z innymi już zregenerowanymi odbłyśnikami.

Co do 'przysmażenia' to się okazało że stan był agonalny :) W środku MUSI być 'lustro' żeby ładnie świeciły lampy. Przy okazji wskoczyły nowe żarniki osrama i jest bajka :)

Edytowane przez popawu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 9 miesięcy temu...

Proszę bardzo: http://www.youtube.com/user/WisniewskiXENON/videos

Tutaj facet rzeczowo wyjaśnia co i jak, w jaki sposób odróżnić podróbę od oryginału.

<Moje żarniki za długo nie wytrzymają ale nowe na pewno kupię od Wiśniewskiego.>

 

edit: NIE TEGO SPRZEDAWCĘ MIAŁEM NA MYŚLI. Użytkownik Bzyk poniżej wyjaśnił co i jak - mój błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj muszę wtrącić trzy grosze. Pan Wiśniewski reklamuje z przekonaniem żarniki PRIME.

Więc warto poczytać wypowiedzi na temat tej propozycji.

http://pokazywarka.pl/prime/

 

Strona internetowa sklepu Wiśniewskiego już nie istnieje. Zostało tylko allegro.

Firmy tej nie można nawet wyguglować. Nawet chińskie vertex'y zostawiają jakiś ślad w googlu.

I mimo że na filmie zarzeka jak to nieuczciwi sprzedawcy używają pojęcia 200% original, sam je stosował.

http://forum-trojka.cba.pl/a_u.php?u=/xenon-d2s-prime-4800k-ksenon-zamiennik-philips-vat-i3614214056.html

 

Wiem że na żarnikach można zbić nieziemską kasę bo chińszczyzna kosztuje około 20zł za palnik i już same te wątpliwości budzą we mnie konsternacje.

 

Jest też druga firma która nagrała filmy o xenonach http://www.xenon-serwis.pl/

Tutaj już wygląda to trochę profesjonalniej, ale poważnie zastanawiam się nad zwykłym sklepem koncesjonowanym z oświetleniem. Bo po co dwa razy wydać.

 

Może ktoś ma już jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyyyy...

 

MÓJ BŁĄD!!! Kanał na youtubie zaznaczyłem sobie w subskrypcji od Wiśniewskiego ale to xenon-serwis mialem na myśli... Dzięki bardzo za wyprowadzenie z błędu bo bym się mocno wkopał!!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja już zregenerowałem swoje xenony. Niestety wersja oryginalna nie była na moją kieszeń więc obszedłem to budżetowo. Zregenerowałem odbłyśniki u Pana Huberta Cugiera oraz wymieniłem żarówki. Jeśli ktoś szuka szybkiego rozwiązania i nie ma narazie na oryginalne Osramy mogę polecić tanie zamienniki HID D1S po 60 zł za sztukę u mnie w Łomiankach(okazało się przypadkowo że chińska hurtownia xenon znajduję się dwie ulice odemnie). Pomimo obaw o spalenie instalacji (nasze VALEO jest podobno bardzo czułe na takie sytuacje, na filmie xenon-serwis widać jak płonie przetwornica przy podróbach osramowskich) narazie świecą bez najmniejszych zakłóceń. Nie widać profesjonalnej granicy światło-cień ale w porównaniu do poprzednich wypalonych żarówek w nocy oświetlam kratery księżyca. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To ja jeszcze dorzucę swoje 3 grosze, można powiedzieć wersja budżetowa regeneracji lamp

zainspirowany efektem jaki dała regeneracja odbłyśników postanowiłem że też coś z tym zrobię.

 

Proces demontażu elementów nadwozia tak aby dostać się do lamp jest opisany w poscie Brunnera dodam od siebie praktyczną radę, do demontażu nakrętek trzymających soczewkę można użyć tylko bardzo długiego klucza nasadkowego

z racji bardzo długie śruby)takiego jak np ten:

thumb_hosting_zdjec_1396271618__2.jpg

Po odkręceniu nakrętek zapamiętaj pozycję soczewki oraz nie zgub 2 sprężynek znajdujących się na śrubkach

Soczewkę w moim przypadku wyjmowało się łatwo i przyjemnie - kable w ogóle nie przeszkadzały)

thumb_hosting_zdjec_1396271626__3.jpg

po wyjęciu soczewki delikatnie wyczyść ją ściereczką np. z microfibry + odrobina płynu do szyb - u mnie soczewki były "mleczne" po wyczyszczeniu są "szklane"

thumb_hosting_zdjec_1396271641__5.jpg

do tego warto wyczyścić szybę reflektora od wewnątrz np. długą pęsetą , u mnie widoczne były ciemny brud

thumb_hosting_zdjec_1396271493__1.jpg

brudek na ściereczce pochodzi tylko z lamp więc widzicie ile tego tam zalega

thumb_hosting_zdjec_1396271632__4.jpg

Po całej operacji nie wymieniałem żarników (bo ich nie miałem) ale efekt samego czyszczenia mają porównanie do tego jak wcześniej świeciły jest rewelacyjny,

 

acha i jeszcze jedna mała uwaga - w sieci jest filmik dotyczący regeneracji lamp w którym spec odgina mocowanie soczewki od odbłyśnika (4 blaszane języczki)

NIE RÓBCIE TEGO

1) blaszki są bardzo mocno zagięte i można pogiąć odbłyśnik

2) jak już odegniesz to z małym prawdopodobieństwem dogniesz je tak samo więc odbłyśnik może latać (drgać)

3) do czyszczenia, nie ma potrzeby oddzielania odbłyśnika

 

Pozdrawiam

krrizz

Edytowane przez krrizz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam Panowie,

 

Miałem napisać posta wcześniej bo obiecałem Koledze forumowiczowi ale byłem ostatnim czasem troszkę zajęty dlatego nadrabiam zaległości:)

Wiem, że temat jest o ph2 ale mówimy o regeneracji i oświetleniu dlatego dołożę troszkę swoich mądrości ;)

Ja o dziwo w Megane 2 ph2 nie miałem problemów z lampami ale przytrafiło mi się to w 3 ph1.

Autko nie jest leciwe ale zauważyłem, że moje lampy coraz słabiej świecą. Nie spotkałem się, aby w Megance 3 ph1 odbłyśniki się wypalały ale biorąc pod uwagę dzisiejsze czasy, że wszystko dziadzieje - mówię zregeneruję reflektory - tyły soczewek.

Pomógł mi szwagier, dał do jakiegoś mistrza w centrum Łodzi moje odbłyśniki aby napylić na nie nowe "srebro".

Efekt - klasa. Tyły soczewek wyglądają jak nowe, z pewnością dużo lepiej jak przed oddaniem na odnowę.

Przy okazji jak autko stało bez lamp zaznajomiony elektryk pokasował mi trochę błędów bo coś moja niunia jest kapryśna ostatnio.

Jak by co to mogę śmiało polecić Darka Błocha na Lublinku. Od frontu dom, z tyłu garaże ale jest duża znajomość tematu.

Specyficzny człowiek ale nie wali ściemy i mnie jeszcze nie zawiódł.

 

Druga rzecz - nowe żarówki. Wiadomo, że w necie jest od groma chińczyków a w przypadku lamp xenonowych jest to problem finansowy i techniczny aby nie popalić sobie innych rzeczy.

Z racji tego, że mieszkam na Widzewie zacząłem szukać sklepu w mojej okolicy czyli Łodzi i pobliskich lokacjach. No i tu ceny jak z kosmosu.

Jaszpol - po zniżkach i promocjach jak dla prezydenta ~550 PLN za jedną D1S Philips... Heh no co mam dodać :)

Najtaniej z autoryzowanych stacji znalazłem w Oplu - 427 PLN / sztuka.

Moje poszukiwania ze względów finansowych musiały skierować się stety/niestety na alledrogo.

W pobliskim Aleksandrowie znalazłem gościa co się zwie Wiśniewski www.xenon-hurtownia.pl . Powyżej jeden z kolegów wspominał o nim dlatego byłem bardzo sceptyczny przed moja wyprawą do oddalonej 30km odemnie mieściny.

Naoglądałem się przed tym materiałów jak się odróżnia podróbki a z racji moich technicznych zamiłowań myślę, że wiarygodnie zrelacjonuję moje zakupy i pochodzenie produktów.

Na miejscu zastałem dom+sklep oraz dwa garaże montażowe. Obsługa - sympatyczny facet.

Nie powoływałem się na żadne forum aby zobaczyć czy towar dostanę prawdziwy.

 

Poprosiłem 2x D1S OSRAM oraz 2x H7 OSRAM NIGHT BREAKER.

Za całość zapłaciłem łącznie tyle co za jeden żarnik w Jaszpolu. Podliaczjąc:

2x 250 PLN (D1S wersja z 4 letnią gwarancją) oraz 1x 85 PLN = 585. Piątkę urwałem czyli razem 580 PLN.

Po powrocie do domu przystąpiłem do swojego "śledztwa" i porozkładałem żarniki.

Materiał poniżej:

 

thumb_hosting_zdjec_1417979187__osram1.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1417979199__osram2.jpg

 

Tak wyglądaja zabawki. A teraz analiza oryginalności:

 

thumb_hosting_zdjec_1417979212__osram3.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1417979224__osram4.jpg

 

Kody na denku i w środku pokrywają się także +1 dla oryginalności.

thumb_hosting_zdjec_1417979236__osram5.jpg

Co mnie najbardziej uspokoiło - środek taki jak ma być czyli nie zalany "plasteliną" :) +2 dla oryginalności.

 

Z racji tego, że jestem osobą nie ufną i mam coś w osobie ze śledczego choć w policji nie pracuje ) - mówię zadzwonię do firmy OSRAM i zapytam o tego jego mościa.

No i mogę stwierdzić, że są to żarówki bez wątpienia ORYGINALNE. Pani Elwira z Osrama na moje pytanie, gdzie w okolicy mogę kupić oryginalne produkty OSRAM pokierowała mnie własnie do Aleksandrowa do xenon-hurtownia.pl jako że posiadają oni produkty z oficjalnej dystrybucji.

 

Radość moja wielka:) Ja na podstawie swojego doświadczenia mogę polecić firmę Wiśniewski. Byłem, kupiłem, sprawdziłem. Jest OKEJ.

Wprawdzie żonie powiedziałem, że wydałem tylko 80 PLN na halogeny ale to już drobny szczegół ;) Mam nadzieje, że nie ma tutaj konta ;D

 

W wolnym czasie postaram się wrzucić zdjęcia jak całość świeci. Zregenerowane lampy + nowe żarniki świecą no lekko mówiąc za***ście.

Bałem się rozklejania lamp ale człowiek zrobił mi to tak, że nic nie widać i nic nie paruje. Jak macie słabe lampy w swoich Megankach to nie macie się czego bać, opłaca się regenerować. Ja za regenerację jednej lampy zapłaciłem z rozklejaniem, napylaniem i sklejaniem 150 PLN czyli 300 PLN za dwie strony.

 

Łącznie na temat poprawy oświetlenia w mojej niuni wydałem: 880 PLN czyli dość dużo ale pocieszam się tym, że to i tak mniej niż u dealerów a co najważniejsze na 5 lat mam spokój z tematem oświetlenia.

 

Jak macie jakieś pytania to piszcie na PW. Chętnie pomogę forumowiczom.

 

Pozdrawiam!

Kolego smack_daddy zdjęcia zamieszczamy na serwerze forum. Poprawiłem. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam jestem tu nowy

Mruga mi od czasu do czasu żarniki jednego ksenonu i chce wymienić oba żarniki tylko nie wiem jakie? D1S to odpowiednie?

Mam megane 2 ph2 i lampy z soczewkami

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, mam pytanko dotyczące tych sprężynek co ukazują się po odkręceniu soczewki, czy później składając wszystko do kupy, dokręcenie nakrętek ma wpływ na ustawienie soczewki? jak mocno skręcic aby było dobrze? zapewne nie do oporu gdyż sprężynki też pełnią jakąś rolę

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W sumie ten temat wiele wyjaśnia ale wolę zapytać zanim rozbiorę auto. W ph2 soczewka wychodzi bez problemu a w ph1 trzeba ciąć lampę do wyciągnięcia? Pytam bo zamierzam wysłać do regeneracji soczewki z obu aut a Pan od regeneracji powiedział że w jednym modelu trzeba ciąć lampe ale nie pamięta w którym, czy przed liftem czy po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!