Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana oleju


kawa7777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moja Megy skończyła rok, mam 2 auta (2gie służbowe) więc mam nieoczekiwany przebieg 10tys km. Wg książki gwarancyjnej w silniku 1,4 tce wymiana przewidywana jest co 30tys km lub 2 lata

Wierzę, że przy takiej częstotliwości wymiany oleju silnik wytrzyma okres gwarancyjny, ale..., jestem zdania, że wymiany powinny być robione co 15 tys km lub raz do roku, może się mylę, wyraźcie swoje opinie i podpowiedzcie, czy warto czekać, czy trzymać się starych sprawdzonych przyzwyczajeń

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do tej pory wymieniałem olej co 10 - 15 tys km (średnio dwa razy do roku). Jednak większość nowszych samochodów olej ma wymieniany rzadziej. W mojej megance poprzedni właściciel wymieniał olej co ~ 25 tys km (raz do roku) i przejechał 125 tys. Czy silnik mniej zużyłby się przy częstszej wymianie? - trudno powiedzieć. Ważne, aby silnik zdążył się rozgrzać zanim będziemy od niego "więcej" wymagali.

A może? wymiana co 30 tys lub 2 lata to "hłyt" marketingowy - rzadsza wymiana oleju ma nas skłonić do szybszej wymiany samochodów na nowsze :D

kawa7777 dla własnego dobrego samopoczucia olej możesz wymieniać raz do roku - silnikowi nie zaszkodzi, dobre samopoczucie bezcenne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze pamiętać należy, że wymiana co 30 tys. tyczy się TYLKO olejów typu LONGLIFE. IMO jeśli ktoś chce wymieniać co 15 to nie ma sensu dopłacać do oleju LL. Choć sam skłaniam się ku opinii, że producent tak zaplanował wymianę, by była optymalna, a zwykły użytkownik mało ma na ten temat do powiedzenia, bo jak pozna, że wymiana po 30 tys. to za rzadko (po kolorze :)) - większość takich opinii to niemiarodajna subiektywność IMO. Ludzie próbują częstokroć wysnuwać teorie o olejach oparte na starych mitach wyniosłych z PRLu i stosować je do nowoczesnych aut. Ja bym wymieniał co 30 tys. (ze wskazaniem komputera). Słyszałem, że sprzedawca w salonie Renault zalecał pierwszą wymianę po ok. 3000 km (słownie: trzech) ze względu na docieranie, z czym jestem w stanie się zgodzić i to zrobić, choć sam producent nic takiego w sumie nie zaleca, więc też nie wiadomo ile w tym racji. Jedno jest pewne - częstszą wymianą oleju nie zaszkodzisz, a czy pomoże... dopóki ktoś niezależny tego nie przetestuje w laboratoryjnych warunkach, dopóty będą to tylko gdybania na forach :).

Edytowane przez .Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Paweł słuszna uwaga, jednak słyszałeś o czymś takim jak propozycja wymiany pierwszego oleju po 3 tys, ja słyszałem o czymś takim ale w Kii, gdzie serwis na własny koszt wymienia oleje po 5 tyś.

problem w tym, że to właśnie pierwszy olej i stąd wątpliwości. Auto użytkowane głównie w mieście - często nierozgrzane - stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wymieniłbym na Twoim miejscu olej właśnie teraz, a docelowo robił to w cyklach 30 tys. (ewentualnie zejść do 20.000 jeśli rzeczywiście używasz ciągle w mieście) - choć cały czas zaznaczam, że to tylko moje zaufanie do producenta (nie dopatruję się w tym ukrytego "spisku" w celu szybszego zużywania auta i zakupu następnego :)). Tak przy okazji ciekaw jestem, jak zachowuje się komputer w nowych Renówkach - czy przegląd wbity co 30.000 to jest stała wartość, czy też komputer analizuje parametry jazdy (np. ilość uruchomień silnika) i ewentualnie zniża owe 30.000 do mniejszej wartości - tego jeszcze nie wiem.

Edytowane przez .Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stała wartość niezależna od sposobu eksploatacji, porównuję wskazania komputera swojego i w podobnym aucie eksploatowanym bardziej intensywnie w trasach - nic się nie zmienia 30 tys lub 2 lata

 

Dodano: 26 lis 2011 - 12:20

Jednak wymiana będzie, przy okazji kilka pytań do panów w serwisie o niedoskonałości egzemplarza :)

Swoją drogą ciekawe ile wyniesie mnie wymiana bez przeglądu gwarancyjnego pozdrawiam

Edytowane przez kawa7777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pewnie temat już nie aktualny ale co tam :) Ja wymianiłem olej przy 26.000tys bo tak pokazał mi komputer. Generalnie serwisant kazał mi czekać z wymianą aż samochód się nie upomni chyba, że minie okres przydatności oleju tj. 2 lata :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz po temacie - olej wymieniony, koszt 280 zł - bez tragedii (możliwość jakiegoś tańszego oleju, ale poszedł ELF), przy okazji poprawiono kilka rzeczy które wynikły w czasie roku użytkowania. Za rok przegląd serwisowy, dzięki i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja dzwoniłem do Bamarko i mi powiedzieli olej + filtr + robocizna 370zł, w Auto Zięba 360zł, a w Pietrzaku 480zł.

Może wiecie gdzie najtaniej w okolicach Katowic?

Edytowane przez tekade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!