Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana oleju


kawa7777

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Ile wchodzi oleju do silnika 1,4 Tce?

4,5-4,8 litra

Ja też wymieniam co 15tys. (głównie ze względu na turbinę). Za wymianę (olej + filtr) w ASO płaciłem ok 300zł.

Edytowane przez robpab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Olej w Megane III należy wymieniać co 30 000 km, lub po 2 latach - w zależności co nastąpi szybciej. Te parametry są maksymalne i nie należy ich przekraczać. Natomiast zgodnie z książką przeglądów okres 2 lat, lub przebieg 30 000 km należy skrócić o połowę w przypadku szczególnych warunków eksploatacji. Wymienione są następujące"

- co najmniej 50% przejazdów odbywa się ze średnią prędkością poniżej 30 km/h;

- długotrwała eksploatacja (ponad 5000km/rok) w temperaturze stale przekraczającej +30 C lub niższej niż -15 C;

- eksploatacja w środowisku o dużej zawartości pyłu i kurzu w powietrzu (teren budowy, drogi gruntowe ponad 1000km/rok);

- co najmniej 30% przebiegu to przejazdy z przyczepą bagażową lub kempingową o wadze powyżej 500 kg;

- przez co najmniej 50% czasu eksploatacji pojazdu silnik pracuje na biegu jałowym (np. krótkie przejazdy, bez wyłączania silnika).

 

Jeżeli Twoje auto spełnia któryś z ww. warunków to należy normę wymiany podzielić przez 2 dla następujących czynności:

- wymiana oleju silnikowego

- wymiana filtra oleju

- wymiana filtra kabinowego

- wymiana filtra powietrza

 

Natomiast paski i rolki (rozrząd i akcesoria) - wymianę uprzedzić o 30 000 km względem normalnych warunków eksploatacji.

 

Z powyższego wynika, że o terminie wymiany oleju nie decydują jego badania organoleptyczne (smak, zapach kolor), ani też opinie forumowiczów, którzy dla spokojności sumienia wymieniają częściej niż potrzeba. O wymianie decydują warunki eksploatacji konkretnego egzemplarza samochodu.

Zanim zapytasz speca w ASO lub fascynata na forum musisz sobie sam odpowiedzieć w jakich warunkach zewnętrznych musi pracować TWÓJ samochód.

Jeżeli te warunki zaliczają się do "szczególnych warunków eksploatacji" wymieniaj co 15 000 km przebiegu lub co 1 rok, na tomiast jeżeli te warunki są zwyczajne - co 30 000 km lub co 2 lata.

 

Za wymianę oleju i filtra w ASO Motozbyt Białystok zapłaciłem w 2013r. Olej - 190zł, filtr oleju - 50, uszczelka korka 8,25.

W sumie przepłaciłem ok. 100% - takie uroki przeglądów gwarancyjnych.

Przepraszam za zbyt długi wpis.

Edytowane przez MieCz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można dopisać, że wersje z OCS* same potrafią skrócić okres wymiany.

 

*OCS - System kontroli jakości oleju wykrywa przedwczesne pogorszenie właściwości oleju silnikowego spowodowane szczególnymi warunkami eksploatacji.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupując auto otrzymałem dokumenty opisujące zalecenia odnośnie serwisowania auta. Jest tam zapis, że auto posiada system stałej kontroli jakości oleju... itd, Ale praktyka pokazuje, że Megane 3 nie posiada OCS, przynajmniej w tych modelach, które posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Takie dość szczegółowe pytanie, ale trochę mnie nurtuje.

Może ktoś wie, czy jest jakaś istotna różnica (jakościowa, we właściwościah itp) pomiędzy olejem Elf evolution 900 SXR 5W40, a Elf evolution 900 NF 5W40? Na stronie elfa nic nie ma istotnego w opisie, poza tym, że SXR poleca Renault, a NF Mercedes, VW i Porsche. Czy to faktycznie tylko różnica w nazwie handlowej, może dlatego, żeby była różnica w cenie, albo w dystrybucji, a oba oleje praktycznie są te same? Zastanawia mnie to, ponieważ obecnie ASO Renault wymienia olej na 900 NF, a teoretycznie powinno na 900 SXR, bo spełnia jakieś tam normy Renault.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem taką nazwę: 5W40 ELF RN 0710. Jak się ten symbol ma do wymienionych wyżej?

Wspólny element nazwy to 5W40. Druga część nazwy, czyli RN 0710 to norma którą olej ma spełniać. Jeśli olej spełnia tą normę to możesz go spokojnie lać do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że jestem niejako "na bieżąco w temacie" to odpowiem, że nazwa oleju "5W40 Elf RN 0710" nie istnieje. O oznaczeniu "5W40" znajdziesz masę informacji, więc nie ma co tu o tym pisać. Natomiast jak kolega wyżej podał "RN0710" to norma wewnętrzna Renault dotycząca właściwości oleju. Renault zaleca, aby np. w silnikach 1.4 Tce stosować olej spełniający tę normę. W praktyce jest to "Elf evolution 900 SXR 5W40". Więc idąc za informacją ASO, że wlali olej RN0710 to powinien to być 900SXR. Jeżeli chodzi o 900 NF to jest to praktycznie ten sam olej. Oba oleje są z najwyższej półki Elfa, o tych samych właściwościach i tym samym składzie. Jak dowiedziałem się od firmy "Elf" jakaś drobna różnica w składzie w zasadzie jest, ale dla zwykłego użytkownika nieistotna. Chodziło o to, żeby 900 NF spełniał normy Mercedesa, VW i Porsche. Kwestia "wyższości" norm Renault nad normami "Porsche" to temat do dyskusji dla zapaleńców. :rolleyes: Ale skoro coś nadaje się do kilkuset koni w turbo porsche to tym bardziej do 130 koników turbo renault. Poza tym Elf od dziesiątków lat jest polecany przez Renault i zawsze będą oleje Elf niby tylko do Renault.

Mi teraz wlali 900NF. Szczerze mówiąc nie wiem dlaczego. Może z powodu tego, że była promocyjna cena przeglądu i mogli wlać olej, który teoretycznie nie miał namaszczenia Renault i mogli go sprzedać taniej? Bo różnica jest znaczna. 4,5 l 900NF w ASO kosztowało 86 zł, a dwa lata temu 4,5l 900SXR 250 zł!

Ulotka elfa:

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CDYQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.edpol.pl%2Ffrontend%2Ffiles%2FELF%2FulotkaElfproduktyA5nowalast.pdf&ei=-gP2VI-DBYawUcGCgZAE&usg=AFQjCNGx4iR4us-IW1kY9z_XOLrFPucaZg&bvm=bv.87269000,d.d24

 

PS. ABC Megane

Swoją drogą to dziwne, że ASO podaje ci nazwę oleju na specjalne życzenie. Ja zawsze miałem ją podaną od razu na rachunku i naklejce, którą nakleja ASO pod maską. I zawsze to była nazwa handlowa, jaka jest na butelkach w sprzedaży detalicznej.

Edytowane przez martello
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Martello za tę profesjonalną informację. Być może nazwa oleju była rok temu na fakturze, ale zadałem doradcy serwisowemu szybkie pytanie i uzyskałem taką odpowiedź.

Czy olej rzeczywiście można wymienić raz na 2 lata jak radzi ASO, czy lepiej raz na rok?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!